0Det er en fin opstilling du har laver der, og sikkert i ånd med hvad jeg selv ville gøre, eller der hen ad, ved selv-byg.
Men nu er det jo et smart interface synology har lavet, men det kommer man sq også til at betale for, i know.
Tror en af de ting der gør, at jeg er tilbageholden ved byg selv er, at så skal jeg igang med at "samle hardware" igen, ikke det at bygge, men købe div. stumper, hvilket er det jeg lige er ved at skille mig af med.
På den ene side har jeg lysten til at gå igang med selv-byg, men på den anden side, ved jeg også nok om mig selv, til at jeg vil gå og "nusse" om det hele tiden, gå og skulle opdatere OS osv. Det bliver sq for tidskrævende.
Der er for mange ukendte faktorer ved byg-selv.
Jeg kan sagtens se din pointe med, at 8 diske er rigtigt mange, men som jeg har det lige for tiden, har jeg ca. 3TB medier, hvor jeg har holdt igen, slettet en masse for at "forny samlingen".
Men når man gerne vil have "alle klassikerne" liggende, så man lige kan tage en her og der, så er der sq lige pludseligt rigtigt mange data, når man også gerne vil have serier så som startrek, starwars, csi, huset på christianshavn, matador, friends, bewitched, X-files og så videre....
Den skal trods alt ikke kun forsyne mig, det er en familie med (snart) 5 børn fra 0 til 15 år gamle, og så er 4000 film/afsnit lige pludseligt ikke så meget alligevel, når der skal være til så mange aldersgrupper.
Den kommer også til at skulle trække mindst 3, og sikkert også 5 eller flere bokse så som WD live TV, på samme tid.
Så læsehastighed og båndbredte skal sq være i orden, hvilket jeg har lidt en fornemmelse af, bliver et problem med freenas o.l, efter at have læst nogle tests af nogle media streamere.
Men du skal have tak for indsatsen. Du er påholdene må man sige, og bliver ved at argumenterer din sag. 🙂
Jeg kender det kun alt for godt selv. 😉
Har selv været der.
Men det er nu engang nemmest med "plug and play", og så må man jo betale sig fra det. 😢