Ser i, jeg har sådan en Samsung F3 1 TB hdd som ikke rigtigt vil som jeg gerne vil, hvilket der også er en god grund til. Da den har være i et raid 0 system tidligere, og jeg har være en af de så uheldige at det gik ned, og så har jeg ikke rigtigt kunne få den til af virke igen
Jeg har prøvet af formater den via Windows og den vej, men det kan jeg ikke for lov til, for så for jeg bare denne besked.
Jeg har også prøvet killdisk, men det vil ikke heller formater den.
Fint sagde jeg så, og Google det lidt, og fandt hurtigt ud af at der måske ikke var så meget af gøre der andet end af smide den ud. Men jeg vil gerne lige give det et sidste forsøg og spørge herinde inde den måske ryger ud. Så, er den total dø eller er det muligt af redde den på nogen måde?
Det skal lige siges at den åbenbart stadig er ses som et raid 0 setup...
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Dolph xD d. 29-06-2013 18:56:10.
Du kunne prøve CopyWipe for DOS. Kører fra floppy eller CD. Inden du prøver at wipe harddisken, husk rent fysisk at frakoble de harddiske du ikke ønsker at slette. Ville være ret træl hvis du valgte den forkerte harddisk i CopyWipe.
det lyder lidt mærkeligt, har du prøvet der hvor der står "ukendt disk" og størrelsen, højreklikke og så ændre det til grundlæggende og derefter formattere disken?
Ja nu har jeg prøvet CrystalDiskInfo, og den siger godt nok 1 TB til den, men alle andre steder står den stadig som om at den køre i raid 0...
Disken fejler bestemt ikke noget. Den er bare stadig i RAID 0 konfigurationen. Jeg har prøvet at boot op fra windows CD og fået den formateret den vej igennem for at få den ud af RAID 0 konfigurationen..
Ved ikke helt hvad du mener med grundlæggende, for den mulighed er der ikke, hvis jeg højreklikker på ukendt disk har jeg offline, egenskaber, og hjælpe af vælge imellem.
Okay det her bliver mere og mere mærkeligt, jeg har nu prøvet af formater den via Windows cd'en og det virkede også. Men da jeg så kom tilbage og vil se inde i diskhåndtering, var den stadig set og sat op som et raid 0. Så nu har jeg faktisk prøvet af installer Windows på den og det gik også fint, så nu lægger der et Windows på den, men den ses stadig som et raid 0 setup... 😐