Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2013 23:01:36
Svar/Indlæg:
486/37
Hejsa folkens
Jeg har tidligere klaget over min pc's manglende ydeevne i League of legends. Nu tror jeg, at jeg har fundet fejlen, da det ser ud til at min cpu kun kører med 1.6 ghz istedet for de 3.3 som den burde ligge på.
Efter at have konstateret dette (både via asus AI suite og 3dmark 06) prøvede jeg at hoppe ud i Bios for at se om jeg kunne finde hoved eller hale derude.
Til dem der ikke vidste det i forvejen (jeg gjorde ikke 😉) har Asus på dette bundkort lavet en særdeles brugervenlig "forside" til deres bios, hvor der blandt andet er en oversigt med 3 forskellige setups ang. ydeevne, strømforbrug samt støj. Min stod på Quite/power saving, altså den energi venlige udgave. Jeg prøvede at rette over til Normal, men da jeg havde slukket og tændt min pc igen, var den tilbage på den besparende profil.
Jeg prøvede så deres turbo profil med det resultat, at pc'en lukker ned og ikke vil starte op. Jeg var nødt til at fjerne batteriet for at få nulstillet den, hvor den så starter op i powersaving igen.
Jeg håber, at der er nogen derude, der kan hjælpe mig, da det efterhånden er, undskyldt ordvalget, skide irriterende.
Jeg kan umiddelbart ikke selv gennemskue hvad problemet er, men vil meget gerne hører fra folk, som har idéer til hvad der er galt. Min pc skulle være opdateret under min profil, men kom endelig med eventuelle spørgsmål.
mvh Anders