Jeg har i dag købt mig et ASUS SABERTOOTH 990FX/GEN3 R2.0 kortlink.dk/asus/cp9u
Og en samsung SSD 840 250 GB
Når jeg tænder computeren og logoet kommer frem på skærmen så står den der i extrem lang tid før den tager sig sammen til og komme vider.
Jeg har prøvet og lege gætte leg i bios uden held. Det ville være rart hvis en af jer pracis ved hvilke ting der skal være slået fra / til så jeg kan få den til og køre som den skal.
Så snart den er kommet forbi dette logo så køre det bare der ud af.
Maskinen består af. Kabinet. Corsair Obsidian 900D PSU. Cooler-master 1200w sillent pro 80 guld Bundkort. ASUS SABERTOOTH 990FX/GEN3 R2.0 CPU. AMD FX8320 3.5 ghz. X8 GFX. Club 3D 7950 Ram. Crucial DDR3 1600 MHz CL.8.8.8.24 SSD. Samsung 840 250 GB. CPU Køler. Corsair H80i
#3 ja hvis jeg slår logo fra så når den er færdig med og vise sort skærm så kommer den med cpu og ram mm lige som alle andre computer.
Men Fxxk min computer er mærkelig, jeg har lige genstartet for at ville lave en video så i kunne se hvad der er tale om. Men da jeg ville gøre det så forsvandt logoet med det samme.
Jeg håber systemmet forsætter sådan jeg prøver lige en genstart mere evt hel lukning bare for at være sikker.
Som #9 er inde på. Prøv at fjern ALT. Kun hav bundkort, CPU, RAM og grafikkort. Alt andet skal tages totalt fra. Se om den stadig gør det. Kan være SSD'en der tager lang tid om at blive initialiseret.
Det hele virker bare underligt når det gamle kort også havde problemer. Han har prøvet at skifte næsten alt, der er kun PSU og CPU tilbage som ikke er prøvet at blive skiftet ud.
Kan en CPU have en defekt der kan skabe det her problem?
Tror problemet skyldes at bundkortet ikke understøtter mine ram 100%
Jeg har sat alle 16 GB i og den finder kun 8 GB Det der er endnu mere underligt er at hvis jeg klikker mig ind på hver ram modul så har den fundet 4 GB på hver dvs 16 GB
I Windows finder den også 16 GB men det er kun 8 der kan bruges Mine ram køre 1600 mhz cl 8 men bios finder dem til 1333 mhz cl 9