Hey allesammen! Laenge siden jeg har vaeret herinde, simpelthen for meget arbejde, men nu kommer der sgu lige et spoergsmaal.
Jeg sidder og arbejder med rimelig tunge filer i Photoshop, vi snakker op omkring 800mb-1GB filer af og til og synes sgu at min iMac har det stramt med det. Hvad boer jeg opgradere?
Jeg foeler ikke rigtig, at jeg skal opgradere ram, da jeg har 24 GB DDR3 i den nu og foeler nogle gange, at den har det lidt stramt, naar jeg har tusinde ting koerende og det er ret tit ved load. Saa boer jeg udskifte en SSD? Det er jo en 3.5" harddisk, saa boer jeg gaa efter en SSD i denne stoerrelse eller bare tage en 2.5" SSD? Hvilken SSD? Hastighed er nok ikke saa vigtigt, da jeg ikke har den nyeste SATA standard, saa kan vel max faa 285mb/sek read/write ud af den alligevel.
Eller boer jeg opgradere til en nyere iMac, fordi jeg er limited af Processoreren? Fx en med noget Sandy Bridge, Ivy Bridge eller lign.
Udover dette saa er den stadig god til det, jeg bruger den til.
Haaber at nogle kan hjaelpe mig...
Jeg koerer lige en Geekbench for at se om den halter nogle steder, saa faar I resultat
Når du laver et render/arbejder så se hvad cpu-usage er. Hvis den er under 90% så er det sandsynligvis fordi du er disk limited. (det kan også være at dine plugins mm. er kodet dårligt)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 11-09-2013 22:12:16.
#2 jeg kender ikke osx, men bare en ca. værdi af cpu usage. Kan du tjekke dine temps ? Hvis din yder lavere end lignende systemer kan det jo være det. Din mem performance er meget lav. Din FP er også vildt lav. Det kunne godt være pga. temps, men jeg er slet ikke sikker.
Jeg proever lige at se paa det med temperatur... Kan se de fleste af min type iMac ligger paa omkring 8k points, men med nogle op omkring 9k. Saa er min 7.6k maaske ikke ved siden af.
Naar jeg koerer stoerre filer gennem mine actions, saa faar jeg ikke CPU performance paa mere end 18-20 %..
Nu ved jeg ikke hvad version af ps du bruger men DN nyeste cs6 er super til at lægge arbejdes pres over på dit grafikkort, det kunne være at du skulle overveje sådan en opdatering også
Nu ved jeg ikke hvad version af ps du bruger men DN nyeste cs6 er super til at lægge arbejdes pres over på dit grafikkort, det kunne være at du skulle overveje sådan en opdatering også