Feedback til første hjemmeside - Nyheds site

Hyggehjørnet d.  16. juli. 2013, skrevet af Fonneren-
Vist: 1620 gange.

Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2013 22:06:13
Svar/Indlæg:
2235/138
Hej

Har lige smidt mit første forsøg på en hjemmeside op overhoved, og kunne da godt tænke mig lidt feedback til hvad der er godt/skidt.

Til at starte med har jeg spurgt "The Boss" om lov til denne tråd - Når det er ens første forsøg kunne det være rart at høre fra andre hvor godt man er sluppet afsted.

Den er lavet i Wordpress + et theme der er rettet til, bla er der blevet kodet noget skallering af billeder ind (Fået hjælp til denne del) - Samt ændret en række mindre indstillinger.

Ellers sidder jeg pt og leder i kildefilen efter et par steder jeg mangler at oversætte, er dog ved at have de fleste med, men har også taget noget tid når jeg aldrig har rodet med det.

Siden er:
http://kamera-nyheder.dk/

Den er egentlig primært lavet som en læreproces for mig omkring at lave hjemmesider, optimering osv, grundet jeg har andre projekter i hoved der kræver lidt erfaring ...

Er jeg sluppet rimelig godt afsted med forsøget ?

/Henrik
Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-07-2013 22:12:11
Svar/Indlæg:
3636/386
Nu skal jeg ikke vaere strid, Henrik!

Men hele min virksomhed handler om at lave hjemmesider, saa desvaerre kan man se, hvordan det skriger af theme, der er modificeret, men den almindelig mand ved det maaske ikke.

Ellers er det da okay - ikke min type design, men folk er jo ogsaa forskellige :)

Har du nogle konkrete spoergsmaal, saa PM mig... Samt jeg kan sende dig noget af det, jeg har lavet...


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2013 22:17:02
Svar/Indlæg:
2235/138
Det er ingen hemmelighed at det er et theme der er blevet købt + tilpasset, så det viser sig da bestemt.

Er igang / har været i kontakt med en lang række designere osv til næste projekt ... Men skal man helt væk fra et Theme har stort set alle bud været på 10k ++ hvilket er for meget pt til bare en lærings proces.

Smider dig lige en PM her om lidt ....


Vexcon
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
16-07-2013 23:07:19
Svar/Indlæg:
47/17
Jeg har altid været jelly over for dem der kan selv, og ville ønske jeg kunne, men efter 5 uger med C# må jeg a kende at web mand bliver jeg aldrig.

Jeg syndes din side er fin til det den bruges til, men som #1 siger ja man kan godt se det templates, men skidt med det, hvis det er din først selv bygget hjemmeside ever er det sgu godt gået.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2013 23:31:33
Svar/Indlæg:
2235/138
#3: Det med at kode en side helt fra bunden med alt har jeg opgivet, inden jeg vil kunne lave noget der blev lækkert er jeg sku pensinost 😀

Men det er mit første forsøg med dette ever, så alene at skulle sidde og rode i sådan en kildefil for at oversætte nogle steder har jeg bandet mange timer over indtil videre.

Men siger mange tak, næste plan er nok at få hjælp til at designe en fra bunden (Ikke samme side) - Dog lidt dyrt ved de fleste.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-07-2013 23:54:54
Svar/Indlæg:
3636/386
Vi laver alt fra bunden, men vi har ogsaa stoerre kunder... Og de har nogle vilde beloeb at arbejde med :)

Men det er klart en spaendende branche!


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2013 23:55:17
Svar/Indlæg:
922/13
jeg synes det ser fint ud. super start ❤


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2013 00:14:50
Svar/Indlæg:
5750/124
Af at det er et første forsøg er det skam helt fint lavet, lige umiddelbart 🙂 Og hvis det kun er hobby-basis, så må vi vist heller ikke stille for store krav 😛


Bit
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2013 00:45:03
Svar/Indlæg:
258/64
synes også at du er sluppet rimeligt fra det det når man tager i betragtning at det er din første side.
nu er wordpress og deligt nemt at arbejde med.
en ting du dog skal meget opmærksom på med WP er at du skal huske at opdatere den asap når der kommer opdateringer ud. (det gør der jævnligt) ellers kan du rimelige hurtig blive mål et angreb hvor din side så bliver brugt til phising eller spam. og det er ikke altid man lige opdager det, hvis man ikke sider og kigger siden og koderne igennem.

et lille kontruktivt kritik punkt som jeg kunne komme med er at jeg synes siden er for hvid. det er lige før det skærer i øjnene indimellem. (kan godt være at det bare er mig der har det problem)

jeg ved ikke om det er med vilje at der står "Powered by Wordpress. Designed by Skyali" nederste på alle dine sider. hvis det ikke er. så er det vist rimeligt nemt at få væk via template menuen, så vidt jeg husker 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bit Phreak d. 17-07-2013 00:46:35.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2013 00:59:49
Svar/Indlæg:
2235/138
Takker for svarene, var det en butik jeg forventede at leve af havde jeg nok stillet større krav, men som et hobby projekt samt lærings vej er jeg selv rimelig tilfreds.

#8: Takker for svaret.

Har allerede haft installeret opdatering i den korte tid jeg har brugt Wordpress, så det holder jeg rimelig tit øje med ...

Det med om den er for hvid jeg har aldrig rigtig tænkt over, men der er da nok lidt om snakken.

Det ""Powered by Wordpress. Designed by Skyali" er ikke noget jeg lige kan fjerne i template menuen ... Har dog lige været inde i kildefilen og fundet noget af det, nu mangler resten bare 🙂


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
17-07-2013 08:36:46
Svar/Indlæg:
1442/81
Du har gjort det flot! Trods CMS er dejlig nemt, kræver det jo alligevel at man både har modet til at kaste sig ud i det, tålmodigheden til at ae en på kinden når det hele driller samt have sans for både æstetik og udtryk.

Der vil altid være detaljer der kan arbejdes med, men jeg synes du har formået at skabe en fin side til det brugersegment den henvender sig til og alting virker overskueligt.

En detalje der er nem at implementere, men som er rar at have med, det er dit "favorit ikon" Jeg vil tro det hedder favicon.ico. Som regel skal det være str. 16x16 og det vil jo være oplagt at bruge at din linselukker (Eller hvad dælen sådan noget hedder) fra dit logo.

Kør på og hold dampen oppe, du er godt på vej 🙂


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2013 20:44:20
Svar/Indlæg:
2235/138
#10: Mange tak for de fine ord 🙂

Det med favicon.ico vil jeg lige undersøge lidt nærmere, skal lige være helt med på hvad der præcis menes 🤣


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
17-07-2013 23:04:48
Svar/Indlæg:
1442/81
#11 Velbekomme - Favicon'et er din sides genkendelige logo. Det der får folk til at vide det er din side, uden de behøver at læse sig frem til det. Et brand om du vil.

Ligesom HWT's -->




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ferns d. 17-07-2013 23:05:12.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2013 23:08:14
Svar/Indlæg:
2235/138
Se der lærte jeg noget nyt, det må jeg lige prøve at lede efter når nogle af de andre ting lykkes, takker 🙂


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
17-07-2013 23:10:44
Svar/Indlæg:
1442/81
Pøjpøj med det 🙂


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2013 18:49:43
Svar/Indlæg:
2235/138
#14: Har ikke lige fundet det icon endnu, men har fået rettet lidt andre ting 🙂

Havde fx sådan en grim tekst her under kommentar feltet, der egentlig ikke gjorde nytte:

"Disse HTML koder og attributter er tilladte:
XXX XXX XXX XXX ..... "

Det er nu lykkes at fjerne, samt jeg også fandt ud af at ændre man lidt for meget i kilden, så forsvandt hele kommentar feltet sku 🤣

Siger ihvertfald takker for dine input, leder stadig også efter et par oversættelser osv, men det begynder at hjælpe på det, efter mange timer nu.