NAS filer på TV

Media Center d.  30. juli. 2013, skrevet af sopax
Vist: 1601 gange.

sopax
 
Bruger
Tilføjet:
30-07-2013 14:40:59
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg er ved at købe en NAS (formentlig Synology 213) til backup mm. Den har ikke mediacenter indbygget og mit halvgamle Sony Bravida har ikke DLNA, så der skal noget ind imellem - formentlig fra TV'ets HDMI port. Har hørt om en HDMI USB stick - og hvad med en Apple TV boks?
Og kan jeg med en sådan forbindelse også bruge NAS som HD-optager FRA fjernsynet?
ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
30-07-2013 15:37:39
Svar/Indlæg:
389/19
Så vidt jeg ved kan Apple TV kun afspille video. Mener bestemt ikke den kan optage fra TV'et.
https://discussions.apple.com/...

Jeg bruger en WD TV til at streame mediefiler fra min NAS til TV'et. Mit TV, et Panasonic, har så mulighed for at optage på en ekstern harddisk. Er dit Sony for gammelt til den mulighed?


sopax
 
Bruger
Tilføjet:
30-07-2013 15:47:55
Svar/Indlæg:
7/1
OK - jeg skal også vise billeder på TV, så AppleTV er åbenbart ikke det rigtige.
Sony TV er forbundet med en harddisk optager, men det er mere til "dagligt brug", hvor optagelserne slettes løbende. Til rigtig gode film vil jeg gerne opbevare dem på NAS for gensyn senere. Jeg bruger ikke Netflix eller lignende, så filmene skal enten optages fra TV/nettet eller overspilles fra DVD til lagring på NAS.
Er din WD TV forbundet med kabler til både TV (HDMI) og NAS (??) ?


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
30-07-2013 16:40:31
Svar/Indlæg:
2672/468
WD TV Live er fantastisk til den slags, men du får ikke optage muligheder med den, kun afspining. Bruger den rigtig meget med min NAS, og 1080P film ser bare herre godt ud :)


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2013 21:18:30
Svar/Indlæg:
869/100
Forstår simpelthen ikke hvorfor du ikke bare fra starten af køber en NAS med HDMI stik på. Direkte til tv XBMC og så spiller det... 😳


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
30-07-2013 23:02:08
Svar/Indlæg:
2672/468
Fordi så skal man have NASen stående i stuen, og til min smag larmer den for meget til det.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2013 23:21:33
Svar/Indlæg:
1571/39
har du en ps3 og hvis så stream til den .


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
31-07-2013 08:05:00
Svar/Indlæg:
389/19
#2 Ligesom min WD TV, så er jeg ret sikker på at en Apple TV håndterer alle medie filer, altså både video, billeder og musik, så til det kan den altså godt bruges. Det er kun at optage TV der ikke er en mulighed.

Mine TV optagelser på den eksterne harddisk er låst, så de kan kun afspilles igen på netop det TV. Dt er træls, men sådan er Panasonic og sikkert også de fleste andre TV mærker. Til gengæld kan en 500 GB disk rumme rigtigt mange timers film. Hvis der kommer noget i TV der skal gemmes permanent, så optager jeg det via et TV tuner kort i min PC. Jeg har en digital dobbelt tuner der kan optage to film på samme tid i perfekt kvalitet og som virker med Windows Media Center, så det er utroligt nemt at bruge og det optagne kan selvf. streames til TV'et gennem WD TV boksen.

Ja, min WD TV boks er forbundet til TV'et med HDMI og til mit hjemmenetværk, altså både NAS, PC og Internet og den streamer medier fra dem alle. :)



sopax
 
Bruger
Tilføjet:
31-07-2013 11:12:14
Svar/Indlæg:
7/1
Tak for svar til alle.

#1: Jeg forstår fjernbetjening til WD TV er ret simpel - bruger du smartphone (og mon man kan bruge iPad?)? Jeg ser ofte sport via streaming på computeren - kan jeg få det direkte på TV uden at åbne computeren? Og for at skære det helt ud i pap: Har du kabler fra WD TV til både dit Panasonic OG til NAS - og hvilken indgang kræves der i så fald til NAS'en?

#4: Jeg har kigget på en Qnap 269L, der åbenbart kan det hele - ser interessant ud. Er det denne model, du har? Kan man også optage fra TV på den?

#6: Nej, jeg har ikke PS..


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
31-07-2013 11:47:26
Svar/Indlæg:
389/19
#8. Ja, fjernbetjeningen til WD TV er ret simpel. Der findes en app til smartphone, både Android og IOS men det er desværre ikke noget jeg har prøvet, så jeg kan ikke sige hvor god den er. Den ser også ud til at virke til Ipad
https://itunes.apple.com/dk/ap...

Dit spørgsmål om at streame sport fra computeren er jeg ikke helt sikker på jeg forstår, så det tør jeg ikke svare på. Sorry. :)

Mht. til kabler, så er WD TV'en sat til TV'et med et HDMI kabel og til netværket med et alm. RJ45 netkabel. WD TV'en har dog også indbygget WIFI som man kan bruge i stedet, men mit WIFI er åbenbart ikke hurtigt nok til at trække HD video. Det kommer nemt til at hakke, så jeg kører altså kablet netværk. Både PC og NAS er jo på dette netværk, så alle maskinerne har altså forbindelse med hinanden ad den vej.