HomePlug erfaringer

Diverse d.  14. august. 2013, skrevet af speed six
Vist: 864 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2013 00:53:07
Svar/Indlæg:
786/83
Er der nogen, som har erfaringer med HomePlug produkter?

I stedet for at trække netværkskabler i hele lejligheden, lyder dette produkt jo som et smart alternativ, men er der noget man skal være særlig opmærksom på?

Jeg har hørt, at de skal være tilsluttet på samme fase. Det er ikke noget problem i mit tilfælde.

Skal de være tilsluttet i selve stikkontakten, eller kan man have en stikdåse tilsluttet stikkontakten og derefter have HomePlug'en sat i stikdåsen?
jønner

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2013 07:59:49
Svar/Indlæg:
1084/13
Jeg bruger selv sådan et sæt på imellem 2 kablet netværk
og det virker fint på 30/30 Mbps fiber
og jeg vil tro at de skal være tilsluttet selve stikkontakten
http://www.avxperten.dk/pc-til... (lan-over-stroem).asp

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2013 08:09:54
Svar/Indlæg:
1084/13
Der er en der har et sæt til salg med stik bagpå
det kunne løse alle problemer
http://hwt.dk/MarkedType/0/Sae...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 14-08-2013 09:33:11.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2013 11:39:00
Svar/Indlæg:
786/83
Tak for svar.

Jeg har godt læst nogle steder på nettet, at det anbefales, at man tilslutter HomePlug'en direkte i stikkontakten og ikke i en stikdåse.

Mit problem er imidlertid, at jeg bor i en lejlighed fra 50'erne, hvor stort set alle stikkontakter sidder i dørkarmen og i samme højde som dørhåndtagene.

Det vil derfor være rigtig upraktisk, hvis jeg ikke kan anvende den i en stikdåse.

Er der nogen, som har prøvet at tillsutte den i en stikdåse?

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2013 12:16:01
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg har brugt det i en stikdåse og det virkede fint indtil jeg rykkede den anden homeplug box nedenunder, så måtte jeg flytte den over i en anden stikdåse som ikke havde så mange andre dimser i.

Jeg prøvede også at have en dåse i min nabos strømnet og en i mit eget og det virkede fint på hans internet, det er røkkehus og han har et andet HPFI relæ end mig.

Jeg bruger ikke mit eget pt. så hvis du kan komme forbi Solrød kan du låne det mod et depositum.