Hvis du godt ved hvad du ikke vil opgradere (som er alt) hvorfor spørger du så her inde?
Sælg SSD + Raptor diske. Køb 256-512GB SSD!
Det kan godt være du synes din 920er følger fint med (kan da også være det er "nok" til dig) men clock for clock bliver den altså spist af 3770K/4770K bigtime, især når du kun kører 3.5.
Jeg kan huske min 920er kørte 4.2 på luft så du burde da sagtens kunne få den højere, især med sådan et bundkort?
Jeg forstår ikke hvorfor du vil vente på Haswell-E, når i7-4730K kommer i 3. kvartal og vil være en kæmpe opgradering. Det virker lidt som om du opgraderer fordi du bare vil have noget nyt (kender det alt for godt) for hvis du har kunnet nøjes med en i7-920 @ 3.5 indtil nu, går jeg ikke udfra du bruger særligt meget CPU power alligevel, så hvorfor vil du op i 6C/12T? :)
I gaming får du altså ikke brug for i7 overhovedet.. Jeg er lige gået fra i5-3570K @ 4.5 til i7-4770K @ 4.5 og i spil er der ingen forskel, nåede lige at teste det inden jeg skilte mig af med mit 7950 i en masse nye/populære spil. Crysis 3, Tomb Raider, BF3, Bioshock, Metro LL, FC3 blandet andet.. Nada forskel.
Selv i fremtiden når spil bliver bedre til at bruge mange kerner vil HT nok næppe give en fordel. Det er jo stadig kun 4 kerner.
En 3570K/4670K ved 4.5-4.8 GHz vil være ~25% hurtigere end din nuværende CLOCK FOR CLOCK dvs. meget hurtigere end i7-920 ved 3.5 GHz i spil.. :) Men hvis du mener den er fin, så prøv at OC det sidste. For har aldrig oplevet en i7-920 der ikke kunne 4+ selv på luft
#28 ser interesandt ud. Ved du om modellen fås med 240 MM radiator?
Hvorfor? Alle moderne cpuer kan tåle temperaturer på langt over 50 grader (f.eks 70)
Hvorfor alt på extreme for at få det så koldt som muligt, en cpu kan nemt klare temperaturer på over 50 grader (f.eks 70)