-> #16 + #17
Ved ikke hvilken planet du kommer fra, men jeg synes du lige skulle bruge et par minutter på at indhalere lidt atmosfærisk luft. Det virker på mig til, at du godt kunne bruge lidt ilt 😴
Man må også gerne kigge lidt på renommé, byggekvalitet, brug, etc. - og det er ikke altid det harmonerer med specifikationer, og da slet ikke når man er på budget.
Thinkpads er populære og bliver ofte anbefalet af en grund, og med mindre man er en eller anden design-hipster der bare skal have en MacBook (Pro), ser jeg absolut ingen grund til at gå udenom Thinkpads.
SSD, tror jeg de fleste er ret godt klar over, hvad kan og ikke kan. Jeg tror også det er sjældent set, at folk vælger en SSD grundet frame rate og load-tider i spil.
Når nu vedkommende skal bruge computeren som en studielaptop, er de primære parametre kvalitet/stabilitet, sikkerhed og dernæst ydelse. Hva' fedt er der ved en eller anden plastikkasse, hvis ikke den virker halvdelen af tiden? Eller, fordi den har en mekanisk disk, ikke har det så godt med alm. brug?
Derudover, er jeg også ret overbevist om, at en SSD bibringer en lang bedre brugsoplevelse, end hvad man kan opnå med hurtigere CPU og mere RAM - ud over, at en SSD (i dag) er den nok bedste investering man kan gøre sig, ud over lige en spand RAM (som førhen).
Specifikt til det med 3D-programmer: Jeg tror, at SSD'en ikke har så voldsomt meget at sige dér. Flaskehalsen ligger typisk andre steder, og selv hvis han skulle begynde at arbejde med store fotos, video, el. lign. - så tror jeg at begrænsningen ligger andensted (eksempelvis på budgettet), frem for en SSD vs. hurtigere CPU.
... så, rolig nu. Det er en studielaptop og ikke en racerbil han er på jagt efter 🙂
1) Kvalitet/stabilitet
2) Sikkerhed
3) Ydelse
4) Måske lidt lir?
-> #19
+1
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 08-08-2013 10:29:52.