Laing DDC Defekt/Udkørt?

Vandkøling d.  04. august. 2013, skrevet af Ledet90
Vist: 1095 gange.

Ledet90

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2013 21:07:12
Svar/Indlæg:
600/33
Hej.. Har en laing ddc pumpe mener det er 10W modellen. Den har kørt uden problemer men har igår ville den ikke starte. Den giver ligesom 2 hak som jeg kan mærke når jeg sætter hånden på den, men den kommer aldrig helt igang. Pludselig startede den så og kørte fint uden problemer.

Har lige testet med en laing ddc 18W som jeg også har og den starter uden problemer.

Nogle der har oplevet noget ligende eller er den ved at have kørt sine dage ud? Kan der være for meget tryk/luft i systemet der blokere den? Den har dog kørt i nogle uger uden problemer. Er forvirret?
p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2013 21:23:21
Svar/Indlæg:
3100/53
Hvis den ikke starter asap, så er printet røget på den. Du kan købe reserveprint på ebay hvis det er den gamle model :)

Enten det, eller din PSU er broke, men det er nok ikke så sansynligt.

Ledet90

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2013 21:25:57
Svar/Indlæg:
600/33
Har måske mistanke for kablet er broke. Men Den starter dog uden problemer når en anden pumpe tilsluttes. Problemet kom da jeg satte sidepanel på igen så måske er kablet beskadiget på pumpen. Ved ikke lige om det er den gamle model af pumpen men undersøger det lige. Vil være noget træt af at skulle skille det hele ad.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2013 00:10:00
Svar/Indlæg:
2676/147
Det kan nemt være pumpen der er stået af også.

Jeg har haft 3 stk, alle er døde på ret kort tid.
Ved godt at man kan være uheldig osv, men det virker for mig ikke som den mest stabile pumpe på markedet :)

Men, tag da et kig på det kabel der, evt skift det ud, og se om det ikke bare var det, kunne jo være lækkert :)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
05-08-2013 00:30:27
Svar/Indlæg:
4983/48
En 10W skal ligge omkring de 3900Rpm +/- ved 12V.

Gør den ikke det kan det være tegn på for meget tryk et sted i loopet, og så er det værd at checke at der er udluftet ordenligt i rads ihvertfald.

Efter jeg skiftede til S1155 og 3570K, kørte jeg et stykke tid ved 1700Rpm med min 10W, altså pga en lidt manglefuld udluftning, og det var så senere nødvendigt at udlufte ordenligt igen da jeg en dag fik pumpestop pga for meget luft havde samlet sig i min radiator 😛

Skidt samler sig også langt hurtigere ved lavere flow/med luft fanget i systemet, og derved forværrer det blot løbende et evt overtryk pumpen iforvejen kæmper imod.

en 18W er en del kraftigere, så den kan ofte enten selv udlufte eller vedholde et bedre flow end en 10W model under samme forhold 🙂

/E

Ifh til det pratiske så kan du :

Bruge en anden PSU til pumpen, så du slipper for at skulle tænde/slukke hele pc´en alle de gange unødigt.

Trykke lidt på en slange eller to når du tænder op, det kan hjælpe den igang/skubbe fanget luft med rundt.

Fjerne Res toppen for at udligne evt tryk.

Fjerne alt luft muligt i loopet, om det så er at vippe kabinette frem og tilbage, på hovedet osv..

Og derefter ville jeg nok skille det ad og teste pumpen for sig selv med en spand eller balje med vand 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 05-08-2013 00:46:51.

RSkjold

Overclocker
Tilføjet:
05-08-2013 20:02:31
Svar/Indlæg:
5/0

Det kan nemt være pumpen der er stået af også.

Jeg har haft 3 stk, alle er døde på ret kort tid.
Ved godt at man kan være uheldig osv, men det virker for mig ikke som den mest stabile pumpe på markedet :)

Men, tag da et kig på det kabel der, evt skift det ud, og se om det ikke bare var det, kunne jo være lækkert :)

Tahiti skrev d. 05-08-2013 00:10:00

Det lyder meget uheldigt.

Jeg har 4 stk 18W ddc og ingen af dem fejler noget. De 2 der sidder i min computer nu har kørt siden 2008. Har kun skiftet o-ringe og så ellers renset dem ved ombygninger.