TDCPLAY vs. Spotify

Diverse d.  14. juli. 2013, skrevet af Plis
Vist: 2489 gange.

Plis

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2013 18:08:01
Svar/Indlæg:
63/8
Jeg har altid brugt tdc-play og egentlig været glad for det.
Årsagen til valg af TDC har for det meste været deres PLAY.

Har nu besluttet at skifte til fiber og har Spotify premium på 30 dages prøve.
Har egentlig aldrig hørt spotify uden premium.
Er nok bedre tilfreds med spotify udvalget indtil nu.

Er premium markant bedre end den gratis version? Er det kun reklamerne der er væk eller er kvaliteten markant bedre?
Hvor i spotify kan jeg se kvaliteten af musikken og sammenligne med tdcplay?

Hmm..det blev lidt forvirrende. Hvad er jeres oplevelser og er der andre muligheder der skal fremhæves end de 2 jeg har nævnt?
Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2013 18:22:04
Svar/Indlæg:
648/5
Der findes 2 abonnementer du kan købe, Unlimited koster 49,- per måned og Premium koster 99,-

Du slipper også for reklamerne ved Unlimited, men det abonnement virker kun på din computer:

https://www.spotify.com/dk/#pr...

Som du også er inde på er der også forskel i den bitrate du kan streame musikken i. Unlimited giver dig adgang til 160 kbps mens Premium giver dig 320 kbps:

kortlink.dk/spotify/cpah

Jeg har selv bare Unlimited og har ikke tænkt over at kvaliteten ikke er speciel god, så det kommer nok an på dit anlæg og hvor trænet dine ører er 🙂

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2013 18:41:52
Svar/Indlæg:
286/5
Jeg har Spotify Premium, og må indrømme jeg er rigtig glad for det.

Bruger det både derhjemme (Desktop) og når jeg er på farten (iOS) - kvaliteten er rigtig lækker, og deres features med Radio og senest forslag til hvad du måske er interesseret i, baseret på hvad du har lyttet til bruger jeg rigtig meget.

Derudover kan man i Desktop versionen få forskellige apps, f.eks. fra Gaffa, så man kan læse deres anmeldelser, og høre pladen med et direkte link. Eller Tunigo, som laver playlister baseret på genre, stemning, workout osv.

Så alt i alt er jeg en meget tilfreds Spotify bruger 🙂

BEAR

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2013 19:09:50
Svar/Indlæg:
208/25

Jeg er stor fan af Spotify jeg bruger det hverdag. Om det er på mobilen til anlægget i bilen. Eller på mit mediecenter i stuen eller min PC.

Det er super rart at alle kan have deres favorit liste bl.a.

Jeg brugte den gratis version først. Men blev træt af reklamerne så tænkte Unlimited musik for 49,- / 99,- om måneden det ville jeg godt give.

Så go for it, hvis du spørger mig. 😀

Plis

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2013 19:56:03
Svar/Indlæg:
63/8
Jeg har som nævnt taget premium på prøve en måned.

Synes klart at udvalget på spotify er godt. Tdcplay kan ikke spille fx. Metallica og AC/DC bare for at nævne 2 gamle rockbands den her gamle mand lytter til :)

I og med at jeg kun skal bruge det til musik og ikke film mm. tror jeg spotify er bedre. Dog er volumen en underlig ting. Når volumen i spotyfy er skruet helt op og tdc ligeledes, spiller tdc markant højere. Dog ikke noget problem med mit system, men da jeg sad og sammenlignede kvaliteten "snød" det lidt.

Jeg er fint tilfreds til nu, og tror jeg beholder premium, så konen kan bruge det på hendes tlf.

morra19

Moderator
Tilføjet:
14-07-2013 19:58:41
Svar/Indlæg:
2672/468
Spotify spiller også hvis man har et Sonos anlæg, samtidigt kan man høre det i bilen via offline playlists. Vi er også rigtigt glade for vores premium abonnement.

Anonym2021815192642

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2013 20:25:37
Svar/Indlæg:
2418/151
jeg har spotify premium abonnement i gemmen telia så jeg betaler kun 49kr 😀 og er glad for det..