#7 Øh nå. Begge mine PSU er ellers multi-rail og de virker fint..
Ja jeg ved godt at single rail er mere simpelt og svære at overbelaste på 12v udgangen.
Men nu er Enermax jo ikke dumme (de er meget habile spiller på PSU market) så de 2 PCI-E udgange ligger på hver deres rail. Og med en max belastning på 25A ved hver 12v udgang er der vist rigeligt at tage af.
Single-rail er bedre til mere komplicerede systemer med voldsomme vandkøling, mange HDD, flere GPU'er, evt LCD skærm i kabinet og extrem køling, da det simplethen er meget svært at fordele så mange ting rigtigt på multi-rail.
AMD 7950 boost load ca. 197 watt
Nvidia 670 OC load ca. 185 watt
25A * 12v = 300 watt max per rail
540w total max på 12v
Så 650w ville kunne trække et 2xGPU system med de to kort der og samtidig have 260 watt til resten af systemet (rigeligt!) Altså jeg synes ikke det ser helt skidt ud.
Jeg har selv en 450w Naxn som back up PSU og til at bruge i min test PC. Den har 17A på hvert 12v rail hvilket betyder at strøm skal fordeles rigtigt og der er en begrænsning på hvor stor en GPU jeg kar bruge. Jeg har testet med min main, med 6870 GPU. Det kørte den uden problemer, kun med en ca. 1% fald på 12v udgangen ved load på fuld OC'ed
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Waszipa d. 12-07-2013 14:31:50.