Min PC siger "BIP" ???

Diverse d.  13. juli. 2013, skrevet af Burgurne
Vist: 2579 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2013 14:06:45
Svar/Indlæg:
5874/1287
Goddag mine damer og herrer.
Min PC er begyndt at sige "bip" i højttaleren i kabinettet, mens PC'en er tændt (altså ikke kun ved boot). Det er et enkelt "bip" ligesom ved boot, og den fejler (tilsyneladende) ingenting. Det kommer ikke med faste intervaller, og der kan gå timer imellem, eller der kan gå 3-5 minutter. Det har ingen betydning om jeg spiller, ser film, surfer, pakker images, skriver emails, eller leger med calc.exe

Hvad kan dette skyldes?
McCleod

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2013 14:56:17
Svar/Indlæg:
2470/41
Det er et vanvittigt godt spørgsmål... 😛

Prøv at starte maskinen op på en Linux Live-CD og lav omtrent det samme (du kan altid spille OpenTTD eller Hedgewars).

Bipper den stadig?

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2013 15:38:29
Svar/Indlæg:
4107/224
Åben computeren og tag speakeren fra?

Jeg kan se vi sidder med samme bundkort. Hvad siger din ''Event log''?

Den finder du ved at søge efter ''Hændelseslogfiler'' på dansk windows eller ''Event logs'' på engelsk.

Ovre i højre side af vinduet trykker du på ''windows logs'' og herefter ''system'' midt på siden.

Så skulle der gerne komme en lang liste frem med alt hvad din maskine har foretaget sig. Bid mærke i klokkeslettet din computer bipper og spor det ned i Event Loggen.
Måske vi kommer problemet lidt nærmere der. Det er et ret ukendt fænomen (for mig i hvert fald), men hvis computeren virker fint er der vel ikke noget galt 🙂

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2013 17:26:48
Svar/Indlæg:
7765/230
Den ligger vel bare og keder sig her i sommervarmen... 😛

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2013 03:22:24
Svar/Indlæg:
5874/1287
Åbenbart #3, for den vil sgutte af med sin hemmelighed 😕

Har nu nedskrevet tidspunkt for 4 "bip" med varierende interval, og tjekket i Hændelseslogfiler som foreslået af #2. Intet, nothing, nada passer, hverken fejl, oplysninger, advarsel eller overvågning fuldført har noget som helst der passer på tidspunkterne.
Jeg har dog nu lært, at Adobe Flash Player Update Service starter og stopper 1 gang i timen. Er det ikke lige tit nok??

Hvad er næste punkt jeg kan prøve? (udover at fjerne PC-højttaleren)
Et eller andet forsøger mit mobo vel at fortælle mig, men jeg er for dum til at forstå det på nuværende tidspunkt.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2013 07:53:24
Svar/Indlæg:
1271/38
Kan være input er overbelastet. Prøv at holde mere end 6 taster nede på dit tastatur, så vil dit bundkort sikkert også bippe. Gjorde det på de gamle PS/2 porte :)

Min teori ligger i USB controlleren, keyboardet eller musen laver fejl / er ved at dø.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2013 16:25:54
Svar/Indlæg:
4107/224
Hmm. Kom lige til at tænke på at der godt kan være overspænding i kabinettet via USB-porte. Har du prøvet at bruge nogle helt andre indgange til dit Tastatur/Mus end du normalt gør? Er der nogle USB-indgange der har set bedre dage?

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2013 16:31:56
Svar/Indlæg:
5874/1287
Selvom jeg placerer begge hænder på tastaturet og derved trykker 15-20 taster ned, så bipper det ikke.

Prøver senere at flytte mus og tastatur tilslutningen om på forsiden af kabinettet og ser om det giver en forskel at bruge andre USB-porte.