Ska jeg skrotte min Media center pc og købe en boks samt nas eller?

Media Center d.  04. september. 2013, skrevet af michaelnacho
Vist: 3836 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2013 12:17:07
Svar/Indlæg:
281/74
Hey folks

Har nogle år haft en mediacenter pc og derfra køre xbmc til film og serier.

Har nærmest altid haft en server stående i skabet til utorrent osv som kører 24/7.

Nu har jeg så igen oplevet en disk gået død med 1.5tb. Det er rimelig surt selvom jeg havde backup af noget af det. Men er bare blevet mega træt af diske dør efter et par år eller 4.

Har lige været ude og invistere i en SSD 1 tb disk i håb om at det holder bedre end de gamle mekaniske harddiske. Kostede lidt over 4 jern så jeg håber 😎

Men nu har jeg så også gået og tænkt over hvad jeg ellers egentlig vil fremover.

Af ren dovenskab kører mit mediacenter bare 24/7 så det ikke skal startes op og bruge tid på det før jeg kan bruge det. Men det er jo egentlig rimelig dumt. Har skiftet psu tre gange på den gennem tiden. (bærbar lignende ekstern ecu).

Kører XBMC som virker fint til film og serier for mig. Men har haft mange problemer og har stadig problemer med at køre den igennem min forstærker og videre op til fjernsynet med hdmi 1.4. Nogle gange skal jeg genstarte mediacenteret for at få lyd. Andre gange vises billedet 2 sek og så bliver det sort. Kan sidde og slå frem og tilbage flere gange fra alm tv og så memdiacenteret og så viser den lige skærmen i 2 sek og så bliver det sort. Så her skal jeg også genstarte for at få det til at køre igen. Irriterende og ikke en særlig fed løsning. Nu er det jo også lidt noget hø at sidde med et tastatur selvom jeg har et logitech mini. Som heller ikke altid virker med musen. I det hele taget er det også bare lidt upraktisk med en "pc" i sofaen på fjernsynet og man fedter rundt med en mus for at starte xbmc og der er windows opdateringer osv osv. Som i kan høre er jeg lidt træt af det hele.

Så hvad skal jeg gøre. Er begyndt at søge lidt rundt hvad der er af muligheder. Så noget som Boxee box lyder til at være ret fedt. Men igen kan jeg så læse mange steder at den er på vej ud og "de vil slukke for serverne" som om at det så ikke rigtig kan bruges længere. Det er jo ikke fedt. Hvad skal jeg kigge efter for at få noget enkelt der bare virker og ser skide godt ud? På skærmen selvfølgelig men gør heller ikke noget med et fedt design til at have stående ved siden af min ps3.

Nu nævner jeg ps3, og dertil kommer der jo så lige et tillægsspørgsmål. For ps4 er jo lige på trapperne. Så tænker om det måske er noget man skal vente på. Ikke fordi jeg spiller særlig meget spil men mon den kan afspille mkv osv? Mit krav er også at det skal være ligeså lækkert som xbmc med covers osv.

En anden ting er så min gamle server i skabet. Jeg bruger den jo egentlig kun som filserver og så kører utorrent som sagt. Fra min workstation i stuen kører jeg bare remote på serveren og sætter den til at hente de ting jeg vil osv.

Er jeg ude i at jeg skal have en nas server? Jeg er helt ny på det område så ved slet ikke hvilken reting jeg skal gå. Den skal bare have plads til en masse diske. 4-5 stykker helst.

Er der nogen der kan hjælpe og evt skubbe mig i den rigtige retning 🙂
loopdk

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2013 12:23:06
Svar/Indlæg:
1351/206
Nas med 4-5 diske=$$$$$

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2013 14:29:51
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg er lidt i samme sko som dig, bare at jeg vil gå væk fra optiske medier over til NAS med enten en apple TV eller WD live TV box.
Begge kan bruges til at streame medier fra en NAS eller ekstern hdd du tilslutter direkte, og de viser begge to covers på filmene, hvis de ligger sammen med.

Edit: Apple TV kan du også leje film via internettet, hvis du har et apple ID og lader boksen gå online.
Kan ikke huske om WD live også kan dette. /edit.

Du kan se mine overvejelser og råd andre har givet mig ang. NAS i min tråd her:
http://hwt.dk/Forum/329072/Hvi...

Som du kan se, så kan du (fra synology i hvert faldet) få en 4-disk NAS til 2300 plus diskene, hvor du så har nogle i forvejen.
Men husk på mht. diskene, at du skal købe server versionerne af diske, og ej diskene til "hjemme brug", da sidstnævnte ej er lavet til 24/7 kørsel.

Hvor stort et budget har du til formålet?
Skal der også købes nye diske, eller skal du genbruge dine gamle? i givet fald det sidste, hvor mange "gamle" diske har du så der skal i NAS'en?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Thomsen d. 04-09-2013 14:31:25.

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2013 15:17:54
Svar/Indlæg:
765/28
NAS og en medie boks har den fordel at du kan købe en "billig" boks til afspilning af medier, og kommer der et nyt format, så kan man skifte boksen relativt billigt, og alle ens film mv ligger centralt. Hvis det er en synology du køber så kan du sætte den til at downloade iso filer mv remote via en google extension

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2013 15:29:02
Svar/Indlæg:
739/62
jeg kører med HTPC og NAS med DW red diske, det kører sgu fint.

min HTPC er koblet på min Denon receiver med HDMI som så sender lyd til højtaler og billede til tv

naturligvis ,ed xbmc, hvad ellers 😢

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2013 16:02:17
Svar/Indlæg:
281/74
#1 > Jeg beholder til at starte med de to diske jeg har og den sidste som gik død er nu erstattet med den SSD jeg lige har købt. Nu vil jeg lige se hvordan det går med den og så kan det være jeg løbende vil opgradere de gamle diske til SSD og bruge de gamle som backup. Er bare træt af traditionele diske der koger over eller mekaniken fejler. Gider det ikke mere hvis der er et alternativ. Kan godt være det er dyrt men jeg er efterhånden et luksusdyr på det område hehe. Gider ikke billigt skrammel.

#2 > Jeg vil helst have at den selv ordner det med covers og info som XBMC. Skal ikke til selv at hente og lægge covers ind og omdøbe osv.

Ang Apple så er jeg ikke sikker på det understøtter MKV filer? Og så synes jeg bare Apple er meget firkantet "Hertil og ikke længere" agtigt. Jeg kan lige leve med min iphone og er glad for den men jeg vil gerne have et mediacenter der kan det hele uden de store begrænsninger.

Hvad er der ellers af alternativer til Boxee box, Apple tv og WD live? Hvor er den der kan det hele? 😀 Vil gerne betale mere for den og gøre en god invistering istedet for at skulle udskifte den igen efter 2 år. Tror desværre det er det som er ved at ske med boxee box eller hvad?

Jeg har ikke sat noget konkret budget på det. Det må koste hvad det koster. Har altid sparet sammen til de ting jeg bare VIL have. Og har en del at rulle med i øjeblikket så lider ingen nød. Dog ikke sagt at jeg bare vil kaste om mig med penge for den vildeste NAS server der kan det hele når så vidt jeg kan se ikke har det store behov.

Jeg vil lige tjekke dit link ud og læse lidt mere omkring emnet. Men har også set at Synology skulle være rimelig førende inde på det marked?

#3 > Ok jeg er en n00b. Jeg ved ikke hvad en google extension er haha 🤣 så det må jeg vist lige undersøge nærmere. Men lyder fedt.

#4 > Det lyder fedt nok at dit spiller. Jeg har bare haft en del problemer med mit og jeg gider ikke rode med det mere. Har brugt rigtig meget tid på det med drivere frem og tilbage osv osv. Kan tænde min PS3 og den går lige på skærmen uden problemer. Sådan burde det også være med mit mediacenter. Det er det bare ikke. Blandt andet derfor jeg bare vil videre nu.

Så lige at der er noget der hedder Boxee plus til boxee box. Ligesom et hack så man kan flere ting. Hmmm må nok indrømme jeg er lidt lun på den lille box, men det dur jo bare ikke hvis den er på vej ud. Den blev jo også lanceret i 2012 så vidt jeg kan forstå. De må da komme med noget nyt. Den perfekte maskine!! 🤡

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2013 19:40:08
Svar/Indlæg:
656/40
#0 Jeg er lidt i samme vogn som dig, at jeg er på udkig efter en medie afspiller, som skal kunne ALT :)
Jeg har dog ingen NAS endnu, men har også kig på det. Mit valg ligge rpå enten Synology eller Qnap. Qnap, har en RET fed feature, at når du har din NAS og en PC på samme workgroup, så er der et Addon til din browser. Denne Addon er en feature der kan hente Youtube videor ned :) NICE.

Angående medie afspiller, er jeg vist nået så langt i min process, at der ikke er nogen der kan alt. Så har nu kig på en Intel NUC. Lille strømbesparende, støjsvag, men dog kraftig maskine.

#5 En google extension er vist også det der hedder et add-on:)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2013 21:02:57
Svar/Indlæg:
4112/53
Her er et review der måske har interesse for dig.
Sammenligner WD nye RED, RE og SE 4TB drev og Seagates NAS 4TB drev
http://anandtech.com/show/7258...

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2013 15:36:08
Svar/Indlæg:
281/74
#6 > Jeg er ikke helt sikker på jeg hvad hvad du mener med det youtube add on der? Lurer stadig efter en perfekt afspiller 😕

#7 > Tak, men ved ikke lige hvad jeg skal bruge det til. Er som sagt træt af gammeldags mekaniske diske så tror jeg fremover satser på SSD og ser hvordan det udvikler sig.

Jeg har idag købt en Synology DS413j 🙂 Den er igang med at formatere og tjekke disken. Virker meget nemt og den er fuldstændig støvsvag. Er spændt på at se hvordan det kommer til at køre 😀

Så mangler jeg "bare" den perfekte afspiller 🤡

trofast

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2013 19:04:28
Svar/Indlæg:
286/28
Har selv kig på sådan en her: Mede8er 600X3D
som udskiftning til min boxee box.
Mede8er'en kan nemlig afspille 3D iso'er og true hd audio.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2013 19:59:15
Svar/Indlæg:
656/40
#8 Tog lidt tid at finde det men http://www.qnap.com/en/index.p...
Det addon jeg snakker om :)

#9 en Intel NUC kan også afspille 3d Iso'er med true hd audio?.
Eller mig der har misforstået noget? :)
Men den Mede8er ser faktisk rigtig lækker ud!.
Kune da være jeg skulle kigge lidt nærmere på sådan en basse, takker! :D

EDIT: Deres 800 http://www.mede8er.eu/en/index... ser faktisk rimelig nice ud!.
Og så deres 1000'er uden nogen FAN!. Bonus points.
Pris mellem 1000 og 1700 kr. Det jo rimelig fair priser.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Grymok d. 06-09-2013 20:05:44.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2013 20:24:18
Svar/Indlæg:
4112/53
Den ser spændende ud.
Men som jeg læser det de skriver, kan den ikke læse fra et NAS drev, men kun fra den interne/eksterne hdd/SSD kort der er tilsluttet Mede8er enheden, og så virker denne enhed som en NAS, med den interne og evt. eksterne hdd, begge på op til 4TB hver. Dette gør sig gældende for alle modellerne.
800 og 1000 kan have et internt drev, de mindre modeller kan ikke, så vidt jeg lige kan se.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2013 21:18:57
Svar/Indlæg:
656/40
#11 hvor er det du læser det?.
Så vil den jo være ubruglig som 'media player'.
Kan ikke lige finde noget omkring det du nævner?.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2013 21:53:45
Svar/Indlæg:
4112/53
#12 Jeg er ikke sikker i min sag, men jeg kan ej heller se den er i stand til det.
Det der "samba server - NAS storage", ved jeg ikke om det er en NAS server funktion eller om det er en browser til at søge på NAS servere.

Der er også begrænset med filsystem support, men det tror jeg så er for den integrerede disk.
Leder med lys og lygte efter review.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2013 22:24:57
Svar/Indlæg:
4112/53
Her er et review fra okt. 2010 af 500 modellen:
http://www.avforums.com/review...

Quote:
The network setup option is also most impressive. As well as both wired and wireless setup options, you can also turn on NAS mode (which allows you to access files from the Mede8er from a PC and manipulate them, as well as transferring files over), Remote Control (which allows you to control your Mede8er through your PC), and the FTP mode.
/quote

Så den kan altså fungerer som NAS selv, hvis du smider en hdd i den, eller sætter en ekstern til den, eller begge dele.
Det er ca. halvvejs inde i teksten.

Quote:
Whereas the way of accessing media, that we have at the moment, is not the most graphically exciting way of doing it, it is still intuitive and fast. You can set up a shortcut to the machine that hosts the media (in this case my home PC with two external hard-drives attached - no NAS in this home until budget allows), and you can see a list of folders that mirrors the folder structure on your source.
/Quote

Så den kan godt læse fra andre NAS'er, delte mapper på computere på netværket, internettet m.m
På billedet lige over sidste quote, er der vist mulighederne:
USB, Card, hard drive, DVD, network, UPnP, NFS, Playlist
Det er stederne du kan sige dit media library skal hente medier fra.

Så alt i alt ser det spændende ud med de mede8er produkter, om end man så ikke har behov for at købe 800 eller 1000, hvis man har en NAS i systemet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Thomsen d. 06-09-2013 22:40:20.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2013 23:20:18
Svar/Indlæg:
4112/53
Her var et review af MED1000X3D
http://www.mediasmartserver.ne...

Remin

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 00:06:48
Svar/Indlæg:
42/4
Mini-pc/mediecentre koster ikke alt verden at bygge (1000-1500 kr) og bruger lige så meget strøm, som alle andre bokse.

Der får man aldrig problemer med codecs osv.

Der findes ingen perfekt medieafspiller, medmindre du har en PC, hehe.

Jeg ved at en server som HP N54L bruger 30-40 watt i load og det er ligeså meget som NAS?
http://www.pricerunner.dk/sp/h...

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 02:42:10
Svar/Indlæg:
656/40
#16 Er det så LOAD uden 4 disk f.eks?. For der er der Synology DS413 med 4 diske f.eks ligger på en 40 watt :)

Hvilket custom hardware vil du smide sammen som kun bruger de der 30-50 watt som en medie player bruger(hvs den da bruger så meget).

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 09:29:42
Svar/Indlæg:
281/74
Ser sgu da meget godt ud boys. Tror lige jeg vil lure lidt mere på youtube omkring reviews og sådan.

Jeg har ikke 3D og er ligeglad med det. Kører jo også med nas så ingen grund til intern harddisk. Så egentlig burde den mindste 400X2s være fint nok? Har ikke lige sat mit ind i dem men har svært ved at se hvad der ellers er af forskelle på de forskellige? wifi er også ligemeget. Jeg kører kabel.

#15 > Nu har jeg jo mediacenter men der har været rigeligt med problemer med at få det til at fungere som det skal og det gør det stadig ikke 100% fordi den ikke altid finder den på mit tv som jeg skrive længere oppe. Og gider ikke sidde med mus og tastatur osv. Vil bare have en færdig løsning.

Ser lovende ud det Mede8er der 🙂

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 10:12:40
Svar/Indlæg:
281/74
I et review kan jeg se at man selv skal oprette to jpg billeder som cover og fanart. Det lyder da mega nederen ☹ Har ikke tænkt mig at sidde og finde covers til over 100 film og selv lægge ind. Det vil være nok til at jeg ikke gider købe mede8er 😩 skod!

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 10:43:25
Svar/Indlæg:
4112/53
#19 Men der står også i en af dem, at du kan bruge det det hjemme-bryggede Y-et-eller-andet add-on, som skulle finde det.
Men jeg hæftede mig også ved dén detalje.
Mom ikke man kan finde et script eller lignende, der kan gå ind over IMDB og hente informationerne? Det burde der næsten være nogle der allerede har lavet til den/dem.

Men da jeg læste review'et om 1000x3d, ligner det at processoren ikke er kraftig nok, til at kunne håndterer undertekstning på flere formater. ☹
Og så skal man jo så lige være OBS på det med båndbredten han skriver, som de store 3D film vil trække.
Det lyder dog mere som om, at det er hans hjemmebryggede server der ikke har høj nok læse hastighed, og det er dér problemet ligger, og ikke i selve netværket.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 11:55:15
Svar/Indlæg:
656/40
Et review af 1000x3d: http://brajeshblog.wordpress.c...

http://www.mede8erforum.com/in... han nævnder at hans 3d film spiller uden problemer, så tror nu de mede8er er kræftige nok.

MM-vision sælger dem til fine priser: http://www.mm-vision.dk/produk...
Og amazon.de sælger dem også, så har man 30 dages returret ved dem. Kunne være jeg skulle prøve sådan en :)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 13:06:33
Svar/Indlæg:
4112/53
De kan fås ca. 150 billigere end hos mmvision:
http://www.pricerunner.dk/pl/6...

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 13:46:26
Svar/Indlæg:
281/74
#20 > Ja det ku være lidt fedt hvis man kunne få den hacket eller køre noget add-on så den selv kan hente covers. Ellers virker det godt nok tyndt.

Synes bare ikke rigtig jeg kan finde noget særligt på youtube med noget test af det hele. Kan være man skal prøve at lure i deres forum og se hvad de skriver. Men det skal bare ikke gå hen og blive alt for nørdet, så magter jeg det ikke. Det skulle helst være boxee agtigt nemt at gå til.

Man kan få en brugt boxee til 400-500 på den blå avis. Men må nok hellere lade være og se at være lidt mere fremad rettet selvom det er fristende. Især efter jeg så so ein ding test af den på youtube hehe.

#21 > er du sikker på man kan prøve den og så aflevere den tilbage inden 30 dage? Tror du ikke bare det er tilbage i uåbnet tilstand?

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 14:19:39
Svar/Indlæg:
281/74
Ok man skal bare installere det her på sin pc og køre det sådan så er det sådan hvad kan man sige... semi automatisk. Tror sgu jeg ryger på sådan en MED800 der 🙂

http://www.mede8er.com/mede8er...

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 14:35:43
Svar/Indlæg:
4112/53
#24 Nemlig. Det er det han beskriver i den test der er linket til i #21, hvor han beskriver hvordan du skal gøre, men det må siges at være en meget "skåret ud i pap" vejledning du har fundet dér. 🙂
Den må jeg lige skrive mig bag øret.
Så tror jeg også jeg hopper på 800'en, måske 1000'eren.
1000'eren har jo fordelen af, at det kun tager få sekunder at smide en hdd i, hvis man lige har noget liggende på en disk en ven/bekendt kommer med.
Men selvf. så er det ved at være meget gængst med en USB hdd så som WD pasport, så det er ikke det endegyldige salgs argument.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 18:34:12
Svar/Indlæg:
656/40
#25 Tror jeg hopper på 1000'eren på et tidspunkt. Lækkert nok den har intern HD. Så behøver man som mig, der ikke har en NAS endnu, at købe en NAS først ;).
Plus at så har man lidt ekstra plads :p.

Hvordan er Webhallen at handle med i forhold til komplett og mmvision?.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 18:52:22
Svar/Indlæg:
4112/53
#26 Aner det ikke.
Brug thrustpilot.dk
Jeg er selv på en meget langsom forbindelse lige nu, ellers havde jeg givet dig linket direkte.

Edit: stavebøf i linket.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Thomsen d. 07-09-2013 18:52:55.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:27:06
Svar/Indlæg:
656/40
#27 trustpilot min bare.
De sletter jo negative kommentarer om firmaer der betaler til trustpilot. Så det er lidt svært at stole på dem.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:44:56
Svar/Indlæg:
4112/53
#28 Skal jeg lade være usagt.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
08-09-2013 15:17:06
Svar/Indlæg:
281/74
Det er stadig lidt besværligt at man selv skal gøre det manuelt hver gang man får nye film. Ærgerligt de ikke kan lave det integreret. Ellers ser det jo ud til at være det produkt vi alle ønsker.

Jeg købte min SSD disk hos webhallen. Bestilte den over nettet og afhentede selv i butikken i kbh. Eneste minus er at det er svært at få parkering derinde hehe. Men ellers var det smertefrit. Ved dog ikke med post levering.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
08-09-2013 16:29:50
Svar/Indlæg:
281/74
Fandt lige et gammelt review af en mede8er boks. http://hwt.dk/Test/22119/Mede8...

Ikke det mest fyldestgørende review men hva faen.

Sku man mon tage springet?

Kan ik forestille mig at de kommer med en ny boks foreløbig der selv kan hente covers. Men ku da være fedt hvis de kom med en ny firmware der gjorde det muligt. Så man var fri for at lette røven fra sofaen hehe.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2013 16:41:36
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg ledte efter en track tag editor her i aftes, hvor der var en der kunne fikse dem på AVI filer også, men nu kan jeg selvfølgeligt ikke huske hvilken en det var. 😕
Det kan være den kan være en stor hjælp, til forberedelserne for det der y-et-eller-andet funktion.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2013 09:37:00
Svar/Indlæg:
281/74
Bum så er der godt nyt boys 🤡

http://www.youtube.com/watch?v...

Jeg går ind og bestiller en MED800 nu 😛

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2013 09:51:04
Svar/Indlæg:
281/74
De har lige lavet det og inkluderet det i deres nyese firmware her den 23 august 😛 Så det er jo total blæret:

http://www.mede8erforum.com/in...

Det er jo super nice. http://www.mede8er.com/mede8er...

Går ind på redcoon.dk nu og bestiller en MED800 for 1499 og napper også lige et mede8er tastatur med nu når vi er igang. Ka jo være man får brug for det istedet for fjernbetjeningen.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2013 09:56:52
Svar/Indlæg:
656/40
#34 nu spørg jeg måske lidt dumt. Men er MED800 ikke dårligere end MED1000. I så fåld, hvorfor betale 200 kr mere for MED800, når du kan få MED1000 til 1300? ;).
Men selvfølgelig hvis 800 er den bedste, så er det derfor prisen er anderledes, men tvivler.
Bare lige et hint !.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 12:05:12
Svar/Indlæg:
4112/53
Hardware messigt er de vist nok ens, 800 og 1000 (samme CPU, samme RAM).
800 skal du have kabler på og løsne skruer for at kunne sætte hdd internt i den, skal du ikke på 1000
800 er rektangulær, hvor 1000 ligner en UFO. (Sikkert derfor #34 vælger den frem for 1000).

#34: Du kan få dem for billigere penge, gå ind på pricerunner.dk, der kan du finde alternative leverandører.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 12:37:17
Svar/Indlæg:
7765/230
Gider du lige udpege dem der er billigere. 😛 🤣 🤣
http://www.pricerunner.dk/cl/6...

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2013 12:59:59
Svar/Indlæg:
656/40
#36 Det er kun på MED1000 at webhallen er billigere :)
Med Dubli.com og så webhallen, kan MED1000 fåes for 1200 kr. Det synes jeg faktisk er ret god pris. :D

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 13:56:20
Svar/Indlæg:
4112/53
#37+38 Okay okay, jeg overgiver mig.
Huskede priserne fra MX1000. 😀 😛 🤡

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2013 16:38:52
Svar/Indlæg:
281/74
Hehe ja korrekt jeg synes sgu ikke jeg gider have den ufo stående i stuen 🤣 Synes designet på fx Boxee box er ret fedt og anderledes så den ville jeg gerne have haft stående. Men Ufoen er ikke lige mig. Skal ikke bruge wifi da jeg sværger til kabel og skal heller ikke rigtig bruge det med intern harddisk. Men det er da meget fedt der er mulighed for det hvis man får brug for det på et tidspunkt.

Men nu håber jeg bare det snart kommer med posten. Tror måske det kommer fra tyskland når det er fra Redcoon. Så tager nok nogle dage ekstra. Men ok bare jeg har det til næste weekend så er det fint. Har en del arbejde i ugen og gider ik køre helt til Lejre hvor mm-vision ligger. (Jeg bor i kbh).

Skal nok holde jer opdateret. Håber det kommer til at køre som smurt :yes:

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 17:03:11
Svar/Indlæg:
4112/53
JAmen så er "legetøjet" ved at være planlagt:
NAS bestil: Check
Mediastreamer bestilt: Check
UPS Bestilt: Udvalgt model, mangler at bestille. 😛

Er slet ikke misundelig. Nej sleeeet ikke. 😳

Nåh, sådan er det. Må lige spare lidt flere finanser sammen først.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2013 17:11:34
Svar/Indlæg:
281/74
Haha ja lige præcis. Takker for hjælpen omkring UPS i den anden tråd 😀 Ja så "blev jeg jo nødt til at have sådan én også" haha 😲

Så håber jeg det hele kommer til at køre perfekt 🙂

Eneste er at jeg sidder og bruger meeeega lang tid på at kopiere ting rundt på andre diske og søger efter plads osv. Det er nederen man ikke bare kan sætte diskene direkte over i NAS'en når jeg alligevel ikke køre nogen form for raid. Men diskene skal formateres for at virke med NAS'en.

Men ok det er jo kun et engangstilfælde nu indtil det er overstået.

Så må de bare godt snart lave nogle større SSD diske og sælge dem billigere så jeg kan opgradere 😎

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 17:26:41
Svar/Indlæg:
4112/53
Men netop nu hvor du har valgt en NAS, så kunne du godt tage mekaniske diske, 4 ens, og så smide dem i RAID5, så kan du miste 1 disk, uden at miste dine data, mens NAS'en kan integrere den nye disk "live", så hvis 1 disk dør, så smider du "bare" en ny en i, og så er du oppe at kører 100% igen inden for nogle timer.

men for at undgå de dør alt for nemt, så køb enterprise eller NAS versionerne af hdd, så som WD RED, Seagate NAS, og hvad de forskellige producenters 24/7 diske hedder.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2013 23:48:32
Svar/Indlæg:
281/74
Det li meget. Køber bare 4 ens SSD diske aha ha ha ha 🤣

😎 😎 😎

Men ja du har ret det kunne godt være jeg skulle prøve det på et tidspunkt. Har aldrig prøvet at køre noget raid før. Er sådan lidt gammeldags agtig og tager selv backup og sådan hehe.

Men irriterer mig godt nok bare gevaldigt at harddiske bare SKAL gå i stykker på et tidspunkt. Håber der i fremtiden er noget der kan holde 100%

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2013 00:16:32
Svar/Indlæg:
4112/53
Ssd kan også fejle, om end man for det meste kan få data ue af dem selv, for det meste.

Du skal også boive ved at tage back up.
RAID er ikke en erstatning for backup.
Det hjælper f.eks. ikke noget hvis huset brænder ned, gud forbyde at det sker.
Så backup liggende helst i helt andre bygninger er klart det bedste, set med data sikkerheds øjne.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2013 18:32:45
Svar/Indlæg:
281/74
Så fik jeg sgu en pakke indad døren idag 🙂

Fin kasse og indpakning. Dog er fjernbetjening lidt plastik agtig. Men ok når man er vant til Logitechs produkter så er det vel svært at finde andet 100% tilfredsstillende. Men det værste er nok at det er infrarød og mit udstyr står ovre til højre og ikke lige under fjernsynet. Hvilket gør at stole og andre ting godt kan være i vejen så jeg skal sidde meget præcist og pege med fjernbetjeningen. Belastende i længden. Utroligt så noget ikke er lavet med radio frekvens ☹ Så det er nok heller ikke meget jeg får brugt det ekstra tastatur jeg købte med. Ellers super fed ting med det bagbelysning. Ser virkelig lækkert ud og er en kanon feature når man ligger i sofaen i mørket.

Dog har jeg hentet den app som koster 25kr så jeg kan styre det over wifi. Lidt plat man skal betale for den, men den virker tilgengæld fint så det er jo dejlig nemt at sidde med sin iphone og styre det. Så mon ik lidt tilvænning vil gøre underværker 🙂

Nå men til selve boksen. Den var installeret med version 1 firmware. Så vidt jeg kunne forstå skulle man for at opgradere til version 3 som er den nyeste, først installere version 2. Gad ikke prøve at installere version 3 direkte hvis nu det fuckede noget op. Det var ligetil selvom jeg brugte mega lang tid på at få fat i en memory stick. Havde heldigvis en liggende i bilen som var større end 128mb da opdateringen fylder mere end det hehe. Typisk.

Nå men selve mede8er programmet. Minder en smule om XBMC, men når man kommer lige fra det så er det jo ligesom med Logitech produkter svært at vænne til noget som er "dårligere". Men lad os nu se om det er dårligere. Nok nærmere bare tilvænning. Men det er nu alligevel lidt "nørdet" at gå til. Har prøvet at afspille et par film. Kun mkv filer i 1080 indtil videre. Det ser virkelig godt ud og opbygningen under afspilningen og instillinger osv ser også ud til at være super hvis man fx skal rette undertekster, billede og lyd til. Har kun haft et problem med 1 film indtil videre. A good day to die hard begynder at hakke et par minutter inde i starten. Det hjælper at trykke pause og play igen. Mærkeligt. Har ikke set filmen færdig så ved ikke om der er mere fejl med den. Lurede starten på mit mediacenter med XBMC og der var ingen fejl. Kan også være filen har taget skade i overførslen fra den ene harddisk til den anden. Nu når vi snakker om det så er jeg stadig igang med at overføre. Nøj hvor belastende det tager så lang tid og man skal finde andre steder man kan have tingene liggender midlertidigt imens harddisken bliver formateret i NAS'en.

Jeg har også hurtigt lige rodet med musik og fået den til at afspille en masse. Virker ikke til at være den fedeste player, men nu må tiden lige vise hvad man kan af ting. Skal som sagt have rodet meget mere med det. Men super fedt at man kan slukke fjernsynet og lade forstærkeren være tændt og stadig høre musik og styre det fra sin iphone 🙂

En rigtig lækker ting er også at den er mega lydløs. Der sidder en lille blæser i den. Gad godt at vide om det er pga der er plads til harddisk i den. Nu har jeg ikke nogen harddisk i den og har ingen planer om at installere en. Så kunne være fedt hvis man kunne slukke helt for blæseren. Men når det er sagt så den meget lydløs. Kan slet ikke høre den på en meters afstand med alt sat på pause. Så det er ikke ligesom en PS3 eller der larmer derud af og ødelægger filmoplevelsen.

Jeg kommer lige med lidt løbende opdateringer gutter.

Men pt er status at den uden jeg har prøvet en boxee box dog er ret sikker på sådan en er MEGET nemmere at have med at gøre. Ifølge hvad jeg har set af tests af dem. Man skal have lysten til at rode lidt med tingene her for at få det som man vil have det med Mede8er. Det kan jo også opgraderes med andre skins osv som jeg vil lure nærmere på i fremtiden. Men indtil videre er jeg rimelig tilfreds. Men det kan jo kun blive bedre. Håber de bliver ved med at lave nye firmwares der gør det hele bedre og mere lækkert og enkelt.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2013 22:38:27
Svar/Indlæg:
656/40
#46 Det lyder jo ikke tosset!.
Elsker selv at rodde med tingene:p.
Så kan jeg jo godt bestille MED1000, som er fanless(kan ikke blive bedre). Mon ikke de kommer med nogle firmware updates til at gøre ting lettere :)?