Korrekturlæser
Tilføjet:
27-08-2013 07:43:28
Svar/Indlæg:
1442/81
I forbindelse med at det hostingfirma jeg benytter mig flytter til nye platforme, er mine nuværende hoteller opsagt pr. 31/8-13 og mine domæner skal derfor flyttes over på den nye platform/i deres nye hotel.
Det første domæne jeg flyttede er der ingen problemer med. Her tog jeg backup af databasen og en komplet backup af mappe- og filstrukturen, hvorefter jeg:
- Uploadede filerne til den nye FTP
- Ændrede attributter på de respektive mapper og filer.
- Uploadede SQL'en og oprettede en ny bruger til den
- Tilpassede config.php til de nye oplysninger
- Tjekkede at mit site var aktivt og fungerende.
Det hele virker - Intet problem.
Mit andet site, derimod, vises ikke korrekt ved samme fremgangsmåde:
Bogstavet Æ vises som - æ
Bogstavet Ø vises som - ø
Bogstavet Švises som - Ã¥
Dette gælder hele sitet - Men kun de importerede ting. Benytter jeg æ, ø eller å i nye indlæg, eller ændrer de gamle, vises bogstaverne korrekt.
Da jeg stadig har adgang til SQL'en, via phpadmin, på den udfasende platform, har jeg prøvet følgende:
- Tjekket at alle tabeller har det rette tegnsæt (utf8_danish_ci) Det har de.
- Eksporteret SQL'en som både UTF8 og ISO-8859-1, for derefter at uploade den til den nye platform. Ingen af dem vises korrekt.
- Åbnet den nedhentede database på min desktop med notepad++ hvor jeg har konstateret at æøå vises ukorrekt. For derefter at bruge "søg og erstat"-funktionen, så det så korrekt ud. Gemt og uploadet SQL-filen til den nye platform, men derved erfaret at filen så fylder 0kb og hjemmesiden naturligvis derfor ikke virker.
- Prøvet at sætte browserkodning til både Unicode og Vestlig, begge uden succes.
Jeg er ingen haj til SQL og er godt nok på bar bund ifht. hvad jeg skal gøre og håber derfor at der er en herinde på HWT der kan pege mig i den rigtige retning.