kan ikke være administrator når jeg er gæst på PC

Diverse d.  28. august. 2013, skrevet af jakefyren
Vist: 1219 gange.

jakefyren

Enthusiast
Tilføjet:
28-08-2013 22:38:29
Svar/Indlæg:
7/4
Hej alle har fået et lille problem

Hver gang jeg skulle logge på min bærbar skulle jeg logge ind, det ville jeg ikke have så jeg fik råd af en kammerat at jeg bare skulle slette alle mine brugere på bærbaren

det gjorde jeg så men kunne så ikke slette den sidste bruger, som hedder gæst

og nu hvor jeg kommer ind i den bruger er jeg ikke administrator kan ikke spille spil eller downloade eller noget som helst, hvad skal jeg gøre for at fixe det?

tak for hjælpen
Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2013 22:55:03
Svar/Indlæg:
1271/38
Ja slet da alle brugere med privelegier på computeren, det lyder som en smart idé. Han må være en rigtig IT haj, ham din kammerat. 😲

Hvilken version af Windows bruger du? Der er altid Administrator brugeren, men hvordan du får adgang til den er forskellig fra version til version.

Prøv at starte Windows i 'Safe Mode' (Fejlsikret Tilstand) - Man plejer at skulle trykke F5 mange gange inden Windows flaget dukker frem når du tænder computeren.
- Så plejer du at kunne logge ind som Administrator, og der fra kan du oprette en ny administrator (eller super-bruger) som du kan kalde hvad du vil, og bruge til dagligt.

- Du skulle blot have deaktiveret kodeordet hvis du ikke gad indtaste noget når du tændte computeren. At slette brugere afhjælper ingen problemer - tværtimod.

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2013 23:17:43
Svar/Indlæg:
2897/83
Når det er fikset kan du som #1 siger enten fjerne kodeordet eller sætte den til automatisk at logge på. Det er godt gemt i windows, men du kan bruge denne guide.
http://pcsupport.about.com/od/...

Som udgangs punkt er dog en god ide at have logon på sin bærbare, hvis den skulle havne i de forkerte hænder. Så går der lidt længere tid før de får fat i fortroligenoplysninger.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
29-08-2013 00:26:29
Svar/Indlæg:
2826/100

God ting at windows er lavet så du ikke kan låse dig selv helt ude af pcen 😉

Administrator kontoen er som udgangspunkt skjult, så hvis du kun har gæste kontoen tilbage kan du via fejlsikret tilstand logge ind på administratoren og oprette en ny bruger til dig, Hvis du ikke kan huske hvad administrator koden til din pc er, findes der diverse dvd'er du kan hente på nettet og boote op på, så kan du indtaste en ny kode til administratoren 😉

Er ikke lige hjemme lige nu, så kan først se hvad det program jeg plejer at bruge hedder i morgen hvis det skulle blive nødvendigt 🙂

Ahh, ikke helt rigtigt 😉

Hvis du har 2 brugere vil den altid bede dig om at logge ind, den vil bare kun bede om kode på brugeren hvis der er en.

Ellers har du ret, gæste kontoen skal være deaktiveret og så skal der være en bruger tilbage uden kode på, så vil den automatisk starte op på den brugers skrivebord.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2013 01:17:59
Svar/Indlæg:
1271/38
#3 Nu antog jeg blot at gæstebrugeren var deaktiveret fra start af, og dermed ikke relevant for mit argument (i den omtalte sammenhæng). Men det er den selvfølgelig ikke når det er det sidste #0 har at gøre godt med.

Jake du må lige vende tilbage til os hvis du rammer nogle mure eller lignende, jeg tror godt vi kan guide dig gennem at redde din computer. Du skal blot huske at oprette den nye bruger som administrator hvis du vil have adgang til dine gamle filer på harddisken (fra den gamle bruger du har slettet). 🙂