Øv! hvor er nogle folk træls

Hyggehjørnet d.  07. september. 2013, skrevet af martinta
Vist: 1621 gange.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 02:53:09
Svar/Indlæg:
2826/100
Sorry folkens, men nu whiner jeg altså lige lidt herinde, har virkelig brug for at komme af med lidt steam!...

Købte i Maj måned i år en Seat Leon, helt fabriksny.. Det er virkelig en fantastisk bil som klart kan anbefales i øvrigt..

Anyway, da jeg kører hjem fra arbejde i dag stiller jeg den på min private P-plads ude foran lejligheden, går væk fra den og kommer så tilbage efter 3 timer.. blot for at blive møde af dette

Gud FANDEN!! om der ikke er en klaphat der har knaldet sin dør direkte ind i siden på min (i min øjne NYE!) bil, og personen valgte oven i købet at tage flugten bagefter i stedet for at give sig til kende 😢 😢 😩

Er jeg den eneste som kan få sin dag ødelagt af sådan en oplevelse? 😐 😩
Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 02:56:24
Svar/Indlæg:
2235/138
For 5 uger siden fik jeg selv en ret stor bule i døren pga en ikke lige kunne finde ud af at åbne sin dør. Det var ved Bilka, og selvfølgelig lå der ikke en besked 😩

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 03:05:15
Svar/Indlæg:
2826/100

Typisk! ☹ i det mindste kan jeg da polere det meste af den der skade væk, en bule er straks værre.

Kan det foresten passe at man ikke kan få de der kant lister til at sætte på døren til en Seat?? ☹ Havde jeg på min gamle bil, den havde jo taget skraldet i et tilfælde som det der..

Hampen

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 09:04:45
Svar/Indlæg:
278/42
Jeg havde en lignende oplevelse, men med en post-it på forruden som sagde "Undskyld". Det er bare provokerende i mine øjne.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-09-2013 09:20:22
Svar/Indlæg:
4033/364
måske kan nopaint klare bulen, men jo det er træls..

jmose

Moderator
Tilføjet:
07-09-2013 09:29:11
Svar/Indlæg:
3863/538
Og nu kender i så årsagen til at "gammelfar Jørgen" altid parkerer i den fjerneste ende at P-pladsen ved Bilka,Føtex - helvede ja stort set alle steder....! 😛

Vores rekord var dengang vi købte en fabriksny Mitsubitshi Spacestar fordi vi ventede os Emma (hun er nu 11) Bilen var 4 dage gammel, da en idiot knaldede døren op i vores bil. Spørg lige om Papa Jørgen var pissed?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af jmose d. 07-09-2013 09:29:51.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 09:41:46
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg har selv skravet maling af min egen bil.
Det er bare træls, når det sker. Jeg er glad for, at det var min skyld ikke andres.
Det er der, hvor det er træls have en selvrisiko på 10k.

Du kan tage værste med vand osv. Igen, så er bliver ikke pænt.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 07-09-2013 09:43:50.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
07-09-2013 10:50:41
Svar/Indlæg:
4982/47

Kommer der mange røde biler ude hos jer ?

For det er da tydeligt en rød lakeret vogn der lige har trukket fronten eller lign hen over din dør på vej ud fra parkeringen.

Det ligner bestemt ikke mærker fra en dør bare, så du har været meget meget heldig, selvom det self stadig er surt 😉

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 10:52:25
Svar/Indlæg:
4112/53
#0 Sur anus.
Så er det at man holder øje med parkeringspladsen den kommende tid, og observerer for en bil med rød/bordeux lak, om en sådan kommer til at holde dernede igen.
Tag en lak-prøve og gem, så du har et bevis, i tilfælde af du observerer idioten's bil, og hvis du gør, så kig den lige efter, før du begynder at kaste med skidebalder, om der er paint transfere til hans dør også.
Derefter er det jo så bare at vente på at klovnen kommer ned på parkeringspladsen, og evt. at sende en anmeldelse til strisserne med en konkret nummerplade.

#1 Det er så derfor man har en kasko forsikring. 😀

#5 Ohhh jeah. Damn man bliver pissed over sådan noget.

#6 Det må man gøre op med sig selv, om man vil betale ekstra pr md, eller om man vil have en høj selvrisiko.
Du kunne f.eks. sætte de 500 af pengene du sparer i premie ind på en konto hver måned, en opsparing til "hvis nu", så har du penge klar til hvis ulykken er ude.

SDK

Redaktør
Tilføjet:
07-09-2013 11:01:32
Svar/Indlæg:
573/108
Argh det er fandme surt på en helt ny øse. Til tider er jeg sku glad for at køre, i en gammel små rusten Toyota. Who cares om den får en ridse, malingen er alligevel mat og flad 😛

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 11:11:14
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg har også tidligere haft en ældre bil.
Jeg blev bare træt af altid skulle laves en masse ting.
Jeg har ikke udstyr til det, så blev altid halv dyret.

Enig i, at når man har gammel bil, så er ofte godt beskyttet med plastik kofanger osv. Der kan tage de værste skader.

Rent design var ikke vildt pænt, men meget effektivt til at undgå "bilka" buler.

Så længe det er ens egen skyld, så er det ikke slemt.

engang for guld på lommen til overs, så skal nok have lidt hvid farve ved en autolakker.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 07-09-2013 11:14:38.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 11:38:44
Svar/Indlæg:
2826/100

Hvis personen havde smidt en seddel med "unskyld", uden at ligge navn eller nummer ved så tror jeg også jeg var blevet pænt pissed

Har kigget lidt på det, malingen kan jeg sagtens "vaske" af, men der er desværre et par grimme ridser nedenunder ☹ Skal lige have den over til Sonax og se om de kan gøre noget for at redde døren uden den skal have den helt store omlakering.

Se, på det punkt er vi enige.. jeg er selv typen der holder et godt stykke væk fra alle andre biler.. men for fanden, det der er på min egen plads ved min egen lejlighed ☹ Det er begrænset hvor meget anerledes jeg kan holde der 😉

Uheld sker jo, dem kan man ikke undgå, den del jeg bliver rasende over er når folk stikker af bagefter 😕

Nej, er også pænt sikker på jeg ved hvem det er, hun har interessant nok bare ikke været hjemme siden o_O Men jeg tror ikke det er fordi bilen er kørt ind i mig, så burde der have været en eller anden form for en bule, tror nærmere bilen har været åbnet "Helt" på hendes bil så det lige akkurat passer med at den har ramt min.

Jep, men vil lige have en snak med hende først, hvis hun ikke vil vedkende sig det og jeg kan se mærkerne på bilen bliver det meldt til politiet incl. hendes nummerplade.

Jep, lige nu savner jeg også min 2002 Seat Leon, Der havde det kun været halvt så træls :(

Præcis mit argument for at købe ny, vil have en bil jeg ved jeg kan stole på, dels fordi jeg i perioder kører rigtig meget i den og dels fordi jeg hader at skulle undvære bilen mens den står på værksted 🙂

Var ved at se om Seat har lavet nogle af de "gamle" dørlister, men det kan man åbenbart ikke længere få ☹

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 11:54:10
Svar/Indlæg:
2011/185
Det er i sådanne tilfælde jeg er glad for at jeg selv køre rundt i en gammel bil i form af en golf 2. Bevares den er 22 år gammel nu og har fået sydommen "rød pest".

Men det ikke desto mindre er den lige blevet synes for 4200 kr. inklusiv syn igen og har selv haft den gamle slider i 8 år nu. Selv om den er gammel nu og ikke så køn, starter den altid kold som varmt vejr.

også er det nu dejligt ikke og skal bekymrer sig om bilka buler 😎, får den en, er det bare en mere til samlingen 🤡

Men #0 forstår bestemt din rasen. Det er sku ikke i orden og lave en skade på andres ejendom og ikke i det mindste stå ved det. Jeg ville også selv blive mere end pisset, hvis en laved en bule i min evt. splinter nye bil også bare tog flugten. Fandt jeg vedkommende som gjorde det, kan jeg garanterer at det ville blive en hilsen personene sen ville glemme...

Håber du finder sønderen, selv om det nok er som at lede efter en nål i en høstak 😕

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
07-09-2013 11:54:46
Svar/Indlæg:
4982/47
Jeg tror altså ikke på det er en dør der har lavet det 🙂

Jo men så skulle hun være kørt ud med døren åben ihvertfald, men omvendt burde du så helt sikkert have fået en ordenlig bule også da den ramte og ville sidde fast 😛

Uanset kan du vel se de manglende lak pletter på hendes bil, når den dukker op igen derude en dag.

Men når man kigger på billedet, ser det faktisk ud til at det er sket ved indkørsel på parkeringen ved siden af dig, og ikke ved udkørsel derfra :

Måske ikke den bedste målestok, men ifh til din fingertykkelse, matcher de røde pletter ej heller lige en dør i tykkelsen, så det burde kunne ses på hendes front eller bag at der mangler noget af lakken.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Cocio21 d. 07-09-2013 11:57:13.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 12:06:53
Svar/Indlæg:
2826/100

Det er jo et spørgsmål om hvad man har brug for 😉 Det eneste problem jeg har med en gammel bil er at jeg ikke føler jeg kan stole på den, jeg bruger min bil til erhvervskørsel med jævne mellemrum, så der er jeg nødt til at have en bil jeg kan stole 100% på 🙂

dine pile peger lige netop den vej som en dør åbner 😉Og ikke den vej som en bil ville bakke ud med.

problemet er for det første at der er 2 røde biler her hvor jeg bor, en golf 3 og en skoda felicia, begge dele med plastik kofangere.

I går da jeg kom hjem fra arbejde klokken 15 holdt den røde golf ved siden af mig, da jeg kørte afsted til mit andet arbejde klokken 17:30 havde jeg pludselig ridser og golfen var væk..

når du åbner en dør helt har du det sidste "knæk" som nogle folk bruger, der åbner den stort set sidelæns præcis den måde som de ridser er vist der.

That being said så har jeg lige været nede og kigge på den, den har ridser på dørkanten der svarer til det jeg har på lakken.. Ville prøve at måle efter, men da jeg gik op efter min tommestok og kom ned igen var den kørt ☹

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 14:23:37
Svar/Indlæg:
2826/100
--Update--

Var lige et smut ude forbi Seat i Rødekro hvor bilen er købt for at høre om man kunne få beskyttelses lister ligesom dem jeg havde på min gamle bil til den nye model (kan man foresten ikke kan jeg afsløre), men forhandleren spørger så ind til hvorfor jeg ville have dem..

Jeg fortalte ham så hvad der var sket, hans svar var "må jeg prøve at se hvad der sket med den?" Jeg tog ham så med ud og se skaden hvorefter han udbrød "nej det der, det vil jeg ikke finde mig i, kør lige bilen om bagved", da den så kommer derom fik hele dørsiden lige hele turen med alt hvad de havde af polerings udstyr så skaden nu er reduceret til 2 meget små røde prikker 😀 Mandag kører jeg den ned til Sonax så kan de se om de kan få det sidste væk ❤

--Update 2--

I øvrig har jeg lige været inde henne ved dem jeg havde mistænkt for at lave skaden, det er min nabo's eks kæreste som i øjeblikket passer deres børn i hans lejlighed mens han er rejst..

Det besøg foregik ret interessant.

Gik hen og bankede på hvorefter en af børnene åbnede, jeg bad så om at tale med hans mor. knægten råber så til sin mor at "Martin vil tale med dig" og hun får så lige at vide af ham at jeg er deres nabo.

Moren kommer så ud til døren tydeligt forundret over hvorfor jeg dog vil tale med hende, jeg præsenterer mig så ganske høfligt og spørger om hun kører i en rød bil. hendes svar var "joh, det gør jeg da, hvorfor?" da jeg så forklarer hende at jeg tror de har banket deres dør ind i siden på min bil og er kørt fra det bagefter, kigger hun over på en af børnene som så siger "jamen.. jeg troede íkke jeg ramte den" Moren står så meget forlegen og kigger på det billede jeg havde taget af skaden mens hun står helt paf over hvad delen hun nu skulle svare.

Skaden var så udbedret så jeg fortalte hende at den var blevet repareret men at jeg var dybt skuffet over at de ikke havde sagt noget om at de havde ramt bilen, knægten afbryder så og siger "jamen, jeg kiggede endda, jeg kunne ikke se noget på bilen" (right, hvordan kan man lige overse en skade der går 13 cm. ned af bilens dør?), så enden af det blev jeg fandt den skyldige, skaden er repareret og jeg tror nok der er en dreng inde hos naboen som får en skideballe lige akkurat som jeg skriver det her indlæg.

Er dog stadig skuffet over at personer ikke siger til når de laver ulykker.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 14:55:42
Svar/Indlæg:
4112/53
#15 Det var da godt at du fandt synderen, og har fået fikset skaden forholdsvis nemt. Thumbs up.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 15:29:17
Svar/Indlæg:
2676/147
Godt at høre at du fandt den skyldige! :)

har selv lige haft en der er bakket ind i min bag-kofanger, og lavet en stor fin bule, og skraldet en masse maling af også.

Elsker andre i trafikken! :(

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 15:33:07
Svar/Indlæg:
4112/53
#17 Ja, det er ulempen ved indfarvet ko-fanger.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 17:49:32
Svar/Indlæg:
2676/147
Ja det må man sige 🙂

Det er sq træls med folk der ikke bare kan stå ved deres handlinger, bare fordi deres forsikring bliver lidt dyere... sørgeligt 🙂

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 17:56:51
Svar/Indlæg:
2826/100

Det sjove er jo så at den ikke bliver dyrere for rigtig mange mennesker i dag, min egen stiger eks. ikke hvis jeg laver en skade...

Så sørgeligt når folk prøver at snige sig udenom bare fordi de tror de ikke er blevet opdaget.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 18:10:33
Svar/Indlæg:
4112/53
#20 Det kommer meget an på hvilken du har, alderen på personen og hvor du bor, samt ej at forglemme, din erfaring som fører og hvor mange skader du har haft de sidste 5 år.

Selv om jeg er 32, skal jeg smide 6k om året i kasko + ansvar på min sprit nye bil (leveret Juni 2013) til 200k.

Havde en 626 for 2 år siden, der skulle jeg smide 7.5k årligt, kun for ansvar!!!

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 18:16:32
Svar/Indlæg:
2826/100

Det har også meget at gøre med dit forsikringsselskab.

Har haft 3 biler nu, en Seat Leon (2002), en Ford Focus (2011) og en Seat Leon (2013).

Alle med fuldkasko og uden skader, jeg falder til Januar til en årlig pris på 5200,- med ubegrænset kilometer og træk.

Har haft bil siden jeg var 18 og er i dag 23, så det kan sagtens lade sig gøre :)

jmose

Moderator
Tilføjet:
08-09-2013 08:11:28
Svar/Indlæg:
3863/538

Det har også meget at gøre med dit forsikringsselskab.

Har haft 3 biler nu, en Seat Leon (2002), en Ford Focus (2011) og en Seat Leon (2013).

Alle med fuldkasko og uden skader, jeg falder til Januar til en årlig pris på 5200,- med ubegrænset kilometer og træk.

Har haft bil siden jeg var 18 og er i dag 23, så det kan sagtens lade sig gøre :)

martinta skrev d. 07-09-2013 18:16:32

Så er jeg simpelthen nødt til at vide hvor du er forsikret?

Jeg har kørt skadefri i vel omkring 15 år nu. Jeg betaler 5600 om året for en 7 år gammel Peugeot. Godt nok inkl. føreplads dækning. (forsikret i solo ulykker)

I forhold til dig lyder det godt nok som om at jeg bliver bol..t i røven 😕

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
08-09-2013 08:21:53
Svar/Indlæg:
2826/100

Så forkert, falder faktisk til 4216, godt nok med en 5k selvrisiko, men den del går nok.

Runa bruger samme selskab som FDM forsikring 🙂

Prisen er så udregnet i forhold til samle rabat (dvs. jeg har indbo og ulykke hos dem.)

Silent

Skribent
Tilføjet:
08-09-2013 09:01:54
Svar/Indlæg:
3222/205
-> #24 Men du får vel rabat da du er medlem af Prosa og har din indboforsikring hos dem?
Får selv rabat da jeg er medlem i Prosa og har både indbo/bil forsikring hos dem.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
08-09-2013 09:13:49
Svar/Indlæg:
2826/100

Du kan ikke blev medlem af Runa uden at være medlem af et af de godkendte selskaber, så det er faktisk deres fastpris.

Men ja, som jeg skrev i #24 er det self. i forhold til samlerabat, altså ulykke og indbo forsikring udover bilforsikringen

Du skal være medlem af en af følgende for at kunne tegne forsikring hos dem:

Centralforeningen for Stampersonel
C3, ledelse og økonomi
Danske Forsikringsfunktionærers Landsforening
Danske Skov- og Landskabsingeniører og Have- & Parkingeniører
Dansk Kor Forbund
Dansk Musiker Forbund
Dansk Musikpædagogisk Forening
De Offentlige Tandlæger
Dansk Psykolog Forening
Dansk Skuespillerforbund
Dansk Tandplejerforening