ny comp. vil ikke boote

Bundkort / CPU d.  31. august. 2013, skrevet af Tfalkman
Vist: 784 gange.

Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2013 11:23:38
Svar/Indlæg:
866/227
jeg har lige samlet en computer med nye stumper,
hvor den booter op og på bundkortet er der bare en grøn lampe der lyser - det virker umildbart rigtigt, men der er ikke skærmbillede, eller signal til mus tastetur ?
først tog jeg grafikkort og lydkort ud for at se hvad det ændrede på, så har jeg prøvet med nogle andre ram, og forsøgt at bruge de forskellige ram sokler men uden held...

nogen forslag til hvad problemet kan være ?

cpu: intel i7 4770K
bundkort: asus gryphon z87
ram: corshair veugance 1886 mhz
gfx: asus geforce 640 2 gb
ssd: samsung 250 gb
hdd: WD green 2 tb
PSU: silverstone strider 500w
Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2013 12:22:12
Svar/Indlæg:
866/227
det skal lige siges at der ikke står i manualen om ram,cpu og gfx led skal blinke når den starter op, men der kommer på intet tidspunkt lys fra andet end power led måske bundkortet ikke dur?

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2013 12:43:39
Svar/Indlæg:
639/66
hvis du har mulighed for at bruge intel grafik chippen så prøv at se om du kan starte den op med det minimale,

cpu + ram + tjek strøm kablerne igen
ellers
cpu + ram + gpu + tjek strømkablerne

du kender sikkert rutinen, start med så lidt som muligt sat til 😀

clokker

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2013 12:47:57
Svar/Indlæg:
755/6
har du samlet den i kabinet..?
hvis ja er der afstandsskruer mellem bundkort og kabinet.
Ang.ram...har du også prøvet at start med kun en ram stik.?

Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2013 13:57:09
Svar/Indlæg:
866/227
jeg har prøvet kun at bruge en ram blok i alle sokler, gfx og lydkort er taget ud så det jo nærmest kun kan være cpu og ram der går galt? men det der undre mig er at alle LED´erne ikke blinker når man starter? bundkortet er monteret med afstands skruer, og jeg tror jeg har dobbelt tjekket strømkabler 8 gange :S

Aeeroh

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2013 14:10:51
Svar/Indlæg:
337/41
Kommer der nogle beep-lyde, når du starter op? Og kører alle fans i computeren, når den er tændt - eller er der ikke andet liv end den grønne diode på bundkortet?

Er strømforsyningen gammel?

Hvis der slet ikke kommer nogle beep-lyde, kan det betyde enten bundkort eller CPU er problemet.

Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2013 06:38:18
Svar/Indlæg:
866/227
der fulgte ikke højtaler med, hverken til kabinet eller bundkort, så beep lyd er der ikke meget af 😕 men alle blæsere kør, alt er nyt også strømforsyning :)

bagpladen til cpu køleren rammer kabinet bagsiden, jeg ved ikke om det kan have noget at sige?

Slasher_x

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2013 09:43:48
Svar/Indlæg:
103/13
Prøv at afmontere cpu og dobbelttjek den sidder ordentligt! Lyder åndssvagt men det har faktisk fungeret for mig før.
Hvis du har mulighed for at tilslutte højttaler onboard, for at høre om der kommer nogen bip.... prøv at starte maskinen uden ram... hvis den ikke siger et kvæk via højttalere, så er du næsten sikker på cpu/bundkort fejl eller forkert montering.
Evt. prøv BIOS reset via knap/jumper

Aeeroh

Overclocker
Tilføjet:
02-09-2013 12:23:06
Svar/Indlæg:
337/41
Jeg er helt enig med Slasher_x. Prøv at anskaf dig en højtaler, det vil kunne give dig en gode ide om, hvad der er galt.

Jeg har selv lige købt nyt bundkort, CPU og ram. Jeg havde akkurat samme problem som dig. Computeren "tændte", men der kom ikke noget på skærmen og ikke engang en "beep-lyd". Jeg gjorde to ting:
1) Afmonterede CPU og påsatte den igen
2) Løsnede skruer på bundkortet

Jeg tror selv, at CPU'en på en eller anden måde sad forkert.

Men hvad er det for en strømforsyning du har? Jeg synes at huske at nogle bundkort kører en slags "PSU-test", hvor den kører i 30 sek og hvis der ikke sker noget, er PSU'en ikke kraftig nok. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2013 23:08:27
Svar/Indlæg:
866/227
så har vi leget lidt videre, vi kunne ikke finde en højtaler til projektet, men vi endte med at afmontere bundkort og cpu og ram , og prøve at starte op hvor bundkortet stod på et stykke pap med cpu og ram, (prøvede også uden ram) ingen forskel. og ud fra det har vi valgt at sende cpu og bundkort tilbage til proshop