Kopi mobil fra kina - nogen med erfaring?

Diverse d.  03. juli. 2013, skrevet af Monsterslam
Vist: 3787 gange.

Monsterslam
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2013 17:25:51
Svar/Indlæg:
338/71
Hej hwt

Jeg sidder her i en heftig diskussion omhandlende kopi mobiler og tablets fra kina. Min stedfar arbejder sammen med en der har købt tre samsung s4 og det jeg får at vide er at de virker upåklageligt. Jeg er af den holdning at de umuligt kan leve op til de orginale. Det er ikke tekning hajer så der er ikke blevet kørt benchmarks eller noget på dem, så derfor er jeg ikke overbevist. Problemet er at min stedfar er ved at smide penge efter sådan en kopi tablet af samsung og jeg har desværre ikke nogen virkelig gode argumenter andet end min sunde fornuft siger mig at det vil være en kæmpe fejltagelse.

Er der nogen af jer der har / kender nogen der har sådan et kina kopi svin liggende der hjemme?
Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2013 17:52:59
Svar/Indlæg:
1271/38
Software, google market certificeret(???), kører de Android eller et eller andet hjemmelavet? Hardware, skærmopløsning og kvalitet.

Huawei er jo netop et 'kinamærke' der klarer sig fint fordi de smider relativt god hardware i en billig telefon, og den kører jo Android som de fleste andre dyrere telefoner. Softwaremæssigt er de fleste præcist de samme, men nogle af kinakopierne kan ikke gå på Google Market så vidt jeg husker.

Der er ikke den store forskel på oplevelsen i de forskellige Android enheder, så længe de har en ~1Ghz ARM processor (gerne flerkernet) og knap 1GB RAM. Tjek dét, og tjek derefter skærmopløsningen og batteristørrelsen. 🙂


xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2013 19:28:34
Svar/Indlæg:
739/62
har haft en iphone kopi i 5-6 dage og det var satme noget lort for at sige det lige ud!! den blev smidt i det gule hav!!

kina kopier er aldrig et hit, men blot spild af penge..

men som nævnt så huawei vidst ganske udenmærket, men det e rjo heller ikke kopier!


Nielsen-DK
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2013 20:41:08
Svar/Indlæg:
366/21

4 min 40 sec henne i klippet bliver et iphone kopi testet..

http://www.youtube.com/watch?v...


Spio
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2013 20:41:24
Svar/Indlæg:
1114/293
Min svigerfar købte 2 galaxy s3 i Thailand og de var langt fra så gode som originalen.

Ikke noget dansk
Gik ud midt i samtaler
ingen GPS

og der vidst lidt mere jeg ikke lige kan huske.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
03-07-2013 20:50:32
Svar/Indlæg:
4437/91
Jeg har prøvet mange forskellige Kina-produkter og kopier. Mange af kopierne er rigtig ringe, men nogle af dem virker ganske fornuftige. Til gengæld er der mange non-kopi produkter som overgår mærkevarer mange gange på pris / performance.
Så hvis du skal råde din svigerfar til noget så er det at undgå kopierne og købe noget fornuftigt kina hardware.

Tag evt. et kig på en af Xtreamers nye mobiler. Også Kina-mobiler. Men ikke mere end iPhone som også bliver lavet i Kina. Så det er lidt hip som hap.

http://www.xtreamermobile.com/


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2013 21:15:43
Svar/Indlæg:
1271/38
iPhone kopierne er jo selvfølgelig den rageste gang pis fordi det, udseendesmæssigt, er så let at kopiere. Der skal ikke meget hardware til at vise et par ikoner.

Kig på de 'kopivarer' der har reelle hardwareoplysninger, og som kører Android. Android er android uanset om det kommer fra HTC eller fra en eller anden falsk kinakopi. Selvfølgelig kan antennen være skod, og batterilevetiden være dårlig, men softwaren er hvad man kender (og ikke ligesom i den So Ein Ding video), og derfor kan man ikke gå HEEEELT forkert. Der er selvfølgelig sparet over alt, så pas nu alligevel på.

Den #5 linker til bruger Samsung's Exynos 4-serie quad-core, som er samme processor (og dermed grafik chip) som man finder i Samsung Galaxy S3 og Note 2, og kinamærket Meizu MX2 som ikke er en kinakopi men en reel vare på det kinesiske marked:
http://en.meizu.com/products/m...
(langsom hjemmeside).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 03-07-2013 21:15:52.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2013 21:25:05
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
kopier er ofte ikke samme vare, som originale.

Der er masser af kopi vare i Kina.

ofte er andre materialer anvendt, men jeg kender til kopi vare vil ikke bruge penge på det.

Kopi vare ødelægger også lidt for dem, som bruger 100.000 kr på Rolex ur. Du gå med et billig kopi til 100 kr, som ikke kan det samme. Det eneste kan bruges til er sikkert kvinder ikke kan se om det er ægte vare eller ej.
Du skal score en dame, så bare flash kopi Rolex. Hun kan sikkert ikke se om den er ægte eller ej. Det kræver man kender ægte Rolex ure.

Alle luksusvare i Vesten bliver kopiret lavet i dårligere kvalitet osv.

Kopi telefon kan godt være hælervare fra Kina.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-07-2013 21:27:48.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
03-07-2013 22:15:48
Svar/Indlæg:
4437/91
Helt enig med #6. Prisen er næsten altid ligefrem proportionel med kvaliteten.


v00d00
 
Superbruger
Tilføjet:
04-07-2013 18:00:30
Svar/Indlæg:
117/7
Købte for snart 3 mdr siden en "kopi" af Samsung Note2, den har jeg været overtilfreds med.
Den er fra mærke Ulefone N9389, den har næsten samme specs blot uden 4G. Den er OEM fra kina og har fundet samme telefon/specs under flere producent navne, bla Star som er et af de størrer kina mærker.
Men til under en tredjedel af prisen har jeg kun ros til overs, den er hurtig og batterierne på 3000mAh lever op til forventningen om lang levetid.

Men undersøg reviews inden køb og husk at tjekke specs for der er stor forskel og man får næsten altid kun hvad man betaler for 🙂


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2013 20:02:32
Svar/Indlæg:
1118/24
En bekendt købte engang en iphone kopi, der var ikke nogen minijack udgang, der var selvfølgelig også 1000 andre ting som var galt med den.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2013 22:31:36
Svar/Indlæg:
5474/39
#10

kopi vare bliver aldrig i stil med den ægte vare. ofte er mest Designet kopires.

80% af alle nye vare fremstilles i Kina.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 04-07-2013 22:32:06.