Spørgmål ang fejl på nyt hardware

Diverse d.  09. september. 2013, skrevet af AGN
Vist: 1676 gange.

AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2013 21:56:57
Svar/Indlæg:
76/15
Jeg har netop købt en ny skærm hos Dell, men jeg har fundet ud af at der er en fabriksfejl på på A01 og A02

Fejlene kan I læse om her:

[url]http://en.community.dell.com/s...
[url]http://en.community.dell.com/s...
[url]http://en.community.dell.com/s... [/url]

Dell siger selv dette:

[quote]Engineering has stated that A03 corrected the horizontal lines issues. As of today (8/16/13), the only way to get the A03 is through a used/refurbished monitor exchange. This is only for Americas customers. Service stocks for other regions are still being revised to A03. No resellers will have A03. [b[The used/refurbished exchange must be done through Dell. New purchase stock will not be at A03 until October.[/b][/quote]

Nu har jeg så kontaktet Komplett og jeg har fået dette svar retur:

Du skal kontakte dell for at få dem ombyttet..

og hvis man læser det som du skriver så er det ikke rettet og bliver ikke rettet før til oktober.og det kan kun lade sig gøre at få dem byttet igennem Dell.

Med venlig hilsen
Henrik
Salg og Kundeservice

Ved godt at Dell selv skriver at en ombytning skal ske via dell; for amerikanske kunder. Er det anderledes for os i EU?

Jeg mener at de gange jeg har haft et defekt stykke hardware eller andre fejl, så har jeg kontaktet dem jeg har købt dem hos, sendt mine ting retur og de har så taget sagen derfra.

Er det virkelig rigtigt at jeg SELV skal stå for dette nu her og ikke den forhandler jeg har købt hos?

Føler lidt at Komplett ikke gider hjælpe mig, og brød mig slet ikke om det svar jeg fik retur..

Og skulle det ske at jeg selv skal stå for ombytningen, hvad så med min 2års reklamationsret. Jeg får vel en ny, men det kommer jo ikke til at stemme overens med den fra komplett af?

Hvad mener I om dette?

Mvh AGN

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
09-09-2013 22:08:29
Svar/Indlæg:
6368/477
Den er god nok. Det er producenten der bestemmer om der du får en ombytning hos forhandler eller producent, Dell har valgt at de selv vil stå for ombytningen, det er der ikke noget galt i.

Du kunne jo skrive til Dell og spørge om du kan få den ombyttet selvom du bor i EU. Der er ikke rigtig andre der kan svare dig end Dell selv.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 22:33:44
Svar/Indlæg:
2246/14
#1 Source ?
En forhandler kan godt opfordre dig til at tage den direkte med producenten hvis det er nemmere for dig/dem.
Dog kan du nægte det - de kan aldrig tvinge dig til at tage den med dell. Jeg har haft den diskussion med komplett eller dustin (jeg kan ikke lige huske hvem). Jeg havde ret og de tog den laptop det drejede sig om, og ordnede det med producenten.
Hvis du får den ombyttet bliver dine 24 måneder nulstillet, også fra butikken.
Kilde:
http://www.forbrug.dk/Artikler...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 09-09-2013 22:34:19.


AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2013 22:37:57
Svar/Indlæg:
76/15
#2: Nu tænker jeg på.. Er det sådan så jeg kan beholde min skærm og vente på at EU (komplett) får A03 på lager og derved benytte mig af min 2 års reklamationsret?



Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 22:47:09
Svar/Indlæg:
2246/14
#3 Ja. Jeg mener at rimelig tid er 2 måneder efter at du har opdaget fejlen. Men hvis sælger/producent ikke kan løse fejlen før om en måned, så kan det vel være ligemeget.
Hvis du klager, inden der er gået to måneder, fra du opdager manglen, vil du altid have klaget inden for rimelig tid. fra
http://www.forbrug.dk/Artikler...
generelt (regler om ombytning mm.):
http://www.forbrug.dk/Artikler...


AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2013 22:50:19
Svar/Indlæg:
76/15
Nu er det sådan at jeg allerede har kontakt komplett og de gav mig det svar som jeg skrev i #0, altså dette:

Du skal kontakte dell for at få dem ombyttet..

og hvis man læser det som du skriver så er det ikke rettet og bliver ikke rettet før til oktober.og det kan kun lade sig gøre at få dem byttet igennem Dell.

Med venlig hilsen
Henrik
Salg og Kundeservice


Så de er obs på min henvendelse i hvert fald. Sprøgsmålet er så bare om jeg kan gøre det jeg har skrevet i #3 :)


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2013 22:57:14
Svar/Indlæg:
2246/14
Det vil jeg tro du godt kan, men hvorfor ikke bare ringe til dell og bede om en ny? Hvis de siger nej kan du jo sige til komplett at du gerne vil kontaktes når de får den nye revision.


AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2013 23:07:39
Svar/Indlæg:
76/15
Ringer til Dell imorgen og hører af hvad de har at sige til det :)


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2013 02:11:31
Svar/Indlæg:
5874/1287
Vil du følge op på denne tråd, når du har noget mere info, AGN?


AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2013 07:31:04
Svar/Indlæg:
76/15
Ja skal nok komme med updates 🙂


DellCare
 
Nørd
Tilføjet:
10-09-2013 12:24:08
Svar/Indlæg:
15/0
Hej AGN

Prøv at send mig en email med dit servicetag (Karina_Hansen@Dell.com), så vil jeg meget gerne undersøge om vi har et muligt fix for Europa på nuværende tidspunkt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook


#11
AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2013 13:42:53
Svar/Indlæg:
76/15
Fedt at Dell kontakter en her :P
Burgurne: Jeg kontaktede Dell imorges, og de sagde det ikke burde være noget problem med en ombytning når A03 engang kommer i EU.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2013 15:01:55
Svar/Indlæg:
5874/1287
Tak for info, AGN.

Godt gået, DellCare 🙂 Fin service at tage kontakt, så en god løsning kan søges.


JWiingaard
 
Nørd
Tilføjet:
10-09-2013 20:08:41
Svar/Indlæg:
10/0
Fed service!


#14
AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
12-09-2013 10:03:35
Svar/Indlæg:
76/15
Er det bare mig som er helt galt på den eller hvad sker der lige her??

https://www.dropbox.com/s/lggb...

Jeg har prøvet at slå dynamic contrast fra, og det hjælper ikke på problemet.
Samme sker i f.eks. battlefield 3.

Min gamle skærm, Acer G24 havde jeg absolut ingen problemer med overhovedet.


#15
AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
12-09-2013 10:30:34
Svar/Indlæg:
76/15


#16
AGN
 
Overclocker
Tilføjet:
13-09-2013 07:08:50
Svar/Indlæg:
76/15
bump