hjælp til valg af mp3 jukebox til win 7

Software d.  07. september. 2013, skrevet af M.Thomsen
Vist: 1072 gange.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 17:07:13
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej.
Jeg leder efter en musik afspiller til win 7 home 64bit.

Tilbage i XP-tiden brugte jeg MMJB (Musikmatch Jukebox) ganske flittigt, og kunne godt lide de mange funktioner der var i denne afspiller.

Windåses WMP er en brøkdel derhenad, men slet ikke god nok.

Den gamle klassiker winamp er heller ikke interessant, da den kræver du ved helt konkret hvor på din disk filerne ligger.

Nogle kriterier jeg ønsker skal være inbygget i afspilleren:
-søgefunktion indbygget i media library

-nem oprettelse og redigering af playlists, som kan gemmes og loades.

-rippe-funktion indbygget, så jeg stille og roligt kan få mine CD'er digitaliseret, og helst med forbindelse til musik versionen af IMDB.
CDex er et godt rippe program, men vil gerne have det integreret i afspilleren hvis muligt, så filerne bliver integreret i media library med det samme.

-indbygget mulighed for at forbedre track info (kan ikke lige huske udtrykket)(Edit: Track Tags hedder det) automatisk, lige som MMJB kunne, ved markering af nogle numre, og så bede den om at opdatere data.

-Nem integration af flere filer i library, uden den "gen-lister" eksisterende numre/filer
Den ting jeg især syn's at mangle, er når man skal implementerer musikfilerne i media library, der vil jeg gerne kunne gå ind i en overordnet mappe, og så bare sige implementer.
Så skal den selv tilføje alle de numre der er i undermapperne. Men når man gør det efterfølgende gange, skal det kun være nye filer den tilføjer, uden af liste det samme nummer/fil 465161368 gange.
Selvf. har jeg dobbeltgængere/flere versioner af samme nummer, som gerne må komme op som forskellige "punkter", men det er sq trels når det gør som i itunes, at den viser det samme nummer 2-3-4 gange, fordi man har gjort det oppe fra top-mappen et par gange.

Er XMBC brugbar til dette, eller er den kun god til film?

Kom frisk med nogle bud.

Edit: redigeret i opsætning, tilføjet "track tags".

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af M.Thomsen d. 07-09-2013 17:10:07.
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 18:29:06
Svar/Indlæg:
7765/230

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 18:40:49
Svar/Indlæg:
4112/53
#1 Tak for link.
Har du selv erfaring med nogle af dem?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:11:43
Svar/Indlæg:
7765/230
no ville "bare" give dig lidt at vælge imellem....sorry

KinGzeDK

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:29:53
Svar/Indlæg:
411/7
"Den gamle klassiker winamp er heller ikke interessant, da den kræver du ved helt konkret hvor på din disk filerne ligger."

Wut? Du skal da bare add'e dit musik til media library én gang. Du kan endda add'e hele computeren, så den selv finder dit musik. På min gamle maxtor, hvor der er 400 gb musik, tager det 10-15 min, men så er det også gjort.

Så kan du nemt finde dit musik i media library, og add'e det til din playliste. Når du så har lavet en playliste, trykker du bare på et nummer, og derefter "J". Så kan du nemt finde dit musik.

Winamp er IMO den klart bedste afspiller, men den kræver en smule setup for at jeg er tilfreds 🙂

Korrekt opsat Winamp ;)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KinGzeDK d. 07-09-2013 19:36:42.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:37:24
Svar/Indlæg:
4112/53
#3 ingen grund til undskyldninger. 🙂
Kendte ikke til den side selv, så den har da givet mig et par forslag.

#4 Sidst jeg forsøgte med winamp (1-2 år siden), var det stadigvæk noget bøvl.
Men det må da undersøges, om den er blevet bedrer end det jeg husker. 🙂

Har lige forsøgt mig med "media jukebox" fra #3's link.
Den virker god til at sorterer, men er lige en tand bredt dækkende (vil også have film med bl.a.) og så skal flere af tingene tilkøbes, så som MP3 encoder f.eks, så den bliver hurtigt kasseret igen.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:45:58
Svar/Indlæg:
7765/230

Don

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:46:47
Svar/Indlæg:
644/8
Kan xbmc være en mulighed?

Kender dog ikke så meget til playlister da jeg næsten altid hører et album, men ved dog der er en funktion.

KinGzeDK

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 19:46:53
Svar/Indlæg:
411/7
Winamp er ikke bøvl, så er det fejl 40 🤣 . Hvis det er noget du skal vide mht Winamp, spørger du bare. De andre er jeg desværre ikke så meget inde i.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 20:05:29
Svar/Indlæg:
4112/53
#8 Det som du har på dit screenshot der, er noget af det jeg husker som det elendige ved den, at man har en playliste med XXXX antal numre på, som den kalder et library.
Mappestrukturen i stil med stifinder ude til venstre er jeg også ligeglad med

Ved godt jeg næppe finder et program magen til MMJB, men en generel opbygning af "løse vinduer" med:
"Afspilleren"
equalizer (ikke noget "must have")
playlist
library med søgefunktion, hvor man evt. kan vælge mellem forskellige visninger
http://jukebox.com.es/articulo...
Billedet illustrerer hvad jeg mener.

KinGzeDK

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2013 21:00:31
Svar/Indlæg:
411/7
ROFL! "Mappestrukturen" som du kalder det er media library (det står også foroven). Ved playlisten kan du ligeledes læse oppe foroven at der står "playlist editor".

Det screenshot du poster til er jo wannabe winamp, bare sat op på en anden måde end jeg har, og med langt færre funktioner...

Jeg får ikke penge for at reklamere for winamp, så ingen grund til at fortsætte. Jeg håber du finder det du søger 🙂

*Edit* #11 - Husk at sætte den til at enqueue filer fra windows explorer og media library, så du ikke får ødelagt dine playlister. Skal du have hjælp, kan du som sagt bare spørge 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KinGzeDK d. 07-09-2013 21:14:11.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 21:09:08
Svar/Indlæg:
4112/53
http://www.techradar.com/news/...

Der var lidt flere programmer der måske er relevante for andre.

#10 Kan jeg sagtens se ligheden.
Må se om jeg kan enes med winamp igen.
Den var god tilbage til 350-400Mhz Athlon tiden, så måske man kan blive venner med den igen.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2013 21:56:59
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg kender ingen gratis software, da jeg ikke gider og bruge tid på halvfærdig software.

Jeg har i flere år brugt ZenPoint MusicCenter til sølle $35 og det virker.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2013 11:12:20
Svar/Indlæg:
4112/53
#12 bare fordi det er betalings software er det ikke ensbetydende med det er godt. 😉

Mmjb var i både brtalings og free edition. Enkelte funktioner der blev sparet på i free.

Eller tag en ting som windows me, vista og 8, de var/er også elendige, men betalings produkter.

Men tak for input.
Vil undersøge programmet

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2013 13:47:45
Svar/Indlæg:
4112/53
#12 så er den afprøvet, uden den store succes.
Det er da et fint stykke software, men ikke lige min smag, og alt for bredt dækkene. For mange ting jeg ikke har behov for (kareoke, video, radio, weather, party funktion m.m.).
Men tak for tippet, bare ikke lige det jeg søgte.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 19:48:25
Svar/Indlæg:
4112/53
Har fundet en der hedder "MusicBee".
Den er noget "wanna-be iTunes" af udseende, men der er nogle gode tagging funktioner indbygget i den, både ud fra fil-navn, album auto tagger, og flere andre auto taggere.

Den har også mulighed for "identify track", som er en funktion der går ind og scanner de første 30 sek. af filen, og så kan den i nogle tilfælde finde frem til data på den måde, til trods for filen f.eks. bare hedder "track 2". Har fikset ca. 800 af den slags filer for mig. 😀

En ting jeg har savnet ved mange andre, er at man kan sætte den til at re-scanne library og kryds-tjekke det med den/de mappe(r) man har sat den til at bygge library over.
Har man så ændret i fil-navne, placering, mappestruktur eller noget 17'ende, retter den op på forandringerne, og sletter døde "links".

Eneste ulempe, jeg har opdaget til nu:
Jg er vandt til at lave en søgning, og så dobbelt-klikke på den konkrete fil jeg vil have tilføjet til play-list, men der tager den her afspiller alle de filer der blev fundet i søgningen, og sætter på play-listen. Det er noget trels, men man lærer hurtigt at man bare skal enkelt klikke, og så trykke ctrl + enter for at få den sidst på playlisten, og ctrl + shift + enter for at få den som næste nummer på playlisten.

Har da fået rettet/kontrolleret track-tags på ca. 2000 numre siden jeg installerede programmet i går, så det går fornuftigt hurtigt igennem.

So far so good.
Tak for hjælpen til jer alle.