FM-sender til iPhone/iPod Touch (30 pin)

Hyggehjørnet d.  09. september. 2013, skrevet af NoNig
Vist: 1120 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 21:33:30
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg har i et stykke tid, overvejet at investere i en sådanne: http://www.thansen.dk/product....

Det skal ikke være det vilde HiFi, bare der er lyd. Det er en, i mangel af bedre formulering, "nødløsning", indtil vi får investeret i en lidt mere fancy bilradio.

Normalt, så hører vi radio eller CD og når jeg kører alene, har jeg mit headset på - så er man jo også håndfri, yay!

Men, når vi sidder et par stykker i bilen, og der alligevel kun er l*rt i radioen, kunne det være rart med noget auditiv adspredelse - hvorfor det heller ikke er så vildt vigtigt med top-dollar lydkvalitet. Bare der er lyd.

Jeg påregner ikke, at vi bruger særligt mange penge på en løsning. Så i omegnen af kr. 150,- (+/- kr. 50,-) passer nok vores budget fint nok.

En jeg arbejdede med, i sin tid, havde sådan en fætter, som vi satte til min iPod Nano, der så sendte musik til radioen ved siden af samlebåndet. Det var en alletiders løsning, og hans FM-sender lignede ikke noget der havde kostet mere end kr. 100,-

Features osv. er mindre vigtigt, bare produktet grundlæggende fungerer.

Så, derfor: Er der nogen der har forslag til alternativer eller andre former for indsigelser imod, at fruen og jeg, investerer kr. 150,- i ovenstående løsning? 🙂

For mig at se, er alternativerne:
a) At købe en ny bilradio = større afskrivelse (mere end kr. 150,- anyway)
b) At brænde samtlige 3.000 numre fra iTunes til CD = spild af tid og spild af plads (i bilen)
KlintMX

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 22:46:19
Svar/Indlæg:
259/5
Er streaming af netradio ikke en mulighed? 🙂

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 22:50:17
Svar/Indlæg:
2246/14
Jeg har en FM-sender til 3.5" jack stik fra brugsen, den er rigtigt dårlig. Jeg ved jo så ikke om det kun er den jeg har, eller om de generelt er dårlige.

Don

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 23:07:00
Svar/Indlæg:
644/8
c) købe en brugt radio der kan tage mini jack. 🤡 🤡 🤡

Tror sagtens du kan finde en brugt radio til 150. Tror de kan købes fra 500,- ny. Så der skal nok være nogen nede i det prisleje.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
10-09-2013 08:31:08
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har en lignende, og hvis du ikke bevæger dig for meget, så er den helt fin. Umiddelbart synes jeg at der mangler lidt lyd i meget høje og meget lave toner. Jeg købte min på ebay for 70kr.

Du må få min for portoen, der følger et usb kabel med og en 12 volt cigaret tænder stik med.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2013 15:13:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Spørgsmål ikke forstået?

-> #2

3.5 mm havde også været en mulighed, men 30-pin stik var lidt mere luksus, da minijack-stikket på min iPod Touch er gået i stykker. Desuden, er der ledninger nok i kabinen (GPS og ladekabel til telefon/tablet). Der er, desværre, ej heller 3.5mm el. phono-indgang på selve bilradioen ☹

-> #3

Det kunne også være en mulighed, men langt mere omstændigt end hvad jeg synes er praktisk på nuværende tidspunkt. Jeg ville helst undgå at købe ny bilradio, især fordi det er så sjældent vi har behov for at sætte et iDevice til at spille musik for os. Derfor virkede en FM-sender som en mere tillokkende, om end, knapt så permanent løsning 🙂

-> #4

Jeg takker for det enormt fine tilbud, som jeg tror du måde lade gå videre til en anden 🙂

Har nemlig været ude at køre i dag, og svingede forbi Thansen. Kørte fra Viborg til Århus, og tilbage igen, uden de store problemer. Så jeg vurderer, at løsningen til kr. 150,- (om end dyrere end din fine tilbud), passer fint til vores behov 🙂

Ellers, tusind tak for tilbuddet 😳

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
10-09-2013 15:27:39
Svar/Indlæg:
5039/109
Helt i orden. Jeg har brugt den nogle gange ved lange ture, både i Danmark, men også i Sverige. Og jeg oplever bare at den bliver overdøvet af andre stationer. Men det kan også være fordi jeg den langt fra antennen.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2013 16:54:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Det tror jeg. På vores bil, er antennen monteret på taget, over bagagerummet. Hvis jeg lægger iPod/iPhone foran gearstangen, skratter og knager det. Lægger jeg den oppe under radioen - hvor den har "lige linie" til antennen på taget, er der ingen problemer.

KlintMX

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2013 23:46:09
Svar/Indlæg:
259/5
Mente streaming af netradio på mobilen, men ser ud til du har fundet en løsning 🙂

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
12-09-2013 07:14:29
Svar/Indlæg:
4033/364
ellers vil jeg sige en radio med 3,5mm stik og en bluetooth AD2P adapter.. Medmindre du kan være heldig at finde et musicbox (nogle bilmærkers radioer kan man connecte en ekstra boks for at få AD2P / håndfri - men det er typisk en dyrere løsning).

men FM transmitter og radio i bil , burde i teorien være en dårlig ide, da bilen fungerer som et faraday bur og antennen er udendørs.. men ved ikke om der er en del af antennen som ikke er skærmet indendørs.

har selv haft en FM transmitter løsning, da jeg i en periode havde meget kørsel i firmaregi - og derfor kørte jeg i rigtig mange forskellige modeller / mærker og mange af dem virkede det virkeligt dårligt. Men hvis det virker hos dig er det super.