Superbruger
Tilføjet:
23-06-2013 19:29:17
Svar/Indlæg:
71/18
Jeg har lige erhvervet mig en computer, og kan se at bundkortet (P8Z68-V PRO/GEN3) understøtter LucidLogix Virtu, som skulle være et program der selv kan skifte mellem CPU'ens (2600K) integrerede GFX og grafikkortet/kortene (i mit tilfælde er det et Sapphire HD7950 og et XFX HD7970 i CrossFireX) for på den måde at spare en del strøm og reducere varme-outputtet. Så vidt jeg har læst mig frem til, skal man starte med at installere en speciel driver fra LucidLogix' hjemmeside, og derefter sætte ens skærm til skærmporten i bundkortet, hvorefter programmet selv styrer hvilket GFX der er i brug, alt efter om man bare surfer på nettet eller spiller et krævende spil.
Jeg har dog set, at der på visse forums er folk der klager over programmets stabilitet, kompabilitet og support. Så: Hvis i har erfaring/viden om programmet, må i gerne fortælle mig om jeg har forstået programmets formål og brug korrekt, samt om det er noget der er værd at begynde at rode med.
Til slut skal det lige nævnes, at jeg har prøvet at søge efter en gennemgang/review af programmet på google, men det link jeg fandt var et review der fokuserede på hvor meget bedre den grafiske ydelse kunne blive i spil ved at bruge programmet - jeg har kun interesse i at blive informeret om det strømsparende aspekt af at bruge programmet.
På forhånd tak.