Der er ikke ret mange af køleløsningerne på de forskellige 760ere der er specielt gode set ift. ydelse vs støj.
Kun MSIs 760s skiller sig ud (27dB load) resten er i den høje ende. EVGA ACX køleren skuffer en del på 760, da den ikke er lige så god som den på 770 og 780 (færre heatpipes)
Så hvis du har nogle hundrede kr. mere, ville jeg klart finde et custom 670 istedet. De kan findes billigt i dag. Gætter på Caseking.de har nogle, og husk man får Metro Last Light med alle 6xx kort derinde.
Det har også vist sig at 760 yder dårligere end 660 Ti i nogle titler når MSAA bliver aktiveret pga. de færre shaders.
Så har du pengene, vil jeg mene 670 er et bedre bud. Har du ikke, ville jeg være rimelig påpasselig med hvilket kort du vælger. Gainward har jeg ikke læst godt om. Du burde hellere kigge efter køleløsningen, det kort med den bedste løsning vil være stille under load og booste højere, i længere tid alligevel.
Sad med et Asus 760 DCII OC i sidste uge og havde samtidigt et EVGA 670 FTW Signature 2 liggende. Så kunne passende teste begge. 670 trak en del fra efter max OC var fundet på begge kort og var stadig hørbart mere stille under load. I spil som Metro Last Light med 2x MSAA trak 670 en del fra, nok igen pga. de manglende shaders.
Men ok, det er også et kort der koster 400,- mere, men personligt ville jeg mene de er givet godt ud. I snit var det nok 15-20% hurtigere samt mere støjsvagt i både idle og load.
Hvis du stadig vil have 760 havde jeg nok kigget i retning af Gigabyte WF3 (REV 2.0) / MSIs Gaming el. Asus DCII OC 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 01-07-2013 20:09:21.