Normalt er jeg ikke meget for at lave showoff, men synes lige jeg ville dele mit setup med jer.
Så fik jeg endelig sat vandkøling op, og hold da op en bøvl uden lige.
Havde bestilt nogle 90 grader og 45 grader fittings, men de var allesammen utætte... og havde intet andet at gøre godt med.
Men nu fungerer det da 🙂
Delene.
Og resultatet.
Hvis i undrer jeg over at der er strips til HDD holderen, så er det fordi at den "bøjer" ret så kraftigt væk fra blæserne af. Det ser ikke helt godt ud, og tænkte at jeg hellere måtte give den lidt modstand, hvilket så blev i form af nogle strips siden andet ikke var tilgængeligt 😛
Det næste bliver at få fat i et GTX680 mere og tilhørende køleblokke samt en Laing D5 pumpe. Men der går nok noget tid inden det sker. 😕
Edit: Billderne et motherf***ing store, så klik kun hvis du vil se absolut alt.. 😛
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af mangekyo d. 08-07-2013 03:16:15.
Ser sku godt ud.. Smider nok også et billede eller to op af mit setup når jeg på et tidspunkt får alle de dele jeg gerne vil have i det.. :) Men godt ser det ud.. thumbs up herfra.. :)
#1 Jeg var også ret betænkelig ved det da jeg købte det, men tænkte alligevel, hvorfor ikke. Lagde heldigvis plastik udover bordet og gulvet inden jeg fyldte på 🙂 Desværre for mig, så havde jeg leak på pga. de utætte fittings.
#2 Jeg takker 🙂
#3 Ja synes også at det ser ganske fint ud 🙂 Hvad skal du have i dit system?
Forresten, lige en helt anden ting. Når vand skal skiftes i den, hvilket først er om lang tid, medmindre jeg får fat i køleblok til GFX, hvordan ville i så tømme systemet? Bare tage en slange af også er det dét?
Jeg har selv sat min LAN gamer op med vand her i weekenden, men har læst rigtig meget om at farve i vandet generelt er en dårlig ide. Destilleret vand + biocide er hvad folk siger dur best, med mindre du vil tømme og rense dit anlæg hver 2/3 måned.
Jeg var selv hooked på hvidt vand, men dropped den ide igen. Fik at vide, hvis jeg vil have hvidt, så køb hvide slanger, alt det farve pis danner skidt i systemet, og større sandsyndlig for forstoppelse af den evt. CPU blok/GPU blok.
#7 Jeg læste og søgte lidt rundt omkring på nettet mht. det, og umiddelbart fandt jeg ikke så meget omkring det. Så jeg spurgte inde på overclock.net og der var self. lidt delte meninger omkring det, men generelt var det fint, så jeg gik med det 😛 Men, har også stærkt overvejet at købe noget ganske alm. clear water næste gang jeg skal have skiftet vand. 🙂
#8 Ja det var også lidt min tanke at gøre det på den måde. Har lidt overvejet om jeg skal sætte et T stykke på fremover også tømme på den måde.
Er der nogen af jer som har erfaring med Laing DDC og D5 samt XSPC dual 5,25" bay res til disse to pumper? Jeg overvejer kraftigt at skifte min EK DCP ud fordi den "larmer" faktisk mere end hvad jeg havde regnet med 😕 og derfor er jeg faktisk ikke særlig tilfreds med den, og da jeg samtidig har hørt at Laing DDC og D5 skulle være noget mere lydløse. Mine blæserer kører på 5 volt, hvilket gør systemet absolut lydløs... bortset fra pumpen.
Det der er med D5 er at den har 5 trin. På mine 2 pumper er de på trin 1 og 2 næsten lydløse, ved 3 er det en svag lyd men den kan ikke høres over min Gentle Typhoons som køre ved ca. 1000 rpm, de bliver noget mere tydelige på trin 4 og 5.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af DUUS d. 08-07-2013 12:13:30.
På overclockers.com var der slet ikke delte meninger om farvet vand. Det var 100% enighed om, farve i vandet er noget skidt i det lange løb.
Destilleret vand, som kan købes på tanken, og så biocide, personlig er jeg gået med sølv coils. Så burde man kunne holde sin loop kørende i 12måneder mindst, får noget skal renses.
Nu er mit vand set op i en prodigy, så ret nemt og flytte rundt på, men har satte en slange på min fylde port på res, og vendte pc på siden over håndvask. Så løb vand stille af, og det stoppede, rejser man den lige så luft kommer rundt, og så ned igen.
Du finder din egen løsning. Så længe du ikke fået vådt hardware, så går det nok. 🙂
Dog er bundkort nu skiftet ud med Asus Maximums, men ser næsten ens ud 🤣 Jeg er også utilfreds med slanger, (strip er sat på så de ikke laver et knæk og lukke gennemgang 😕 )
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pierre3400 d. 08-07-2013 12:20:56.