#8 Hehe der kommer nok nogle stykker :D
Jeg har det mere end fint med mine 7970 6Gb. Tror bare jeg holder mig til dem forløbig.
Men skal da nok bliver spændende og se hvor de ender performance mæssigt. 🙂
Mon ikke det er sådanne to:
http://www.proshop.dk/Grafikko...
#26 2/3GB er nok i den opløsning.
At GPUen ikke har kræfter nok til at levere nok FPS er jo ikke rammængdens skyld :)
6GB er MEGET og det er virkeligt de færreste der vil få brug for så meget. Man skal vel op i tre skærme med 1600p før det overhovedet kan begynde at mærkes og stadig vil det kræve 3 stk 780 el. 4 stk 7970 før man får en acceptabel FPS i de mest krævende spil (som også er dem der sluger rammene)
Såh, vil bestemt ikke mene 6GB er noget værd i dag og lang tid frem. Det er vel mere "fordi man kan" og så har folk jo muligheden.
jeg synes jeg kunne mærke mere smooth gaming da jeg gik fra 8 til 16 gigs - gamer @ 5760x1200
det kan være det bare er mig...
jeg synes jeg kunne mærke mere smooth gaming da jeg gik fra 8 til 16 gigs - gamer @ 5760x1200
Jeg kørte før med 4GB 1866MHz RAM. Jeg har ikke mærket en eneste forskel siden jeg skiftede. Jeg har dem kun i fordi de er hurtigere, og fordi jeg kan sige jeg har 16GB RAM (e-penis) intet andet.
Jeg fik dem uden beregning, skulle jeg have købt dem havde jeg aldrig opgraderet og havde stadig kørt med 4GB.
Jeg kørte før med 4GB 1866MHz RAM. Jeg har ikke mærket en eneste forskel siden jeg skiftede. Jeg har dem kun i fordi de er hurtigere, og fordi jeg kan sige jeg har 16GB RAM (e-penis) intet andet.
Jeg fik dem uden beregning, skulle jeg have købt dem havde jeg aldrig opgraderet og havde stadig kørt med 4GB.
Hvilken opløsning spiller du i ?
#28 Ja, men vil du også betale kassen for de sidste 3GB? Nej vel? ;) Du svarer lidt selv på det spørgsmål i #30.
6GB er ikke nødvendigt og vil ikke være det i lang tid, på det tidspunkt det faktisk er krævet, vil GPUen (især 7970GE) være for sløv alligevel og det vil ikke være rammene der er problemet.
#32 Det ville et 3GB også sagtens kunne. Bare fordi spillet allokerer den mængde ram, betyder ikke at det er krævet. Det tror mange fejlagtigt.. Det samme ses på alm. ram forbrug. Har man 16GB bruger man markant flere ram end hvis man har 8GB. Selvom alt kører lige så godt og hurtigt.
Læste en test for ikke så lang tid siden hvor de netop testede 3GB vs 6GB med 3stks 7970 i 7680x1600 og der var ingen forskel, selv i de mest krævende spil. Men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde testen..
6GB vil være rart at have i et 6 SKÆRM setup med 1440p eller 1600p skærme eller til fremtidigt 3x 4K setup.
Men i dag, spild af penge.. at fremtidssikre sig giver ikke meget mening da der vil være langt kraftigere GPUer ude når så mange VRAM faktisk er krævet. (Dog har man jo intet valg med Titan, jeg taler mere om 7970GE 6GB)
Men det er måske bare min mening.. ;)
Ultra HD. Hvad er det ??
Er det 19800 x 10800 ??..
Eller 3960 x 2160 ?? 🤡 😛 🤣
Problemet med hele VRam debatten og hvad der skal bruges på grafikkort er ikke nem !
Problemet er at software som MSI Afterburner, EVGA Precision, GPU-Z mv kun se hvor meget ram der bliver allokeret til teksturmængderne. Og det er vigtig at understrege at det ikke er det samme som hvad der kræves for at spille flydende ! Derfor kan man nemt så i den i situation at der i 5760x1080 opløsning kan man sammenligne f.eks HD7970 3GB og HD7970 6GB kort hvor der udnyttes mere ram på 6GB kortet, men performance mæssigt yder begge kort ens !
Der hvor man tydeligst kan se når 2/3GB ram kommer til kort er når man anvender Super Sample Anti-Aliasing, for så vil rammene nemlig meget gerne have alle super samplede tekstur billeder allokeret til ramme på en gang ! og så begynder hoppe turen på 2/3GB kortene.