kan man overføre ens HDD(filer og programmer) til en nykøbte SSD?

Diverse d.  28. juni. 2013, skrevet af plokken
Vist: 1269 gange.

plokken

Erfaren rotte
Tilføjet:
28-06-2013 13:52:19
Svar/Indlæg:
222/90
hej. jeg står nu og har købt mig en ny SSD. jeg ville gerne overføre alle mine ting fra min gamle harddisk til den nye SSD men kan dette lade sig gøre, evt. ved hjælp af et program?

jeg har selv en dock-in-station hvis man skal bruge dette?

det skal gerne kunne overføre harddisken totalt så når man sætter SSD'en i min pc så skulle den kunne starte op ligesom den anden!

håber i kan hjælpe mig?
animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2013 13:58:35
Svar/Indlæg:
908/160
Klone disk -
Alt efter hvad gammel disk du har , kan producenten have et Tool til at kopiere diske med.
Western Digital har blandt andet et gratis "arcronis" program.

Hint - har du en gammel disk fra WD - sæt den til - så virker det også selvom det ikke er en WD disk du kopierer fra og til ;)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
28-06-2013 14:10:31
Svar/Indlæg:
4983/48
Tjeck at alt tilhørende dit OS rent faktisk ligger på den samme disk, og har en 100MB skjult partition i starten af disken (ellers skal du sikre dig at den disk du kopiere fra, allerede er aligned inden cloning)

Det skal se ud som billedet her med den 100MB partition og boot/system filer på samme disk :

Gør det også det, så kan du bare clone over på en SSD også kører dit OS vidre derfra med en nu meget bedre hastighed 😀

De forskellige SSD producenter har allieret sig med et stykke partitions software til dette, og et par lavet deres eget software (som for eks Intel) så alt efter hivlken SSD det er, ville der være et smart sted at se om de har softwaren, disse kan nemlig ofte ikke ret meget anden end at clone fra disk til disk (eller SSD self 🙂 )

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 28-06-2013 14:49:55.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2013 14:45:50
Svar/Indlæg:
1495/34
Som skrevet overover, så kan du sagtens klone din gamle disk til en SSD - MEN

Vær sikker på at det program du benytter også laver alignment korrekt, ellers mister du en del hastighed og laver unødig mange skrivninger til din SSD.

Når du har klonet, så husk at aktivere AHCI - brug Google til at søge efter hjælp "AHCI registry hack"

plokken

Erfaren rotte
Tilføjet:
01-07-2013 12:01:14
Svar/Indlæg:
222/90
jeg kan se at intel har et program jeg kan bruge!
men, kan jeg bare bruge en aldmindelig dock-in-station til cloning?

plokken

Erfaren rotte
Tilføjet:
02-07-2013 12:13:29
Svar/Indlæg:
222/90
jeg kan fortælle at det virkede med bravour med Intel's program og SSD :)

men mange tak folkens