Nyt hardware. Problemer - Dårlig PSU?

Bundkort / CPU d.  11. august. 2013, skrevet af Aeeroh
Vist: 587 gange.

Aeeroh

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2013 15:11:28
Svar/Indlæg:
337/41
Tråden kører også på www.tweak.dk
http://www.tweak.dk/forum/boar...

Efter mange vanskeligheder med overhovedet at få den i BIOS fik jeg endelig problemet løst. Nu har et nyt problem dog meldt sig:

Jeg kunne ikke boote Windows fra min gamle harddisk, så jeg begyndte at formatere. Installationen nåede helt til niveauet "Windows klargør nu computeren til første brug" - eller noget i den stil. Herefter gik computeren ud. Jeg kan ikke længere tænde den. Når jeg trykker på boot-knappen når blæserne lige akkurat at bevæge sig, dog slet ikke rotere. Den går ud lige med det samme.

Jeg har ikke kunnet lugte noget som helst brændt af nogen art.

PSU'en som jeg har brugt er en 550W RaptoXX. Det er en jeg har lånt af mine storebror, da min egen PSU kun er på 400W og er gammel og slidt. Når jeg får tid kan jeg evt prøve at sætte 400W'en til, men det kunne jeg slet ikke forestille mig ville gå. PSU'en skal være tilkoblet strøm i 15-25 minutter for overhovedet at ville starte.

GFX er et Radeon 4870. Har også et GeForce 8800GTS tilgængeligt

Hvad mener I?

EDIT: Glemte at tilføje, at det grønne lys i bundkortet lyser, når strømmen er tilsluttet. Når jeg trykker på "tænd-knappen" på computeren når der lige akkurat at komme et glimt af et rødt lys (er ret sikker på det er grafikkort-dioden)

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Aeeroh d. 11-08-2013 15:12:14.
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2013 17:02:13
Svar/Indlæg:
2518/53
400w skulle være nok hvis den kan give nok A på pci-e power rail.
Prøv at jump start psu med et drev eller fan till og se om der er liv i den.

Aeeroh

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2013 19:06:10
Svar/Indlæg:
337/41
Tak for dit svar.
UPDATE:

Jeg prøvede at samle mit gamle setup igen

(Nforce4, 1 gb RAM, 4870, 550W PSU, athlon x2 3600+)

Der skete akkurat det samme. Blæseren når lige at røre sig 1mm, og så sker der ikke mere.

Det må betyde en ny strømforsyning, hvilket jeg egentlig er glad for. Så har jeg da i det mindste ikke ødelagt bundkort eller andet :)