lægge windows på USB uden OS disk??

Software d.  04. august. 2013, skrevet af Morzak
Vist: 1476 gange.

Morzak

Ny Bruger
Tilføjet:
04-08-2013 14:05:26
Svar/Indlæg:
11/3
hey Hwt.
Jeg skulle gerne få mit nye hardware imorgen inkl. min nye SSD.
Mit Windows ligger på min gamle HDD fra da jeg købte min gamle computer som færdigt produkt.
nu vil jeg selvfølgelig gerne have mit windows over på min nye SSD, og kunne godt her bruge lidt hjælp, da jeg aldrig har prøvet det før, og ikke er den store computer expert ;) .

Da jeg ikke har selve windows CD'en har jeg fået afvide, at man kan Downloade det og lægge ned på en USB? Nogen der ved hvor jeg kan downloade det henne? og hvordan jeg ligger det korrekt ned på en USB for, at det er klar til at blive installeret på min SSD?

Og jeg har selvfølgelig nøgle til det windows jeg bruger nu, som jeg vil bruge igen. (det kan vel godt lade sig gøre ikk???) ;D

det kunne også være fint hvis nogen kender en god guide der forklare det hele. har selv prøvet at søge lidt, men mange guides viser bare hvordan man ligger det ned fra selve CD'en og så til USB stikket.

så tænker nogen her nok har prøvet det før og kan hjælpe sådan en som mig :P

der er tale om Windows 7 home premium hvis det skulle have noget at sige :)

På forhånd tak for hjælpen!!
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
04-08-2013 14:16:04
Svar/Indlæg:
4983/48
Formater USBkey´en til NTFS.

Kopier indholdet af installeren (om så DVD eller ISO, det hele skal bare over) til USBkey´en.

Luk evt mapper/vinduer der er åbnet på USBkey´en

Start en command-line prompt (tryk Kør og skriv CMD, i Win7 trykkes på startknappen og igen skriv CMD, derefter enter)

Gå ind i drev/mappen X:\boot og kør denne commando

Bootsect /nt62 X:

Du kan nu brug den USBkey til at installere dit windows fra 🙂

X = USBkey drevbogstav, og overstående virker ikke med en 64bit installer fra et 32bit OS, da bootsect filerne er hhv 32 og 64 bit ifh til deres respective ISO´s

ISO´s

https://docs.google.com/file/d... (64 bit kun)

https://sites.google.com/site/... (blandet versioner og bit )

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 04-08-2013 14:16:55.

Morzak

Ny Bruger
Tilføjet:
04-08-2013 14:30:33
Svar/Indlæg:
11/3
OH....... o.O

sorry, men fattede måske 1/4 del af den besked der.
Glemte jeg at nævne jeg ikke rigtig ved så meget om computere?

Jeg skal måske have skåret det ud i pap?

Jeg har brug for at vide præcis hvad jeg skal og hvordan jeg skal gøre det.
hvad jeg skal downloade, og hvor henne. og ja, sådan helt eksakt hvad jeg skal :P

sorry hvis jeg er en besværlig uvidende tosse der har brug for MEGET hjælp.. :P

morra19

Moderator
Tilføjet:
04-08-2013 14:53:59
Svar/Indlæg:
2672/468
Der findes et program der kan gøre det samme som #1 henviser til. Men jeg er lige på mobilen, kan smide et link i aften.

Dog skal du stadig have hentet Windows ISOen, brug de links #1 giver - du skal hente 64 bit udgaven.

Morzak

Ny Bruger
Tilføjet:
04-08-2013 15:01:13
Svar/Indlæg:
11/3
#3 kunne sgu være lækkert ! :D

spies_sparks

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2013 15:03:28
Svar/Indlæg:
849/30
#4 Du kan hente og benytte Windows USB/DVD Download tool herfra: http://www.microsoftstore.com/...

Hent den ISO fil med den rigtige version af Windows ( som henvist ovenfor ), indsæt USB stikket i, kør programet og lad den lave til BOOT USB stik, som kan senere bruges til at installere Windows på PC-en.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af spies_sparks d. 04-08-2013 15:05:14.

Morzak

Ny Bruger
Tilføjet:
04-08-2013 15:10:34
Svar/Indlæg:
11/3
#5 tak, er igang med at downloade, så prøver jeg det du skriver :)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
04-08-2013 15:32:52
Svar/Indlæg:
4983/48

Fair nok 😛

Jeg syntes ellers jeg holdt det rimlig pænt, men os der kan og bruger de almene vendinger, glemmer til tider at andre ikke altid forstår det helt så nemt 😳

Det vil i dit tilfælde være noget nemmere at bruge MS´s eget værktøj som #5 linker til.

Windows USB/DVD Download Tool er dog stadig begrænset til at kunne lave 64bit installer, på kun 64 bit maskiner/windows 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 04-08-2013 15:33:07.

Morzak

Ny Bruger
Tilføjet:
04-08-2013 15:46:15
Svar/Indlæg:
11/3
7# hehe, kender det godt :P .

men er igang med at bruge MS værktøjet nu, og den er igang med at lægge OS'et over på nu, efter jeg fandt ud af at lave formatet om på mit usb stik (selv det tog lidt tid for mig at finde ud af) haha .

men når jeg så har lagt det over på der? er den så klar til at blive plugget i min nye computer og blive installeret på min nye SSD? :)
eller er der andre ting jeg skal være opmærksom på? :)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
04-08-2013 16:25:59
Svar/Indlæg:
4983/48

Hvis den ikke kommer med en fejl besked når den er færdig, så er det bare at bruge den 🙂

Der er self nogen USBkeys, som ikke kan bootes fra, men de er få efterhånden 🙂

Morzak

Ny Bruger
Tilføjet:
04-08-2013 16:36:32
Svar/Indlæg:
11/3

okay, den kom ikke med fejl besked. så jeg prøver når jeg får mine ting imorgen :D
og ved ikke om jeg kan boote fra mit. men altså, hvis jeg kan lave formatet om på usb'en, kan den vel godt bootes fra.
men det finder jeg jo nok ud af :P
men tak for svaret :)

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2013 19:01:54
Svar/Indlæg:
656/40
Selvom der er svaret på spørgsmålet kommer jeg da lige med 2 ting :)

Der er softwaren Xboot, som jeg har brugt til multiboot på USB, men det kan også bruges bare med enkelte ting.
https://sites.google.com/site/...

Og ellers er her en fin guide på hvordan du laver en usb bootable: http://www.sevenforums.com/tut...

Morzak

Ny Bruger
Tilføjet:
04-08-2013 19:57:09
Svar/Indlæg:
11/3

jeg siger tak, kan jo være det bliver relevant alligevel :P

men håber det kommer til at køre uden problemer.. skal have skiftet grafik kort, PSU og SSD.. resten af min computer skal jeg genbruge og alt skal så over i nyt kabinet.
og det skal da lige nævnes at det er første gang jeg skal samle selv .. så bliver sgu lidt spændende !! 😐 :P