Folk hader altid det nye OS, og ja bevares. Windows 98SE, Me, Vista - var da også, på nogle områder, ret tåbelige.
Windows 7 var, som Windows Vista skulle have været fra start. Microsoft lavede bare en 'Duke Nukem forever' og blev straffet fælt for det.
Af hvad jeg har prøvet, så ligger problemet ikke så meget i Windows 8, som i de enheder hvorpå det er installeret. Det virker måske logisk nok for de fleste, men jeg forstår ikke, hvorfor man går så meget på kompromis med teknikken - når især det er UI'en der er det nye og fede ved Windows 8.
Indrømmet, jeg har ikke den dybere kendskab eller erfaring med OS'et, men umiddelbart syntes jeg ikke, at det virkede så håbløst.
Det kan være, at man nok skal sidde med det i længere tid for at danne sig et helhedsbillede, men mit førstehåndsindtryk var ikke så slemt, som nogle gjorde det til.
Sådan er det jo altid. XP fik jo også drøje hug, grundet sin farveladeglade brugerflade og "latterlige opbygning". I dag har folk vænnet sig til det - og en stor del af HwT's brugere er nok også mere eller mindre vokset op med det - så selvfølgelig kan noget radikalt anderledes virke provokerende.
Mit forslag til jer er, at I kan prøve at lege med Mac OS X et par minutter, bande og svovle, og så prøve Windows 8. Så kan I jo umiddelbart vurdere, hvilket af alternativerne til Windows 7, I bedst kan lide. Jeg tror, at Win 8 ikke er så forfærdeligt, når det kommer til stykket 🙂