Bærbar computer: Acer Aspire 9410Z Alder: For gammel (ingen garanti) Problem: Sort skærm - også på ekstern skærm via VGA
Er gjort: Skiftet skærm med en ny original - hjalp ikke. Skiftet bundkort med en ny original - hjalp ikke. Nyt CMOS-batteri og resettet bios - hjalp ikke. Harddisk afprøvet via min stationær - ingen fejl. Knapper lyser, harddisken og mobo køler spinder, men intet billede overhovedet. Indtil videre har det kostet knap 2500,- i dele og porto, og bærbaren er stadig defekt. ☹
Kunne stadig godt lyde som mobo, det er set før nogle komponenter går til med tiden og det derfor også kan være defekt på nyt som bare har lagt i lang tid. Den laver ikke nogle fejl blink under start?
GPU sidder på mobo og mobo er helt nyt. Har købt det for ca 20 dage siden ved forhandler. Det var indpakket og forseglet. Ingen fejl blink eller fejl lyde.
Jeg har selv tænkt på den LCD konverter der sidder under skærmen. Men hvis den er defekt, vil det vel kun gå ud over den skærm der er på bærbaren, og ikke VGA udgangen til eksterne skærme???
Moderator
Tilføjet: 18-06-2013 14:43:48
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvordan ved du om der er signal på vga udgangen? Starter maskinen op, og kan du bruge fn sammen med en af f tasterne for at vælge vga ud i stedet for skærmen?
Har kun VGA udgang desværre. Jeg har afprøvet med FN tasten og skærm tasten som man skal. Ingen billede. Afprøvet med to VGA kabler samt to eksterne skærme.
#3 hvis du tænker på inverter så skal skulle du stadig kunne se et meget svagt billed på skærm hvis du holder noget lys ind mod skærm og der skulle stadig komme liv i ekstern skærm.
Alle ledninger, skruer, kabler, beslag u name it er tjekket 4 gange. Jeg er ved at blive bims af det. Har brugt ca 25 timer indtil videre med at læse, bestille, rep. og lign.
Hvis du ser #2 så kan det godt være det du er ude for. For ikke så langt tilbage skrev jeg med en som havde skiftet mobo to gange til nyt som begge var defekt fra start. Men der kunne man så også læse om en anden med samme model hvor forhandler havde været gennem seks RMA over nyt død mobo. Hvad har du af krav til din laptop og tror du ikke det er ny eller brugt du skal se på?
Ja, altså jeg har prøvet det med med en ny vare der er defekt, så selvfølgelig kan det ikke udelukkes. Havde "bare" håbet på det kunne være noget andet. Tror efterhånden jeg vil lade projektet ligge. Det har været en sej kamp for mig, og tror ikke rigtigt på et godt resultat mere. ☹