Ødelagt bærbar skærm. Passer denne nye skærm, som er fundet på ebay?

Bærbar d.  01. september. 2013, skrevet af kasperk22
Vist: 1105 gange.

kasperk22
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2013 20:05:50
Svar/Indlæg:
7/2
Idag blev min bærbar's skærm ødelagt. Det var kun selve skærmen der er revnet, så selve "skærm kassen" er helt fin. Jeg har en Acer Aspire 5741g 15.6" bærbar.
Link til skærm:


Jeg fandt denne anden skærm på ebay, som har nogle få forskelle. Den har 1920*1080 i stedet for 1355*768 pixels, som min nuværende skærm har. Den har også et mat finish, i stedet for det "glossy" finish der er på min nuværende.
Link til den nye skærm:
http://www.ebay.com/itm/NEW-AC...
Nu er mit spørgsmål så om det burde skabe nogle problemer, og om den overhovedet passer, hvis jeg skiftede til denne skærm i stedet for den normale skærm. Jeg har altid ville have en full hd skærm, og så irriterer det mig hele tiden, når der er reflektioner i min skærm. Derfor tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne opgradere til en bedre...
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
01-09-2013 20:22:04
Svar/Indlæg:
2518/53
Her er et panel som passer: http://www.datamarked.dk/displ...
Ser meget = ud med den du har fundet og full hd, mat har ikke noget at sige om den passer.
Har selv haft en 1366x768 skærm i ved en fejl og der efter en full hd skærm og laptop starter bare normalt med begge i.
Men har du nogle små spil du gamer så kommer der mere krav til cpu og gpu i den opløsning.


kasperk22
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2013 20:35:07
Svar/Indlæg:
7/2
Har en stationær, som jeg bruger til spil. dette er bare en skolecomputer. Har dog ofte brug for noget mere plads på skærmen... det vil full hd give mig :)


Slasher_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2013 09:37:17
Svar/Indlæg:
103/13
Du kan aldrig være sikker på at en skærm med større opløsning vil "spille" sammen med din bærbar. Det kommer også lidt an på inverteren som styrer strømmen til skærmen.... Det virker sjældent og jeg har efterhånden skiftet en del skærme.....

Jeg kan kun anbefale dig at finde en som specifikt virker med din model