Undskyld, men hvad er det du ikke forstår ?
De fleste brugere her på siden har oplevet glæden ved at skifte til ny, og hurtigere hardware ?
Jeg husker tydeligt da jeg gik fra Intel C2D og til i7 920 - et mærkbart boost, men ikke alle steder, da mange spil/applikationer endnu ikke var gearet til mere end max 2 cores.
Jeg husker også da jeg skiftede, samtidigt med C2D til 920, gfx fra 8800 til 275 - ligeledes et mærkbart boost, måske en kombination af hele udskiftningen, men alligevel noget der kunne mærkes/ses.
Jeg skiftede også en gammel HDD ud med en 160GB Raptor - jøsses kineser der kom fart over feltet.
I foråret 2011 tog jeg springet og investerede i en SSD, en 250GB Intel 510 og smed i mit i7 920 setup.
Ingen af de opgraderinger jeg indtil videre havde foretaget - siden jeg begynde at rode med pc'er i 1986, kunne måle sig med den forbedring jeg oplevede ved at smide OS og mest spillede spil på en SSD.
Bevares, det var sjovt, og mærkbart med RAID0 på 2 Raptor diske en overgang, men stadig intet i forhold til den generelle forbedring jeg havde på pc'en efter skift til SSD.
Windows booter meget hurtigere med SSD.
Spil/programmer loader meget hurtigere.
Skift mellem spil/OS (alt+tab) er hurtigere.
Som NoNig skriver - load af nye baner/texturer under spil sker meget hurtigere.
Det eneste sted jeg/vi benytter HDD nu, er i vores NAS.
Derfor er min påstand - ingen andre HW opgraderinger giver så stort et boost som skiftet fra HDD til SSD.
En SSD giver, mig bekendt, ikke flere FPS, og hjælper intet hvis årsagen til dine problemer skyldes manglende CPU/GFX power eller er på server siden.
Er årsagen til dit at dit spil ikke flyder "helt smooth", at der hentes texturer o.lign undervejs, så er det nok din 7.2k WD Caviar Black der kæmper med OS og spil om at få lidt af de maks 200 IOPS den er i stand til at levere.