Computeren skal bruges til bf3 og bf4 samt lidt wow når der spilles, ellers skal den bruges til video konvertering (ripping/encodning) samt at køre virtuelle maskiner når jeg skal teste div OS opsætninger.
Prisen skal der ikke tænkes på, bare hvad der er bedste bud. (har fået en god pris på xeon modellen af en kollega)
Umiddelbart vil jeg som almindelig bruger sige du skal vælge den sidste. En Xeon processor er lidt mere rettet til server brug ;) du vil nok få mere glæde ud af en i7 nu hvor du gerne vil have lidt videoredigering osv :)
men når der skal spilles, er mhz så ikke bedre end cores da de fleste spil vel kun kan klare 1-2 kerner?
/jacob
Nu ved jeg ikke om du tænker på at overclocke, men selv hvis du ikke overclocker så vil turbomode på en hexcore også følge fint med. I spil er det næsten altid GPU'en der er begrænsningen, og jeg tror du vil få svært ved at finde en benchmark hvor en hexcore ikke ligger meget tæt op af en Quad med lidt højere mhz, især hvis der er skruet op for detaljerne.
Tilgengæld vil en hexocre være en god slat hurtigere til de andre ting, og så bliver der jo bedre tid til at spille ;)
bare et eksempel:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 02-09-2013 13:14:45.
hvis prisen ikke er så vigtig og du vil have et system der bare futter af sted til det du skriver i første post Snup den nye socket 2011 cpu og der tilhørende mobo . her ville jeg vælge core i7-4820k ,
Jeg vil tro at en Xeon er sjovere til virtualisering, men derudover tror jeg ikke at du vil se den store forskel til dit forbrug, hvad enten det er en i7 eller Xeon 🙂