Træls og langsommelig RMA

Hyggehjørnet d.  28. juni. 2013, skrevet af Gripen90
Vist: 1918 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-06-2013 14:06:04
Svar/Indlæg:
15982/637
Normalt ytre jeg mig sjældent om denne slags, men lige nu er jeg godt nok træt af Sikkenemt.dk sløve betjening.

I slutningen af april køber jeg et grafikkort EVGA GTX 660 FTW 2GB som gave og vekommende får det omkring d.5/5.

Desværre kan konstateres at grafikkortet er defekt da det laver grafikfejl (streger mv i bios og windows), mens det gamle GTX 550Ti virker fint.

Min ven forsøger at oprette en RMA som gæst ved sikkenemt som de ellers linker til er muligt. Men det lader sig ikke gøre. Han kontakter derfor sikkenemt per email da der ikke er nogen telefon support. De skriver retur, at hvis det ikke virker, så må den oprindelige køber oprette RMA sagen - dvs mig.

RMA'en oprettes pr 13/5 og kortet sender min ven ind.
Kortet modtaget hos dem d.15/5 og konstateres defekt og bliver derfor sendt retur til deres leverandør.
Det undre mig så lidt hvorfor at der ikke vælges blot at ombytte kortet med det samme per kulance når det var defekt lige fra start af. Men det gør man ikke !.

Der går fra d.15/5 til omkring til d. 21/6 hvor jeg for min ven rykker af to omgange, hvor de videre rykker deres leverandør for at få tilsendt et nyt kort.

Lørdag d.22/6 ringer min ven så og siger, at så har han fået nyt kort ! - MEN fejlen er præcis den samme på det nye kort. Mistanken er selvfølgelig om han bare har fået det samme retur igen. Men umiddelbart så indpakning ny ud. For at være sikker på kortet var defekt blev det testet i en lokal PC biks hvor de på to maskiner kunne konstatere samme fejl.

For at jeg ikke skal agere mellem-mand i RMAen igen beder han mig venligt at sende tidligere email korrespondance med Sikkenemt til ham så han selv kan prøve at kontakte dem.

I dag d.28/6 har han stadig intet hørt fra dem, og derfor er eneste mulighed at oprette endnu en RMA sag for endnu et defekt kort.
Så derfor har jeg igen oprettet en RMA sag på den forrige RMA sag og afventer godkendelse. Det ville være 100 gange nemmere hvis min kammerat kunne få lov at lave RMA og selv rykke mv istedet for han skal være afhængig af mig for det.

Så et grafikkort købt i april er her i juni stadig defekt og hvis og hvis vi er heldige går der nok kun endnu en måned og så d.1/8 får han måske et grafikkort der virker.

Det kan godt være at "proceduren" er korrekt - men hold op hvor er det træls at have et defekt grafikkort lige fra start af man aldrig får glæde af.

Jeg undskylder galden - men det er virkelig træls at det er sådan, at man ikke bare kan ombytte per kulance (imødekommenhed) når det nu er i stykker lige fra starten af.

Sikkenemt hmmmm.... Sikkebesværligt.


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 28-06-2013 14:55:24.
Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2013 14:17:43
Svar/Indlæg:
978/63
Proshop 🤡


penol
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2013 14:29:16
Svar/Indlæg:
570/21
Se om du ikke kan fange dem på det her nummer:

24 89 57 62.

Fundet på dkhostmaster.dk

Det er , IMO, ikke seriøst, når en butik udelader tlf nummer. Uanset grunden til dette. Det får mig faktisk til at overveje at handle der,uanset om trustpilot og lign. har supernamledelser.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af penol d. 28-06-2013 14:32:16.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-06-2013 14:33:18
Svar/Indlæg:
15982/637
#1: ?

#2: Det nummer fandt jeg også frem til for min ven, men det nummer bliver blot besvaret med at man skal sende en email.

Godt nok underligt at drive forretning uden et support nummer.

Handler der heller ikke igen nogensinde. Det var kun fordi de var de eneste med et EVGA GTX 660 FTW på lager på det tidspunkt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 28-06-2013 14:34:37.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2013 14:35:02
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg har ellers haft god service hos Sikkenemt.

Trist at høre det med RMA. Syntes også det er fordårlig det SKAL være oprindlige køber.


shoutcaster
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2013 14:37:13
Svar/Indlæg:
347/20
Smid en anmeldelse på trustpilot. Det ser ud til at det gør ondt hos dem, når de dårlige anmeldelser kommer 😉

http://www.trustpilot.dk/revie...

Så kan du også være heldig at der endelig sker noget.

Btw. Så er det da en mærkelig procedure de har? Har selv haft et par RMA'er hos komplett og proshop. Der skulle de bare fejlsøge, og når så de kunne komme frem til samme fejl som mig. Så sendte de bare et nyt. Det kostede kun forsendelsen fra dem til mig 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-06-2013 14:54:36
Svar/Indlæg:
15982/637
Nu ser vi lige ad her til sidst. Såfremt der ikke sker noget, så tror jeg vi tager RMA'en direkte til EVGA.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2013 15:35:25
Svar/Indlæg:
978/63
#2 Mente bare der er aldrig problemer med dem, jeg har gået ind efter jeg har lavet en RMA lagt mine ting og de har bare taget dem og givet mig penge tilbage eller bestilt hvad jeg ville have. Klart den bedste kundeservice jeg nogensinde har oplevet!

Føler med dig for så ringe en service.. Håber du/i kommer godt ud af det 😐


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2013 16:15:32
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - Fint at du gør opmærksom på det. Så ved man, hvor man IKKE skal handle.....

-------CB


Superficial
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2013 17:10:07
Svar/Indlæg:
45/9
4# de må slet ikke kræve at det er oprindelig køber, da reklamationsretten følger produktet og ikke ejeren.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2013 18:54:03
Svar/Indlæg:
2897/83
Alle butikker vil gerne sælge og det går også ofte rigtigt fint. Det er først når man skal køre en RMA om man finder ud af om firmaet er i orden, eller om det er nogle paphatte der kører det. Derfor er sider som trustpilot osv. so so, da de fleste giver dem top karakter bare fordi de rent faktisk har fået det de købte. Der burde være en rating til salg og en til RMA....


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-07-2013 11:20:07
Svar/Indlæg:
15982/637
Sidste status er, at Sikkenemt og vennen er kommet i dialog sammen per email om at han får ombyttet nr.2 defekte EVGA GTX 660 FTW 2GB til et XFX Radeon HD 7870 Black Edition 2GB kort der virker.