Har lige opgraderet grafikkort til et XFX 7870, men når jeg spiller BF3, genstarter pc'en efter lidt tid. Kan det skyldes at min PSU er for lille? Skulle gerne have den nyeste driver til kortet. Har listet specifikationerne på pc'en:
Kort og godt, du skriver kun 500W, det normalt et tegn på det noget billigt møg. Havde en ven med 700watt no name, han købte 7850, og havde 100% identisk problem. Smid en Corsair CX500 i, og den har kørt solidt lige siden.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 16-08-2013 11:53:25.
Det er den her CPU. Regner med på sigt at skulle køre 7870 som crossfire - hvor kraftig en PSU kræver det? Så kan jeg lige så godt gå all-in nu i stedet for at købe en mindre PSU. Link til min nuværende PSU:
Ja det er det, den ene er Semi-Modulær, den anden er ikke.
Altså, CX750 har alle ledninger, og CX750M har kun 2x4pin CPU og 24pin ATX stik, resten er løse ledninger du tilslutter PSU, det lavede så man ikke har overflow af ledninger i kabinet. 🙂
Ok, men jeg har ikke vildt mange ekstra ledninger, så er CX750 ikke bedre for mig end M'eren? Bare for at være sikker: den kan godt trække 7870-Crossfire, ikk?
du kan tage ledningerne af modellen med M, hovr imod den uden M sidder alle ledningerne fast på den. og jo den kan uden problemer trække 7870 crosfire;)