Jeg er så grænseløst irriteret over det hakker når der er bevægelse! Det er ikke ret meget men når en bil kører over skærmen eller der panoreres rundt kommer der små hakkeri.
Det skal siges det er meget lidt og det er der også når jeg afspiller på min pc, der kan trække alt. Bruger vlc.
Er det "helt normalt" der er lidt, meget lidt hakkeri når billedet flytter sig? 😐
Glem alt om model på tv m.m. Hakkeriet er alle steder også på min htc one. Det ser ud som om det er fordi det er kodet sådan eller er det fordi der kun er 24 billeder i sekundet?
Update:
Og andre
Så hakker det ikke.... Eller hakker acceptabelt eller så lidt som det er muligt.
Mvh. Miccim
Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af Miccim d. 19-06-2013 20:06:47.
det er helt normalt. det vil du også opleve i biografen når der panoreres (staveplade). det er fordi billede er filmet i 24p og det samme burde din skærm være sat op til når du afspiller film.
Men det kan også være at det er fordi det ikke passer sammen. altså 24p afspilles på en 60hz skærm. så vil der komme hak, da billedet skal indhente skærmen for at få det til at gå op. 24 går ikke op i 60. du kan læse meget mere om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/2...
Mener at xbmc kan sættes op til at den ændre skærmens framerate til de afspillede medie så det hele tiden passer sammen.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Funcky d. 19-06-2013 20:51:00.
I hvert fald er kunstigt genererede ekstra frames et stor no-no i min verden. Det bliver bare aldrig godt.
Må også indrømme jeg intet problem har med 24fps når jeg ser f.eks. bluray film. Men det er måske fordi man har vænnet sig til det - det har det 'look' som film har. Selvfølgelig har det nok også noget at sige hvor godt dit TV er til at håndtere signalerne, og hvordan indstillingerne på det ellers er sat op. Det kan hurtigt blive noget rod.
Også derfor jeg haaaader alt det hedder ting som 'intelligent frame creation' osv. på diverse TV - så ender det med alting ligner en dokumentarfilm. Det var specielt slemt på de gamle Philips TV med deres Pixel Plus! :no:
#5 Jeg synes heller ikke problemet er specielt stort på mit eget TV, synes det er meget værre i biografen. Når der bliver panoreret er det så tydeligt hvordan fx et hus hopper hen over lærredet