Find ud af hvad de spil du vil spille kræver, og tjek priser på edbpriser eller lignende. Hvis du vil bygge selv må man antage du har en smule forstand på det i forvejen, så lav lidt arbejde og research selv.
Vend tilbage til os når du har fundet nogle dele du selv synes er gode, så kan vi lige vende og diskutere dine valg hvis det er.
Sådan foregår det for det meste. - Jeg er i hvert fald ikke interesseret i at hjælpe en der intet har lavet selv. Men det er måske bare mig. 🙂
Jo, men hvis han vil have en god gamer pc til under 6000,- er det lidt svære at få hen med haswell. Og haswell er ikke meget bedre alligevel. Men dyre.
#11 "Jeg har en kammerat med 212'eren og mere gennemtræk i kabinettet og han har højere CPU-temperaturer end jeg har (han har 955 og et mindre OC). " Det kan der være mange grunde til.
Ja, det kan der. Men den primære grund er altså en langt bedre køler. De 100,- ekstra er altså godt givet ud.
Desuden er Ninja'en bedre monteret. 212'eren er kun holdt fast med det pres monteringsbøjlen yder mod toppen af basen, hvor Ninja'en er skruet fast til monteringsbøjlerne. Dens montering er altså ikke baseret på friktion.
Hvis man lapper CPU og køler og undlader kølepasta (ultimativ termisk kontakt), så ender man med en 212'er der lige så stille glider af CPU'en.