iPhone vs Android

Apple d.  07. september. 2013, skrevet af Anzelz
Vist: 2076 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 15:22:35
Svar/Indlæg:
2343/272
Hejsa folkens!

Jeg overvejer at hoppe på iphone vognen nu der kommer en plastikmodel så den lidt mere robust.

Er nogen af jer gået fra android til iphone før?

Jeg ønsker at skifte da jeg er virkelig træt af at android altid hakker, selv med min quadcore LG 4X HD.

Er der nogen af jer der har erfaring med et skift?

Jeg skal bruge den til sms, facebook, mail, snapchat, musik, netradio, kamera, kalender og lidt internet.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Anzelz d. 07-09-2013 15:24:01.
zylichh

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 15:47:34
Svar/Indlæg:
701/7
Well, jeg har nu altid været med på Iphone vognen, dog har jeg et par enkelte gange testet android telefoner, og jeg synes ikke de kunne leve op til mine forventninger overhovedet. Mange folk siger en Iphone er låst og at man ingenting kan.. Men, den kan alt hvad jeg nogensinde har haft behov for den skulle kunne. Og alt hvad den så "kan" - Det kan den bare så meget bedre end en android baseret telefon.

Dog vil jeg sige at man skal være obs. på at en Iphone ikke ligefrem holder lang tid på batteriet. Jeg har spotify, facebook mm. kørende fra kl. 08 til 16 - Og når jeg kommer hjem, er der under 10% strøm tilbage. Nu behandler jeg den måske heller ikke ret pænt, så batteriet har nok set bedre dage, men stadigvæk. Ved megen brug, holder den kun én dag på batteriet.

Jeg synes overall, at en Iphone er perfekt til mig, da jeg ikke har behovet for selv at kunne "modde og tweake" alt på min telefon, den skal bare virke, og virke altid! - Og derfor fortrækker jeg IOS, da det bare er så stabilt og fungere upåklageligt.

Meeeeeeen, en plastik model.. Puha. Jeg sidder stadig med min 4S, da jeg ikke synes kvaliteten af 5´eren er god nok. Men jeg skal da nok snart have en ny. Men en plastikmodel, nej tak! 🤣

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 16:08:59
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg gik fra 3GS til en Samsung Galaxy S3, hvilket har været en blandet fornøjelse.
Der er plusser og minusser i begge lejre, så for at komme med en anden sammenligning, så er det her lige som at sige "Skal jeg vælge Intel eller AMD".

Ja, der er forskel på de to, og det jeg oplevede med min 3GS, som jeg købte lige efter de var kommet på markedet, var at allerede da 4'eren var kommet, begyndte 3GS'eren at have problemer med at trække iOS. (3.5.2 mener jeg det var nået til, da jeg hoppede af).
Hvad jeg mener med dette er, at hvis man kører iPhone, og vil have sin tlf. opdateret til det nyeste hele tiden, så mister den ret hurtigt sin "kapacitet"/processoren bliver overbelastet.

Strømforbruget på både 3GS og Samsung Galaxy S3 forsvinder inden for 24 timer, hvis man har WiFi tændt permanent, hvilket jeg har, og har bare FB kørerne i baggrunden.

På Med min galaxy er der dog også begyndt at blive problemer med den bliver sløv nu, men det er til dels også pga. jeg har fyldt den stort set helt op, så den ikke har så meget RAM at arbejde med.

Ting man kan sammenligne rimeligt firkantet:

Opdatering af styresystem ordner Android selv i baggrunden når der er WiFi, så henter den det nye, og beder om lov til at installerer det når den har hentet det.
iPhone skal tilsluttes iTunes for at blive opdateret, ja bare for at blive aktiveret så du kan bruge tlf.

Applikationer er det nemmere at finde rundt i Appstor på iPhone/iPad end med android, hvor der for Samsungs vedkommende både er samsung's app store "Samsung apps" og android's "play butik", sidst nævnte tror jeg (uden at vide det) var det der hed android marked før hen.

markedsandelene er helt klart android der er størst, og dermed størst opbakning. Dog er der nogle ting der kun fås til iPhone og vise versa.

Kameraet i SGS3 er bedre end det der var i iphone 3gs, men der kan jeg ikke snakke med om dem i 4/4s/5 eller SGS4/mini.

Samsung Galaxy kan man flytte data til via WiFi fra en PC, ved at have "kies air" på tlf.
iphone skal du bruge itunes til alting med. Små opdateringer af add ons kan gøres via app store, men store skal ind over itunes på computeren.

Vigtig praktisk information:
HVIS du vælger at skifte platform, så kan man ikke direkte overfører sine kontakter fra iphone til android. Den anden vej ved jeg ikke med, og du kan ikke "slippe udenom" ved at sende kontakterne som mms'er, hvis du har samme tlf. nummer på de to tlf'er.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 17:35:09
Svar/Indlæg:
1978/216
Har en HTC One den er super fed! godt nok længe siden jeg har haft en iPhone, men når jeg sidder med min niece's og mine venners iphone's 4-5 i hånden ville jeg overhovedet ikke bytte min HTC One ud med en iPhone.. hverken 4'eren eller 5'eren. der er bare ingen ting jeg tænder på ved en iphone!! synes de er kedlige at lege med.. hvor imod Android gør det lidt sjover at ha en smartphone 😀

Jeg har WiFi tændt hele dagen, dog ikke min GPS den bruger en del strøm. jeg bruger min mobil en del... ikke at jeg ringer vildt meget, men bruger div apps en del.. dog ikke facebook. og mit batteri holde godt.. har aldrig oplevet at jeg løber tør for strøm når jeg er ude i byen

Og mit kamera er super fedt og tager rigtig flotte billeder... de er langt flotter end dem fra en iphone 4-5

Der er guide i HTC One til hvor man flytter filer fra iPhone til en HTC.. kan bare ikke lige finde den

Det der er fedt ved HTC One og et par af de ældre modeler er jo at de er lavet i et stykke aluminium, det rykker sku ikke noget plastik! også den super fede skærm på 4.7" ikke for stor heller ikke for lille til min hånd ❤ ❤ ❤

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 18:18:36
Svar/Indlæg:
2192/67
Bare til Info. iPhone kan opdatere automatisk uden brug af iTunes efter iCloud kom frem. Jeg har personligt en iPhone 4 som jeg er fint tilfreds med. Men har ikke nogen umiddelbar trang til at udskifte den.
Dels fordi jeg ikke føler behov for flere features, den gør det den skal og det har den gjort fra start af. Jeg har dog også lidt kvaler med en plastik iPhone, er lidt undrende over for det, da kvaliteten næsten kun virke ringere end med alu/glas. Her tænker jeg på flex i telefonen.

Personligt synes jeg Htc one ser møg fed ud i reklamerne for den og vidst også kører hd opløsning på skærmen. Hvilket jeg synes lyder for vildt!

Guffi-Vp

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 20:16:24
Svar/Indlæg:
140/18
har haft samtlige iphones der er men sprang fra da iphone 5 kom og gik over på samsung galaxy note 2 for lige og prøve android vil sige begge styr systemer har deres styrke og svagheder men i min hovde er ios nu det bedste fordi det altid virker så flyden og app store er MEGET bedre ind google play

med hardware og bygge kvalitet så er batteriet på min note 2 en drøm den holder strøm i LANG tid uden de store problemer men skal siges at de iphones jeg har haft har de alle holdt over 24 timer

syntes det er svært valg idag for htc one, note 3, og de kommen iphones er sku alle lækre mobiler men hvis du vil havde noget der virker 99% af tiden og ikke rigtig føles langsom så er det klar apple i mit hovde

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 21:44:22
Svar/Indlæg:
5474/39
Det er to forskellige måder lave tingene på.
Det er lidt i stil med MacVsPc, IntelvsAMD.

Lidt kort omkring fordele og ulemper ved IOS og Android.
IOS er meget låst, men det er både godt og skidt. Apple 100% bestemmer, hvad du kan smide på din telefon.
IOS kør bare nemt og hurtigt, selv på langsommere telefoner. Du kan nemt opgradere IOS-versionerne.
Jeg syntes designet på Softwaren virker til være meget simpelt og gammeldag i forhold til Android.
Iphone fra 2007 minder meget om den nye idag.

Android er mere åben, man kan selv lave app uden om Officiel marked. Det er meget tungt og dårligt optimeret kode. De fleste producenter prøve undgå ved smide noget vildt hardware i telefonerne håbe på hastigheden er bedre.
Udgaven er låst, så kan ikke smide en nyere version på en ældre telefon.
Det skulle være masser af muligheder for ændre vildt meget på opsætningen. Deres nye design på telefoner langt flotter lavet end IOS.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 07-09-2013 21:52:28.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 22:12:06
Svar/Indlæg:
5474/39
Selv de nye Android telefoner er dårlige til bladre i menuen.

Android har virkeligt et seriøst problem med deres kode virker meget tungt.

IOS har også den fordel, at det er lavet til være Meget Simpelt. IOS har man valgt, at man ikke vil have 40 knapper til indstillinger osv.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 07-09-2013 22:14:18.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 22:59:07
Svar/Indlæg:
5474/39
note er også et "blandingsprodukt".
Det er mellemting af ipad og iphone.
Der kør Android.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
07-09-2013 22:59:18
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg har en samsung galaxy s3 ved normal brug holder den fint 2-3 dage med lys styrke sat på auto

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2013 02:17:56
Svar/Indlæg:
2897/83
Windows Phone :)

Gamer_Kate

Nørd
Tilføjet:
08-09-2013 08:33:04
Svar/Indlæg:
304/3
Jeg er på min anden iPhone som er 4'eren og er seriøst træt af, at den er så langsom ☹

Har Android på min tablet og det kører godt.
Apple er mere lukket, men man kan også sige det er nemmere for brugeren, der bare vil have noget der virker.
Android er mere åbent og der er rigtig mange muligheder at lege med.
Det er det, som mange har sagt kan jeg huske.

Da jeg som sagt har begge dele, så er det op til dig Anzels, hvad du har lyst til ^^
Der er fordele og ulemper ved begge, som andre har beskrevet i tråden.
Men en gang erfaring kan man altid bruge. 🙂

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2013 08:45:19
Svar/Indlæg:
743/13
#0 Hvis du alligevel går og overvejer ny telefon, synes jeg du skal prøve CyanogenMod først. http://wiki.cyanogenmod.org/w/...

Min gamle Samsung Galaxy S med standard Samsung ROM kørte også ringe, f.eks. hakkede det når jeg prøvede at spille Bad Piggies, men med CyanogenMod 10 på den, var det faktisk muligt at spille spillet. Med andre ord, producenterne (Samsung, HTC, LG osv.) fylder deres brugerflader med CrapWare som på bærbare, og det har sin effekt. Jeg fik nærmest en ny telefon med den nye ROM. Jeg var dog nødt til at købe en Samsung Galaxy S3 mini, da batteriet på min S'er var ved at være smadret. Desværre findes CyanogenMod ikke til min mobil endnu, ellers var den blevet opgraderet.

#6 Det er ikke kernen og basic systemet i Android der er dårligt optimeret kode, det er alt det producenterne selv smider i. Google er så vidt jeg ved maintainer på koden, og så kan man compilere sin egen version af Android.

*Edit* Nåe ja, jeg er måske lidt en "Anti-Applefanboy", da jeg ikke er enig i deres måde at drive virksomhed/tjene penge på, for iPhone i sig selv ser sgu meget lækker ud. Desuden pisser det mig af at man skal bruge iTunes, og er tvunget til en eller anden form for Apple services. */Edit*

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af mazlink d. 08-09-2013 08:49:13.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2013 14:02:08
Svar/Indlæg:
2343/272
Tak for de mange svar :)

Nogen der kan sige noget om interfacet? Kommer man til at savne smarte ting fra android?

Og hvad med deling af fx et billede man lige har taget, kan det gøres nemt?

Jeg er meget "uheldig" med mine tlf så er nødt til at være et absorberende materiale :)

Jeg havde en ipad for noget tid siden og var virkelig træt af filsystemet hvor forskellige apps ikke anede hvad der lå på, er det stadig kun den app man overført fx en video med der ved at den ligger der?

#12 - Har rootet alle de androids jeg har haft, det er skægt nok, men i længden er det irriterende at det ikke bare virker. Selv med cm10 hakkede den lidt og så er jeg træt af at musikafspilleren ikke kan spise wma filer

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2013 23:48:46
Svar/Indlæg:
2246/14
#13 jeg købte en ipad mini - big mistake.
Jeg har kun savnet android, jeg savner feks SNES og genesis emulatorene. Kvaliteten af (gratis) apps på ios er imho væsentligt lavere end på android.
Ios er mindre flydende end android var på min acer iconia a100.
Appstore på ios virker noglegange bare ikke, Appels support fortæller er at alt er som det skal være. Der er ingen terminal emulator, man kan ikke køre busybox.
Mange apps findes kun til iphone - så de ligner lort når de kommer op på en større skærm.
Jeg har fået den byttet én gang - hvor de så smed laderen væk. (note to self: køb aldrig noget i bilka) Det har taget over 10 timer og 4 besøg i bilka for at få tablet'en byttet og få en ny lader -_-.
EDIT: jeg glemte: Når jeg har nulstillet ipad'en tager det en hel weekend at få downloadet de apps der var før, selvom den gør det automatisk. Det tager over 48 timer inden alt er downloadet og installeret.
Edit2: Der er ikke nogen tilbageknap i ios - dvs hvis man får ramt feks en reklame, eller et eller andet hvor man bare skal tilbage er det ofte ikke åbenlyst præcis hvor man skal trykke - vildt irriterende.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Swayde d. 08-09-2013 23:59:42.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 08:58:54
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har fået muligheden for at teste den nye LG G2 og det er til dato den bedste smart phone jeg nogensinde har prøvet, der er intet lag, den har alt hvad du kan ønske dig, fornuftig antenne forhold, bedre end HTC one og iphone 5 og den absolut bedste feature batteri tiden.

3 dage på en opladning med standard brug, spotify, push mails, osv. Det er en rigtig god telefon. den skulle komme i handel til omkring 3.500 hvilket er en god pris for den telefon.

Iphone er generelt fornuftige for den gængse begynder smart phone bruger og for de lidt mere krævende bruger vil det ofte kræve jailbreak.

jensfrens

Bruger
Tilføjet:
09-09-2013 09:28:22
Svar/Indlæg:
4/0
Jeg har havt iphone 3gs og iphone 4, så skiftede jeg til HTC 8x (windows phone) og er nu landet på en LG nexus 4 (android). Jeg ved at nogle android telefoner har problemer med at køre flydende, men min LG er mindst ligeså kvik som de to iphones nogensinde var. Desuden er købsprisen ret meget mere attraktiv men det kommer iphone 5c muligvis til at ændre på. Jeg vil sige hvis du slet ikke er en krævende bruger så funker windows phone også super godt, der mangler bare en masse apps som en mere krævende bruger virkelig ville savne.

For mig er itunes nok årsagen til at iphone ikke er noget for mig. Jeg kan også godt lide at have muligheden for at torrente og downloade music ulovligt på android uden at det er nødvændigt at jailbreake.

O-ALLAN

Newbie
Tilføjet:
10-09-2013 22:21:11
Svar/Indlæg:
15/4
har selv været på iphone vognen indtil jeg prøvede samsung s4 den er bare lækker. selvom det er plastik føles den robust og er mega let :P

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af O-ALLAN d. 10-09-2013 22:21:30.