sjovt og så hvor meget intel superpi er til .. 15sec på en AMD er imponerene.
jeg tjekkede lige for sjov superpi på min 2500k ..standard clock altså 3.3ghz den render 9sec så lidt overrasket over hvor stor forskel der er ...
men jeg ville ikke starte flamewar ...så lad os holde det på et minimum ...har selv overvejet AMD til en LAN box :)
Hvis superpi blev moderniseret og kompileret med en moderne kompiler så det måske anderledes ud
Det ændrer stadig ikke på at ALU kernerne deler FPU'erne 2 til 1... Så kan de opreklamere det til at være 8 kerner så meget de vil, det er stadig ikke 8 fulde kerner.
Det er fint at de kører så høj clockhastighed, men IPC er højere ved Intel for tiden, så der er i princippet ingen 'Gigaherz krig', da Intel yder det samme ved langt lavere clockhastighed.
Men selvfølgelig, e-peen vokser da når man rammer de 5Ghz. Tillykke! - og fed score for en AMD maskine. 😲
så gad jeg godt godt og se
8350@5ghz vs. min 2500k@5ghz
jeg har haft min oppe på 5.2ghz
men i superPI er ikke programmet at teste med :)hehe
kan ikke huske om jeg kørte superPI dengang jeg havde dne på 5.2ghz ...:)hehe
sjovt og så hvor meget intel superpi er til .. 15sec på en AMD er imponerene.
jeg tjekkede lige for sjov superpi på min 2500k ..standard clock altså 3.3ghz den render 9sec så lidt overrasket over hvor stor forskel der er ...
men jeg ville ikke starte flamewar ...så lad os holde det på et minimum ...har selv overvejet AMD til en LAN box :)
Intel bruger stadig det gamle x87 instruktioner som bliver brugt af superpi. AMD skrottede denne instruktion for lang tid siden (10 år siden cirka) og det er derfor der er så dårlig ydelse i superpi med AMD. Havde AMD CPU'erne denne instruktion ville de nok nemmere kunne følge med (måske ikke vinde men i det mindste følge noget bedre med).
Hvis superpi blev moderniseret og kompileret med en moderne kompiler så det måske anderledes ud
Lige præcis..
Det ændrer stadig ikke på at ALU kernerne deler FPU'erne 2 til 1... Så kan de opreklamere det til at være 8 kerner så meget de vil, det er stadig ikke 8 fulde kerner.
Det er fint at de kører så høj clockhastighed, men IPC er højere ved Intel for tiden, så der er i princippet ingen 'Gigaherz krig', da Intel yder det samme ved langt lavere clockhastighed.
Men selvfølgelig, e-peen vokser da når man rammer de 5Ghz. Tillykke! - og fed score for en AMD maskine. 😲
Du har 8 fysiske kerner i en FX CPU. De er sat sammen i moduler hvor hver modul holder på en størrelse L2 cache. Det gør det nemmere for CPU'en at distribuerer de opgaver CPU'en får korrekt.
Jeg har desuden en ret så stor e-pen anyway, men 5g hjælper da 😀