#4 ja det er rigtigt og mine to tidligere 670 kort kørte jo rigtig fint. Jeg tænker bare at den hypede chip der sidder på 780 kortet måske i den nærmeste fremtid vil distancere sig yderligere fra den gamle gk104 chip 6 seriens top kort benyttede sig af. (ifht kommende graffikmotorer osv)
Det vil være spild af penge. Et 780 kan sagtens gå i knæ i krævende titler og fuld skrald på MSAA, men det samme kan et 690 og Titan for den sags skyld.
Ville aldrig gå fra et 780 til 690. Du mister VRAM og går fra single GPU til multi GPU. Flere problemer og blandet skalering. Der vil helt sikkert være titler hvor et 780 yder bedre end et 690 eller ens... Et 690 er kun 15-20% hurtigere end et 780 overall så det vil du knap nok mærke. Tjek TPU. Det er ikke i nærheden af 20-30% som du skriver, jo i enkelte titler måske. Men overall nej. Det vil også sige at i de fleste spil vil forskellen være minimal.
Hvis du er skuffet over 780 ydelsen, vil du også være det med et 690..
OC dit kort og/eller gå på kompromis med AA. Lad være med at kaste flere penge efter nogle af de nuværende kort. Intet kort vil gøre dig tilfreds hvis du er skuffet over 780. Det kan jeg garantere, har siddet med Titan/690 og de er ikke særligt meget hurtigere end 780.
#9 Ser ingen steder der bliver nævnt 2560x1440? :) Hans skærm i profil kører 1680x1050, dog 120 Hz.
Så jeg går ud fra vi snakker dét eller 1080p og her er der absolut ikke den store forskel på et 780 og 690. Tjek gerne TPU. Den viser hhv. 15% og 20% og 690 taber endda i mange spil. Det er i de spil der er godt optimeret til multi GPU den henter de 15-20%. I mange spil er forskellen minimal -> http://www.techpowerup.com/rev...
OC er der heller ikke meget at komme efter på et 690, hvorimod et custom 780 kan der sagtens hentes MEGET YDELSE, men nu ved jeg selvf. ikke om vi snakker ref her. Det EVGA 780 SC ACX jeg havde fingrene i, kørte ~1150/1800 og ydede langt bedre end et Titan.
Hvis vi snakker 2560x1440 havde jeg heller aldrig rørt et 690 pga. VRAM. Selvom det er nok til det meste nu, er det på grænsen og vil være et problem inden længe (er det allerede i de mest krævende titler)
Jeg har også haft masser af CF og SLI setups og spiller ofte spil på releasedagen. Jeg har set masser af problemer gennem årene. Det er fakta. Sidst jeg havde CF (SLI havde samme problem) var da Far Cry 3 udkom. Multi GPU kørte dårligere end én GPU i flere uger efter release og det er altså en AAA titel. Så det beviser at problemerne stadig er her når man vælger multi GPU. Gå gerne ind i steams forum og tjek omkring release dagen og se side og og side ned med folk der brokker sig ;)
Kender flere der slog CF/SLI helt fra og spillede spillet med én GPU og nåede at gennemføre spillet inden der kom et fix, mig selv inkl.
Det var faktisk også efter denne oplevelse, at jeg helt droppede multi GPU. Hvis man skal smide så mange penge efter et setup, der alligevel ikke virker når et af de spil man har ventet mest på udkommer, så kan det også være ligemeget.