Hej. I.flg. http://www.msi.com/product/vga... #?fp=GeForce 700 Series&sk=Geforce GTX 770, så er lightning-kortet 20mm længere end OC-gaming kortet.
Er det selve køleløsningen der er større (bedre?) på det ene kort fremfor det andet? Der er ikke oplyst om vægten på det mindste af dem, men det andet skulle veje 1065g (meget for et grafikkort).
Så mit spørgsmål er, får man en bedre køleløsning med Lightning end med OC-gamer, eller er det kun øget clockfrekvens man får for de sidste par hundrede kr?
Tak for linket, Gripen90. Noget forskel må der jo så være, måske på køleprofilet?? En forskel på 6°, endda på et hurtigere kort, virker af ret meget, synes jeg.
TF2 kortet er det tarvelige brune PCB fra MSI hvor Lightning er sort PCB med backplate og bedre komponenter, correct me if im wrong :) Men sådan var det i 600 serien og de har garanteret ikke ændret det store da det jo er samme chip.
Det ser jo så ud til, at Lightning HAR en større (og sikkert bedre) køler end det alm. kort. Jeg går ud fra, at det gule kort så også er tungere end det røde (mener jeg at have læst, men er ikke sikker)
Jeg troede dog, at selve printet på lightning var større end det alm. gamer? (Efter billedet i #11 at dømme), men det er måske kun køleren der er det større? Eller er dine 2 billeder ikke i samme størrelsesforhold? Damm, jeg må bare eje sådan et Lightning! :yes: