Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 17:07:13
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej.
Jeg leder efter en musik afspiller til win 7 home 64bit.
Tilbage i XP-tiden brugte jeg MMJB (Musikmatch Jukebox) ganske flittigt, og kunne godt lide de mange funktioner der var i denne afspiller.
Windåses WMP er en brøkdel derhenad, men slet ikke god nok.
Den gamle klassiker winamp er heller ikke interessant, da den kræver du ved helt konkret hvor på din disk filerne ligger.
Nogle kriterier jeg ønsker skal være inbygget i afspilleren:
-søgefunktion indbygget i media library
-nem oprettelse og redigering af playlists, som kan gemmes og loades.
-rippe-funktion indbygget, så jeg stille og roligt kan få mine CD'er digitaliseret, og helst med forbindelse til musik versionen af IMDB.
CDex er et godt rippe program, men vil gerne have det integreret i afspilleren hvis muligt, så filerne bliver integreret i media library med det samme.
-indbygget mulighed for at forbedre track info (kan ikke lige huske udtrykket)(Edit: Track Tags hedder det) automatisk, lige som MMJB kunne, ved markering af nogle numre, og så bede den om at opdatere data.
-Nem integration af flere filer i library, uden den "gen-lister" eksisterende numre/filer
Den ting jeg især syn's at mangle, er når man skal implementerer musikfilerne i media library, der vil jeg gerne kunne gå ind i en overordnet mappe, og så bare sige implementer.
Så skal den selv tilføje alle de numre der er i undermapperne. Men når man gør det efterfølgende gange, skal det kun være nye filer den tilføjer, uden af liste det samme nummer/fil 465161368 gange.
Selvf. har jeg dobbeltgængere/flere versioner af samme nummer, som gerne må komme op som forskellige "punkter", men det er sq trels når det gør som i itunes, at den viser det samme nummer 2-3-4 gange, fordi man har gjort det oppe fra top-mappen et par gange.
Er XMBC brugbar til dette, eller er den kun god til film?
Kom frisk med nogle bud.
Edit: redigeret i opsætning, tilføjet "track tags".
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af M.Thomsen d. 07-09-2013 17:10:07.