#5 http://en.wikipedia.org/wiki/I... IOPS er det vigtigste at kikke på til en OS disk, da det er en masse små filer. Sequentiel Read/Write betyder ikke ret meget til en OS disk.
Jeg ville købe den med bedst track record, ikke bare dén hurtigste. Man kan alligevel ikke mærke forskel på 550 MB/s og 500 MB/s - eller, det er så bare min opfattelse 🙂
Takker for hjælpen. Nu har jeg da lidt at gå efter :) Har lidt på fornemmelsen at det nok bliver en Samsung 840 Pro. Har jeg ret i den ikke findes i en 64GB version?
Jeg har samsung 830 256 GB. Går prøvet samsung 840 pro 256 GB, og har nu også 2 ocz vector 256 GB, som der ingen problemer har været overhoved, og på papiret er den også lidt hurtigere end 840 pro serien.
så enden Samsung eller vector ville jeg gå efter :)
#10 ved faktisk ikke om den kan fåes i en 64´er, men du BØR købe 120gb minimum, en Bærbar hdd bliver umådeligt hurtigt fyldt, + samsung serien skal helst bruge 10% af deres plads på partitionering/overdimensionering. og da win 7/8 fylder 15-25gb, så kan man altså hurtigt komme i problemer hvis man kun har 64 - 10%= 57,6gb at rutte med. Dertil kommer at 64gb udgaven er langsommere end 120-128gb udgaverne af SSD`erne, sådan er og bliver det ved stort set alle mærkerne. Derfor nøjes hellere med en 120gb Samsung 840(non pro) Eller Crusical M4/M5 end at gå ned i en 64gb 840pro/vertex3/4 ssd.
#12 tidslinie record. altså hvordan dens (i dette tilfælde) pålidelighed har været over en hvis periode/diskens eksistens.
Hvis det var i bil verdenen ville det jo være hvor langt tid du tog om/Den hurtigste tid du kunne køre en bane på et track/en omgang.
SÅ kan vel kalde det omgangs rekord. Men oversat til PC er det Pålidelighed over tid. 😉 😀 Yours truly, pc wiki.
Hvordan fastslår man track record? Min OCZ Vertex 3 har ikke fejlet i den tid jeg har haft den. Kan det måles eller bevises med et testprogram? Eller er det fabrikanten der laver den slags tests?
#15 det er jo ikke en individuel track record, det er samlet set, statistisk data på hvor mange modeller der har været til RMA, og hvor mange problemer der er blevet meldt + firmware problemer + div andre kendte faktore, Disse ting alt i alt, gør en track record for et produkt, hvis produktet har en plet fri track record, så har der ikke været særligt mange problemer med produkterne/typen/mærket osv.
Altså: Det er ikke individuelle drev, men en samlet overordnet statistik for/på en ting.