Jeg har søgt en del på nettet, og der ser ikke ud til at være nogen uofficielle løsninger. som jeg lige har set.
Men ny skærm komme ikke på tale, Det er jo en super lækker skærm, Tror den kostede lige knap 6K i sin tid.
Og billedet er stådag i topklasse.
Da det er jo kortlæseren der ikke virker. Og skærmen ellers ikke fejler noget bliver løsningen nok at købe en kortlæser, og sætte den i fronten af pc'en. En i 2,5" eller 3,5" eller evt, bare en med usb, der kan ligger på mit pc bord.
Grunden til at jeg ikke bare sætter usb til kameraet, er at jeg oplever problemer, med at hente dem over på computeren, overførslen stopper efter kort tid, og jeg skal starte den igen og igen.
F.eks i går var jeg på Manø, for at tage billeder, med mit nye Nikon D5200, og kom hjem med 143 billeder. Tror jeg måtte starte overførslen små 10 gange, og sige undlad til dem der allerede var overført, for at blive færdig.
Og det er lige meget om det er usb på skærm eller på pc'en.
Det mærkelige er at jeg har testet med flere kabler, og 3 forskellige kamera'er, Og problemet ser ud til at være der hele tiden.
Men det er kun ved overførsel af billeder, der er problemer, ikke ved andet data overførsel, fra en ekstern hdd, eller printer eller andet. Og husker ikke at have problemet den gang jeg brugte kortlæseren.
Skærmen ville jeg da gerne beholde indtil den dør af naturlige årsager, det var i hvert fald ideen med at købe i denne prisklasse. Da jeg tidligere har været uheldig med billige skærme.
Kan bare ikke helt forstå det ikke kan komme til at virke i windows 7.
Men tak for svar, endnu en gang, hvis jeg husker rigtigt, var det også dig der hjalp mig med mit xps 1730 problem 😉