Senior Skribent
Tilføjet:
28-06-2013 14:06:04
Svar/Indlæg:
15982/637
Normalt ytre jeg mig sjældent om denne slags, men lige nu er jeg godt nok træt af Sikkenemt.dk sløve betjening.
I slutningen af april køber jeg et grafikkort EVGA GTX 660 FTW 2GB som gave og vekommende får det omkring d.5/5.
Desværre kan konstateres at grafikkortet er defekt da det laver grafikfejl (streger mv i bios og windows), mens det gamle GTX 550Ti virker fint.
Min ven forsøger at oprette en RMA som gæst ved sikkenemt som de ellers linker til er muligt. Men det lader sig ikke gøre. Han kontakter derfor sikkenemt per email da der ikke er nogen telefon support. De skriver retur, at hvis det ikke virker, så må den oprindelige køber oprette RMA sagen - dvs mig.
RMA'en oprettes pr 13/5 og kortet sender min ven ind.
Kortet modtaget hos dem d.15/5 og konstateres defekt og bliver derfor sendt retur til deres leverandør.
Det undre mig så lidt hvorfor at der ikke vælges blot at ombytte kortet med det samme per kulance når det var defekt lige fra start af. Men det gør man ikke !.
Der går fra d.15/5 til omkring til d. 21/6 hvor jeg for min ven rykker af to omgange, hvor de videre rykker deres leverandør for at få tilsendt et nyt kort.
Lørdag d.22/6 ringer min ven så og siger, at så har han fået nyt kort ! - MEN fejlen er præcis den samme på det nye kort. Mistanken er selvfølgelig om han bare har fået det samme retur igen. Men umiddelbart så indpakning ny ud. For at være sikker på kortet var defekt blev det testet i en lokal PC biks hvor de på to maskiner kunne konstatere samme fejl.
For at jeg ikke skal agere mellem-mand i RMAen igen beder han mig venligt at sende tidligere email korrespondance med Sikkenemt til ham så han selv kan prøve at kontakte dem.
I dag d.28/6 har han stadig intet hørt fra dem, og derfor er eneste mulighed at oprette endnu en RMA sag for endnu et defekt kort.
Så derfor har jeg igen oprettet en RMA sag på den forrige RMA sag og afventer godkendelse. Det ville være 100 gange nemmere hvis min kammerat kunne få lov at lave RMA og selv rykke mv istedet for han skal være afhængig af mig for det.
Så et grafikkort købt i april er her i juni stadig defekt og hvis og hvis vi er heldige går der nok kun endnu en måned og så d.1/8 får han måske et grafikkort der virker.
Det kan godt være at "proceduren" er korrekt - men hold op hvor er det træls at have et defekt grafikkort lige fra start af man aldrig får glæde af.
Jeg undskylder galden - men det er virkelig træls at det er sådan, at man ikke bare kan ombytte per kulance (imødekommenhed) når det nu er i stykker lige fra starten af.
Sikkenemt hmmmm.... Sikkebesværligt.
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 28-06-2013 14:55:24.