Jeg lurer lidt på at skifte en gammel intel pc ud og derfor kigger jeg på denne cpu AMD Piledriver FX-8 Eight Core 9370 Black Edition (pt billigst hos overclockers)men kan ikke finde et bundkort der understøtter den. Kan nogen her hjælpe med et link til et bundkort?
Socket AM3+, så skulle du kunne vælge der imellem, og hvis de ikke lige lister den på "forsiden", så gå ind og kontroller nyeste BIOS revison om den kan tager den.
Hvilke MoBo der er noget værd, aner jeg ikke, for længe siden jeg selv har sat mig ind i HW (tilbage til C2D E6750 var og Q6600 var "de gængse").
Edit: http://beta.edbpriser.dk/hardw... Her er AM3+ bundkortene på EDBpriser, og Sabertooth og crosshair skulle være meget gode OC bundkort, hvad jeg lige har hørt af, men om de er gode med den CPU, eller der er andre MoBo, må andre folk lige komme med input om.
Edit 2: Hov, 3000 indlæg..... Hmmm. Man er her vist for meget.
Sabertooth skriver ikke noget om MAX TDP på edbpriser, det gør Crosshair med 140W, hvor din CPU er opgivet til 220W TDP i dit eget link. Du skal forhåbentligt have vand på den, ellers bliver den sq da mega varm!
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af M.Thomsen d. 10-09-2013 10:09:29.
Jeg har fundet dette kort ASUS SABERTOOTH 990FX - Rev. 2.0 og det kan bruges sammen med cpuen, men er der nogen der ved havde dette betyder "Due to the high TDP, please be noted there are limitations while using this CPU(i.e. special thermal required." link http://www.asus.com/Motherboar... _Support_CPU_FX-9370(FD9370FHW8KHK, 4.4GHz, 8C, L3:8M, 220W,rev.C0,AM3+)
Hey 5 det ud7 er et fedt kort, dog har jeg ikke ikke de store planer om at overclokke, jeg skal bruge det til at kode video med. Og ja jeg er enig med dig i at det nok er et bedre kort til den cpu. Med hensyn til strøm, så er det vel kun ved max belasting at den bruger fuld, og hvad vi skal vel have nyt at lege med i ny og næ. 🙂 Tak #6 for et godt svar til #4 hehe
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gazzen d. 10-09-2013 13:01:35.
#4 Jeg "vælger" at forstå det som at du skal sørge for god ventilation, evt. blæser eller vand på bundkortet. Derudover skal du selvfølgelig kunne lede varmen væk fra selve CPU også 🙂
#7 Jeg har også syntes godt om flere af Gigabytes kort igennem tiden. Når det er til crunching, så er det UD7 kort et godt et vil jeg mene, når det har 5 16x porte, så er der mulighed for nogle hjælpe-kort, hvad enten du skal have gang i cuda cores eller RAID udvidelse.
#9 Tør du give et bud på om det ud7 kan håndtere den tdb som cpuen har? Må indrømme at jeg er lidt interesset især pga af pris og det er noget jeg ikke har leget med før.
#0 smid da vildt kompresser køling på, som i stil med køleskab. Det skal nok holde din cpu kold. Jeg går udfra Watt forbrug ikke har nogen betydning for din Pc.