Gammel HDD til nyt rig

HDD/SSD/RAM d.  30. juli. 2013, skrevet af Pragsen
Vist: 534 gange.

Pragsen

Nørd
Tilføjet:
30-07-2013 18:34:26
Svar/Indlæg:
12/5
Hej alle!

Jeg får ny PC snart, og vil gerne tage min gamle 1tb over i det nye build.

Jeg har fået købt mig en ny SSD som skal være OS og et par spil.

Kan jeg tage min gamle 1tb og direkte tilslutte min nye pc, men uden at sætte den i boot order så jeg kan reformatere den når min SSD er det nye bootdrive?

-Magnus
Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2013 18:40:56
Svar/Indlæg:
2897/83
Du sætter bare boot rækkefølge i bios, keine problem :)

Pragsen

Nørd
Tilføjet:
30-07-2013 18:43:57
Svar/Indlæg:
12/5
Fordi mit gamle HDD har jo mit gamle os på. Med andre software ting til Mobo osv. :)

Frygtede bare det gamle OS kunne ødelægge det hele.

Tak for svaret!

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2013 19:06:59
Svar/Indlæg:
2897/83
Nej, du skal bare sætte den til at boote fra din windåws DVD/USB og så installere OS på din SSD.

Waszipa

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2013 10:25:17
Svar/Indlæg:
184/11
Hvilket system køber du?

Hvis det Intel Ivy bridge eller Haswell + et B75 eller bedre bundkort, har du nemlig mulighed for at bruge intels nye storage tec. Meen så skal du state med at installere på en lidt anden måde end normal (for at få ordenlig effekt)

#2 Ja at du har dit gamle OS på din HDD vil uden tvil gøre at den nye installation vil oprette en "dual boot". Du vil få mulighed for at vælge hvilken installation du vil starte ved hver boot. Desuden vil du have problemer med at slette den gamle windows, da den nye vil beskytte den. Du kan slette den i fejlsikret tilstand, men det vil også gøre at du mister dine "boot filer" og skal derfor bagefter lave en reparation af den tilbageværende windows.

Altså bliver mit svar: Sæt det hele sammen, men lad sata stiket blive ude af den gamle HDD indtil installationen er færdig. Derefter sætter du sata stikket i og sætter boot rækkefølge i bios. Så vil du undgå problemer.

MVH

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Waszipa d. 31-07-2013 10:30:11.