Jeg har fornylig bygget en lille cube. (se profil -> billeder) Men ville gerne udfordres mere og bygge noget kratigere og køle det godt. samtidig med den gerne skal være silent, hvertfald i windows/idle.
Smider billeder op senere da jeg sidder med en lorte nokia 5800 xpress music, da min nye mobil er gået i stykker. kæresten tabte den! doh!!?!!
Planen er at smide følgende i:
EK Supremacy HF cpu blok (har) XSPC Fullcover på 7970. 2*tripple + 1*dual radi (aner ik mærkerne) (har) Stort cylinder res, ca 20cm langt (har) 8-10*120mm Fans Aerocool Fancontroller med 5 kanaler og USB 3.0, da det gammelt kabinet er der kun usb 2.0 i fronten. ik godt nok:) EK DCP 4.0 pump 12v MasterKleer slanger 12mm highflow fittings
Modde kabinettet er nødvendigt og har vinkelsliber og dremel til opgaven. Der skal laves plads i bunden til triple, samtidig med at der skal skæres hul i toppen til triple. dual kommer til at sidde ved 5 1½4 slotsne (foran). Harddisk skinnerne i bunden er væk. Der skal kun en SSD på 240gb i, har ekstern på 3 tb.
der skal "kun" køles et 7970 med fullcover og en 2600k, så regner med at overclocke ret kraftigt, med den kølekapasitet computeren får.
Jeg vil poste billeder og temps når det hele er done. forhåbentlig går der ikke alt for lang tid. regner med 1-2 uger. vil heller ik sjuske mig igennem projektet.
inputs og konstruktiv kritik er altid velkomne :)
er i tvivl med fronten, for der jo låge på, så overvejer bare at tag alle de 5 1/4 plader ud og så smider radi og blæsere i. Kan altid lukke lågen foran. Så det "clean" look igen:)
har også tænkt på at bore små huller i alle de 5 1/4 plader, men tror det bliver mindre godt og ik så festligt airflow.
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af hot_fifty d. 29-07-2013 15:31:42.
så blev der skåret ud i bunden. der bliver skåret ud i toppen og monteret radi i morgen, hvor jeg modtager denne. synes de er så lækre til prisen http://www.coolerkit.dk/shop/w...
skal nok prøve at få fikset nogle gode billeder. regner med snart at få min gode mobil tilbage snart 🙂
Måtte sku lave en "sandwich" med dual og den ene triple, da dual ik kunne være i fronten alligevel. skulle meget gerne have en fancontroller i jo:) kan godt se billedet er lidt mørkt i bunden. i bunden fra venstre er der en triple rad med fans, en dual med fans og til højre er PSU og pumpen oven på:)
Loppet køre RES-PUMP-RAD-RAD-CPU-GPU-RAD-RES
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hot_fifty d. 31-07-2013 18:55:09.
nu køre det. cpu temps ser meget lovende ud!, dog fik jeg ikke GPu hovedet på pga.fittings/slanger gik imod PBC, skal lige have fikset fredag regner jeg med. nu vil jeg lege med cpu overclock. load temp ved 3800mhz er nu 40 grader og det vel og mærke den varmeste core og blæsere triller ik over 1200rpm. hader larm 😲
temps:
skal jo også lige have burnet kølepastaen til hehe. tror faktisk ik temps vil stige når gpu kommer på. gpuen er ikke så strømslugende/varmende
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hot_fifty d. 01-08-2013 01:26:41.