Bærbar vil ikke finde HDD

HDD/SSD/RAM d.  01. juli. 2013, skrevet af Grislum2
Vist: 1011 gange.

Grislum2

Newbie
Tilføjet:
01-07-2013 18:56:45
Svar/Indlæg:
7/6
Jeg synesjeg har forsøgt alt. Bærbaren er en LG LW25 Express Dual og den vil ikke finde HDD'en. Det hele startede med at HDD'en var meget ustabil og til tider ikke kunne findes. Det blev afhjulpet ved at åbne bagpladen og skubbe til kablet der forbinder hDD med motherboard.

Bærbaren benytter en lille Toshiba MK6008GAH harddisk med ZIF-kabel til motherboardet. Først skiftede jeg HDD'en i troen at det var den der fejlede eftersom den havde klikket et stykke stid og været ustabil. Det virkede dog ikke.

Så så jeg, at det lille kabel havde et knæk som nok kunne forårsage problemet. Nu er kablet skiftet. Virker heller ikke!!! Jeg har rodet i BIOS, sat den til default igen osv. HDD'en er heller ikke synlig her (har også forsøgt med Win 7 install).

Så nu er mit spørgsmål, kan controlleren være brændt af (og i så fald, hvad gør man ved det?) eller hvad i alverden kan der være galt? 🙂
På forhånd tak! 🙂
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
01-07-2013 23:30:58
Svar/Indlæg:
2518/53
Tror du er inde på det rigtig med de ting du har prøvet, bad controller på mobo.
Meget normalt noget går til på mobo med tiden på en laptop.

RooTWoLF

Ny Bruger
Tilføjet:
02-07-2013 21:14:17
Svar/Indlæg:
8/1
Min bror havde det samme problem med en bærbar og det var controlleren som var gået. Heldigvis var den udstyret med to HDD bays, så jeg deaktivere den defekte controller i BIOS og så kunne den køre videre på den anden.