Kort fortalt bliver det nok PS4 jeg satser på for mit vedkommende.
Længerer fortalt:
PS4 har lidt kraftigere hardware i form af en lidt hurtigere GPU samt GDDR5 ram mens Xbox one køre med DDR3. Hvor PS4 med GDDR5 ram har en større båndbredde. Tilsammen skulle det jo i teorien føre til bedre grafik med tiden. Tror ikke der er den store forksel i starten dog. lidt laverer pris også har jeg altid haft playstation konsol.
Der ud over vil jeg højest sansynligt få spat af at skulle logge på værd dag for at konsollen kan godkende spil og dyrt købte spil til 500 kr +/- 100 kr. er låst til konsollen. Så ledes at de ikke kan sælges videre når gennemført. Det gør det i vært fald ikke mere svært at vælge hvilken konsol jeg vælger ud fra det. Jeps jeg er også pæn træt af at pc spil jeg har købt på DVD skive i dag skal registreres på steam/origin/uplay og værd gang skal origin7steam starte op først inden spil starter. Det er jeg faktisk iriteret over. Det var sku bedre i de gode gamle dage med pc spil på den måde i vært fald...
Der er dog en ting jeg gerne vil se/vide noget mere om før jeg tager den endelige bestemmelse. Hvordan er den enkelte konsols media og blu-ray/DVD afspilnings egenskaber og hvilke film, musik og billed formater vil de understøtte. og hvor godt fungerer blu-ray afspilning på de 2 konsoler. Nok godt og vel 2/3 af tiden min PS3 har været tændt er det media egenskaberne jeg har brugt sm blu-ray afspiller, video filer visning og ligene den har været brugt til tråsalt. så media delen er lige så vigtig for mig som spil delen er det.
Hvad er det lige disse "online potentielle forbindelses problemer og den spil opsætning Microsoft har sat sammen. "
Hvad er det lige helt præcis for et problem der er?.
Snakker vi på delen at skulle være online for at kunne spille, eller snakker vi xbox live?.
Til at starte med skal jeg nok nævne at jeg er mest farvet i retning af Playstation, da jeg altid har eget disse og ikke Xbox. Jeg hælder nok stadig mest til Playstation.
Men, men, men! Hele idéen med at dine spil er "låst" til konsollen (altså med Xboxen) er at du så kan købe dem billigere. Ligesom Steam vs. PC spil på skiver.. Steam er jo langt billigere, da man spare en masse licens penge og produktionsomkostninger. Så Xboxen vil højst sansynligvis være billigere i længden, grundet billigere spil.
Jeg synes personligt Microsoft med Xboxen har vist langt større innovativitet end PS4. Sony har bare lavet deres PS3 bedre og kan give mere moderne grafik, hvor imod Microsoft prøver at lave en enhed der kan indtage dit hjem og du kan bruge din krops egenskaber i stedet for en "fjernbetjening".
#5 Forskellen på GDDR5 og DDR3 er ikke så stor (på nuværrende tidspunkt). Hvor GDDR RAM skinner igennem er ved store grafik operationer. Ved små operationer er DDR3 faktisk meget hurtigere. Ergo kan man måske se PS4'eren som mere fremtidssikker, men det første år eller 2 tror jeg ikke vi vil se den store forskel.
Jeg skal igen sige, jeg er nok mest en PS-mand, men synes Xboxen ser utrolig spændende ud. Og skulle jeg vælge en Konsol, kunne det nemt være den.
Jeg er dog nok af hjerteblod en PC mand :D
Nu er dette online problem med Xbox One jo ikke større end at man sagtens kan foretage det online tjek via mobilen.
Hvad er det lige disse "online potentielle forbindelses problemer og den spil opsætning Microsoft har sat sammen. "
Snakker vi på delen at skulle være online for at kunne spille, eller snakker vi xbox live?.
Det er mere om 10 år, så har du en konsol du nok ikke kan bruge mere, da serveren sikkert er lukket ned.
"Online potentielle forbindelses problemer" =
Det tolker jeg som, at en online forbindelse til folks privat hjem ikke er 100% sikker, medmindre man har reduntante linjer. Dvs, at f.eks hvis en knold graver et kabel over så har du ikke online forbindelse i måske 24+ og hvad sker der så ?. Selve centralen linen går fra kan måske være ustabil. Du kan stå uden strøm i 24timer etc.
"For potentielle forbindelses problemer" skal efter min tolkning ses som dem, du som privat bruger ikke har indflydelse på.
Personligt så skal jeg ikke have nogen konsoller der skal være "online". Så min PS2 og Xbox360 kan måske graves frem igen efter at have ligget pakket ned i 1½år.
"Online potentielle forbindelses problemer" =
Det tolker jeg som, at en online forbindelse til folks privat hjem ikke er 100% sikker, medmindre man har reduntante linjer. Dvs, at f.eks hvis en knold graver et kabel over så har du ikke online forbindelse i måske 24+ og hvad sker der så ?. Selve centralen linen går fra kan måske være ustabil. Du kan stå uden strøm i 24timer etc.
"For potentielle forbindelses problemer" skal efter min tolkning ses som dem, du som privat bruger ikke har indflydelse på.
Personligt så skal jeg ikke have nogen konsoller der skal være "online". Så min PS2 og Xbox360 kan måske graves frem igen efter at have ligget pakket ned i 1½år.
Så du vil købe en PS4, fordi du er bange for at være uden strøm i 24 timer. Så er det nemlig godt at have en PS4, den har nemlig indbygget dieselgenerator som automatisk starter når strømmen går.
Det er mere om 10 år, så har du en konsol du nok ikke kan bruge mere, da serveren sikkert er lukket ned.
Hvem har en konsol i 10 år?
Vill til enhver tid vælge Xbox one fremfor PS4.
Hvem er ikke online når de sidder ved en konsol? Køb noget andet hvis du skal have den med på ferie.
Hvem har en konsol i 10 år?
Vill til enhver tid vælge Xbox one fremfor PS4.
Hvem er ikke online når de sidder ved en konsol? Køb noget andet hvis du skal have den med på ferie.
Det med at Xbox One skulle have online verification 1 gang i døgnet har faktisk haft meget at sige - faktisk så meget at Don Mattrick (President) nu har være ude med følgende ændringer til Xbox One.
An internet connection will not be required to play offline Xbox One games
- After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.
Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today
- There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.
http://news.xbox.com/2013/06/u...
Ja undskyld mig, men hvem fanden tænker også "alle vores kunder har internetforbindelser 24/7 alle steder i verden så den skal gå online en gang hver 24 timer for at virke" 😎
En super nyhed. Ingen tvivl om det.
Burde HWT så ikke oprette dette som en nyhed, i stedet for denne tråd, med vel nok en af de mest stupide sensationshungrende overskrifter HWT til dato har fundet på.
Måske du lige skulle læse hele tråden.